Så ser Project Cars ut till Xbox One

Robot
Medlem
Så ser Project Cars ut till Xbox One

PC port FTW.

Medlem

Jag ser att 2 av pixlarna är snyggare på ps4 bland vissa av bilderna.

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Jag ser att 2 av pixlarna är snyggare på ps4 bland vissa av bilderna.

Det är väl många fler pixlar i PS4-versionen också?

Medlem

Näe


signatur

Jäh!

Medlem

Verkar ungefär lika spännande som att köra bil PÅ RIKTIGT!!!

Medlem
Skrivet av kadavriak:

Verkar ungefär lika spännande som att köra bil PÅ RIKTIGT!!!

Som att åka till Konsum och leta parkeringsplats?

ZF
Medlem
Medlem

Panik för att xbox one kommer gå om ps4 väldigt snart?

Medlem

Inte lätt att köra i den åkern


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Inte lätt att köra i den åkern

Man får ta lite fart!!

Medlem

Starten en aning försenad?

Medlem

Funderar på ett förhandsköp av "Project Cars", till pc.
Såg info om det på Steam idag.
Man får då "Modified Car pack" gratis.


signatur

autograph

Medlem

Fast jag gillar inte regn i spel...


signatur

autograph

Medlem

Den som tror att det här är en bra race-sim är lurad. Det här inte för de som söker en sim, det går inte att spela en sim med handkontroll oavsett om det är bilspel eller en flygsimulator, man behöver rätt verktyg för att spela ett bilspel än en handkontroll.
Det är som att försöka spika med skruvmejseln som att styra en bil med en handkontroll. Nä förresten det är enklare att spika med skruvmejseln...
Project cars är kanske en värdig arvtagare till Forza på krysslådan eller storturisten på plöjstationen men mer än så är det inte. iRacing är fortfarande ohotad och då finns det ändå mycket att jobba på med iRacing.

Medlem

Det finns ratt till xbox samt ps4 också. Man kan dessutom spela med gamepad på pc för den delen också om man vill.
Sen huruvida spelet är en seriös sim eller inte törs jag inte svara på.
Jag var med i betaprogrammet på pc och körde med ratt (fanatec) samt racestol och nog kändes det bra trovärdigt enligt mig.


signatur

Jäh!

Inaktiv
Skrivet av arsonist:

Den som tror att det här är en bra race-sim är lurad. Det här inte för de som söker en sim, det går inte att spela en sim med handkontroll oavsett om det är bilspel eller en flygsimulator, man behöver rätt verktyg för att spela ett bilspel än en handkontroll.
Det är som att försöka spika med skruvmejseln som att styra en bil med en handkontroll. Nä förresten det är enklare att spika med skruvmejseln...
Project cars är kanske en värdig arvtagare till Forza på krysslådan eller storturisten på plöjstationen men mer än så är det inte. iRacing är fortfarande ohotad och då finns det ändå mycket att jobba på med iRacing.

Håller med dig till stor del. Men som avid sim fantast så måste jag tillstryka att FM serien är den mest realistiska på konsol. Har själv 2 kompletta riggar med sim cockpit/racingstol samt fanatec med manuell spak där jag kört såväl fm som gt last gen och sim racing. I två av fallen, konsolerna så,råkar jag äga och ha ägt bilar som finns med i båda (samt haft möjlighet att provköra ett större antal halvexklusiva bilar via bekanta) och jag lade avsevärd tid på att få ratt settings rätt och kom fram till att utan tvekan så presenterade 360 med FM4/3 en oerhört lik erfarenhet som bilarna gav i verkligheten minus g-krafter och dödsskräcken
Gillar man bilar och vill ha en relativt realistisk erfarenhet på konsol PC så rekommenderar jag starkt Forza Motorsport 5 på Xbox One. I racing är självklar kung, men begränsningar dels i deras utvecklingsbudget samt biltyper gör att för bilentusiasten är Forza bättre.

Inaktiv

Awesome!

+One

ZF
Medlem
Skrivet av elPresidente:
Skrivet av Dave Lister:

Inte lätt att köra i den åkern

Man får ta lite fart!!

exakt. och sen bara man glider in i mål. man gliiiiider in i mååååål!

Skrivet av Leffe76:

Starten en aning försenad?

Medlem

Vanligtvis så brukar man ju göra allt för att hålla sig borta från gräset i banracing


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

1
Skriv svar