Fans förbannade på skrotat offline-läge i Elite: Dangerous

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av PcGamer:

Ja har läst många av Davids svar och jag håller inte med. Vad han påstår är SP är inget annat än MP med möjligheten att slippa interagera med andra spelare. Det spelar ingen roll om jag ser de jag spelar med eller inte, det ändrar inte det faktum att saker i spelet kommer påverkas av vad andra spelare gör.

Samtidigt är AI'n funktion att simulera andra människor, varför spelar det roll om en spelare eller AI gör skillnaden på marknadspriserna (Som är det argument som har använts mest).
Alla som spelar Elite vill ha inlevelse och realistiska element, då tycker jag att det är motsägelsefullt att kräva att universumet i spelet består av idioter som inte kan fungera eller påverka världen som riktiga människor.
Att spela i en statisk värld har aldrig varit syftet i Elite utan en begränsning som inte längre behöver finnas.

En AI kommer inte tävla mot dig på samma sätt som en människa gör, en AI är skapad så att det finns en balans i spelet. Så en AI kommer inte påverka det egna spelandet på samma sätt som en människa gör. Jag ser mer och mer spelare som börjar gå över till att spela SP spel av just denna anledning och jag har sett en del kommentarer om hur Eve inte är ett spel som rekommenderas till de som börjar spela det idag tack vare att man i stort sett är chanslös. Nu finns visserligen ett s.k SP läge i Elite: Dangerous men det är helt baserat på vad alla andra gör i spelet, således är det inte "single player" för hade det varit det hade man inte påverkats av andra som spelade sitt spel.

Elite Dangerous är inte spelardrivet varken online eller offline även om spelare kommer att ha ett visst inflytande så det där överdrivs en del.
Jag har som sagt förståelse för de som av praktiska orsaker absolut inte kan ansluta till nätet men de representerar bara en bråkdel av alla de som gick till attack mot Brabens beslut. Jag är övertygad om att de flesta misstolkade det här som att de inte skulle kunna spela solo och bli tvugna att vara utsatta för andra spelares attacker, griefing och radiospam mm.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av PcGamer:

Ja har läst många av Davids svar och jag håller inte med. Vad han påstår är SP är inget annat än MP med möjligheten att slippa interagera med andra spelare. Det spelar ingen roll om jag ser de jag spelar med eller inte, det ändrar inte det faktum att saker i spelet kommer påverkas av vad andra spelare gör.

Samtidigt är AI'n funktion att simulera andra människor, varför spelar det roll om en spelare eller AI gör skillnaden på marknadspriserna (Som är det argument som har använts mest).
Alla som spelar Elite vill ha inlevelse och realistiska element, då tycker jag att det är motsägelsefullt att kräva att universumet i spelet består av idioter som inte kan fungera eller påverka världen som riktiga människor.
Att spela i en statisk värld har aldrig varit syftet i Elite utan en begränsning som inte längre behöver finnas.

En AI kommer inte tävla mot dig på samma sätt som en människa gör, en AI är skapad så att det finns en balans i spelet. Så en AI kommer inte påverka det egna spelandet på samma sätt som en människa gör. Jag ser mer och mer spelare som börjar gå över till att spela SP spel av just denna anledning och jag har sett en del kommentarer om hur Eve inte är ett spel som rekommenderas till de som börjar spela det idag tack vare att man i stort sett är chanslös. Nu finns visserligen ett s.k SP läge i Elite: Dangerous men det är helt baserat på vad alla andra gör i spelet, således är det inte "single player" för hade det varit det hade man inte påverkats av andra som spelade sitt spel.

Elite Dangerous är inte spelardrivet varken online eller offline även om spelare kommer att ha ett visst inflytande så det där överdrivs en del.
Jag har som sagt förståelse för de som av praktiska orsaker absolut inte kan ansluta till nätet men de representerar bara en bråkdel av alla de som gick till attack mot Brabens beslut. Jag är övertygad om att de flesta misstolkade det här som att de inte skulle kunna spela solo och bli tvugna att vara utsatta för andra spelares attacker, griefing och radiospam mm.

Jag orkar inte förklara skillanden mellan ett SP spel och ett MP spel. Elite: Dangerous är nu ett MP spel och kommer konkurrera mot MMO spel som Eve. Det som gjorde att många backade både Star Citizen och Elite: Dangerous var just SP delen och jag tvivlar stort på att ED hade blivit en lyckad Kickstarter om det inte varit för just att de "lovade" detta samt att de har som belöning DRM-fri (något som försvinner iom att SP delen försvinner).

123
Skriv svar