Den tekniska Far Cry 4-tråden!

Inaktiv
Den tekniska Far Cry 4-tråden!

Hej! Jag tror det skulle vara intressant för många av oss att ha en tråd om Far Cry 4 där vi diskuterar och utbyter idéer om de tekniska aspekterna som rör spelet, helt spoilerfritt förstås.

Till exempel vilka grafikinställningar som bäst balanserar prestanda och utseende eller vilken fil man måste trixa i för att ta bort något som inte går att stänga av i spelet

Finns det något intresse för denna tråd? Annars kan jag ta bort den.

Inaktiv

Jag märker att folk är blyga så jag kan börja med att dela med mig av tre tips jag lärt mig på olika håll

Avskyr du att vapnet är suddigt? Se till att preset är satt på "Custom" inne i spelet och gå sedan till "C:\Users\*ditt användarnamn*\Documents\My Games\Far Cry 4" och öppna filen "GamerProfile.xml". Ändra nu så att det står något i stil med PostFxQuality="false".

Ett desto jobbigare problem jag hade var att bilden blinkar svart då och då och trotts mycket googlande så lyckades inte någon av de lösningar folk gett på internet hjälpa mig så jag började trixa lite själv och det visade sig att det var "Enviroment" inne i spelet som var tvungen att sättas till "Low" så slutade det blinka.

Mousesmoothing? Tyvärr räcker det inte med att stänga av det i spelet utan du bör även öppna "GamerProfile.xml" som finns i "C:\Users\*ditt användarnamn*\Documents\My Games\Far Cry 4" och ändra allt som har med ordet "Smooth" att göra till 0

'Bara ett tips:
En grej som får mitt spel att hänga sig är när man gläpper på uplay overlayet (shift+F2) i spelet. Har gjort så 2 gånger då jag fått ashievements och undrat vad det var.

Bam! spelat hänger sig och sista missionet eller outposten blir inte sparad :/


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Jag hade problem med svarta skuggor o att jag inte kan se min map, Lösning :
[https://www.youtube.com/watch?v=JhrGwqFiHfo]


signatur

Snusar till varje pris!

Jag har inga huvud missions på kartan (Bokstäver eller golden path) efter jag

valt tjejens val när man fick välja sin väg

Tankar om det?

+att spenderade skill points nollställs fast jag sparar och avslutar.
Har dock kvar poängen när jag startar igen men måste välja om mina skills!?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Jag har inga huvud missions på kartan (Bokstäver eller golden path) efter jag

valt tjejens val när man fick välja sin väg

Tankar om det?

+att spenderade skill points nollställs fast jag sparar och avslutar.
Har dock kvar poängen när jag startar igen men måste välja om mina skills!?

Prova att köra Uplay och FC4 som administratör och se om det fungerar bättre då att spara

Ska testa


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

Jag har förstått att det verkar vara ett allmänt problem för många med Stuttering. Idag hittade jag en lösning som för vissa säger att det i princip helt tagit bort stuttering medans andra (mig själv inräknad) har förminskat det.

[länk] http://www.reddit.com/r/pcgaming/comments/2mt8fy/nvidia_users... [/länk]

Citat:

The Fix
Go to Nvidia Control panel and set Power management mode to use prefer maximum performance and change maximum pre rendered frames to 3.
Boom. Stuttering gone, and i mean it. It's like getting a G SYNC monitor. Not a single hiccup. Not when driving, Not when walking in a town, not when fighting. And if it does slow down it's because my fps is genuinely going down because of the intensity of the scene. Fps average is 67 but rarely if ever does it drop lower than 55. This fixed the weird mouse stutter too. It's a whole new game now. None of the CPU cores EVER reach 100% anymore
BIG UPDATE
IF THE ABOVE DOES NOT WORK, TRY THIS IN ADDITION TO IT:
Open the GamerProfile.xml file with Notepad Find GPUMaxBufferedFrames="0" and change to GPUMaxBufferedFrames="1"
and also DisableLoadingMip0 ="1". You don't have to do this to eliminate the stuttering but it wont eliminate completely, there will be slight micro stutter to the well trained eye. try it.

1
Skriv svar