Is this the future of gaming?

Medlem
Is this the future of gaming?

Jag såg på en länk från Sweclockers.com att de nu håller på att ta fram en 360° virtuell verklighetssimulator där de använder sig av Oculus rift, rullband, en stor bioduk och ett vapen. Tror ni att det här är framtiden inom spelvärlden och att vi inom t.ex. 10 år kommer att röra oss som soldater i våra vardagsrum när vi spelar tv-spel för att nå den ultimata verklighetsfaktorn?

http://www.sweclockers.com/nyhet/19664-svenska-omnifinity-sat...


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

Lite otympligt kan jag ju tycka men helt klart awesome.

Medlem
Skrivet av DraxXus:

Lite otympligt kan jag ju tycka men helt klart awesome.

Om priset skulle hamna på en rimlig nivå kan jag tänka mig att många skulle köpa det här och ha hemma. En framtida arkadhall med virtual reality kanske hade varit något annars.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem
Skrivet av The Gamer:
Skrivet av DraxXus:

Lite otympligt kan jag ju tycka men helt klart awesome.

Om priset skulle hamna på en rimlig nivå kan jag tänka mig att många skulle köpa det här och ha hemma. En framtida arkadhall med virtual reality kanske hade varit något annars.

Men frågan är ju hur "hemma" modellen sett ut?
Arkadhall nog inte omöjligt.
Jag hade nog köpt om priset varit rätt och själva hemmalösningen.

Alltid kul med spekulationer.

Medlem

Så länge användningsområdet är begränsat till gaming och/eller produkten är så stor och utrymmeskrävande som den är så kommer marknaden vara liten. Det som gör konsolspel så attraktivt är att det inte kräver någon speciell utrustning, utöver konsolen, för alla har en TV i vardagsrummet.

Men allt måste börja någonstans och idén är ungefär lika bra som de andra lösningarna som befinner sig i prototypstadiet.

Vi får se var framtiden tar oss. Jag tror inte att det där finns i var mans hem om 10 år men den typen av lösningar är troligtvis mycket mer vanliga om 10 år.

KoP
Medlem

Nej det kommer nog aldrig bli hemmastandard då det är allt för bökigt och omständigt. När man vill spela efter jobb/skola så vill man ju helst av allt slänga sig i soffan/fotöljen och lira inte ställa sig på ett rullband och bli svettig efter en stunds spelande.

Medlem
Skrivet av KoP:

Nej det kommer nog aldrig bli hemmastandard då det är allt för bökigt och omständigt. När man vill spela efter jobb/skola så vill man ju helst av allt slänga sig i soffan/fotöljen och lira inte ställa sig på ett rullband och bli svettig efter en stunds spelande.

ja, jag håller med dig men det ska bli intressant att se vad de kan göra med det här i framtiden. Kanske är det något för t.ex. blivande kirurger, tandläkare och militärer att ha i sin utbildning. Tänk dig att kunna utföra en operation där det är så nära verkligheten som möjligt utan att behöva ta några risker. Vem vet vad man kan använda det till förutom underhållning, men jag tror att det har potential till att bli något stort.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem
Skrivet av The Gamer:
Skrivet av KoP:

Nej det kommer nog aldrig bli hemmastandard då det är allt för bökigt och omständigt. När man vill spela efter jobb/skola så vill man ju helst av allt slänga sig i soffan/fotöljen och lira inte ställa sig på ett rullband och bli svettig efter en stunds spelande.

ja, jag håller med dig men det ska bli intressant att se vad de kan göra med det här i framtiden. Kanske är det något för t.ex. blivande kirurger, tandläkare och militärer att ha i sin utbildning. Tänk dig att kunna utföra en operation där det är så nära verkligheten som möjligt utan att behöva ta några risker. Vem vet vad man kan använda det till förutom underhållning, men jag tror att det har potential till att bli något stort.

Militärt, där sa du något, Gjordes inte Arma spelen just för militär träning?
Och vad kan bli bättre än denna simulator + Arma III

Medlem

Nästa steg borde vara nervgear som i sword art online.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

MFZ
Medlem

denna verkar ju fräck oxo. dessutom kanske mer realistisk i hemmamiljö.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem
Skrivet av DraxXus:

Militärt, där sa du något, Gjordes inte Arma spelen just för militär träning?
Och vad kan bli bättre än denna simulator + Arma III

På sätt och vis. Det är inte ARMA utan VBS (Virtual Battle Space) som militären kör. Dock är det Bohemia som står för kanonerna i båda.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av DraxXus:

Militärt, där sa du något, Gjordes inte Arma spelen just för militär träning?
Och vad kan bli bättre än denna simulator + Arma III

På sätt och vis. Det är inte ARMA utan VBS (Virtual Battle Space) som militären kör. Dock är det Bohemia som står för kanonerna i båda.

Ah så kanske det är ja, tack

1
Skriv svar