Förlora i spel - bli tappad på blod

Robot
Förlora i spel - bli tappad på blod

Nej, det är inte ännu en Saw-film.


Inaktiv
Förlora i spel - bli tappad på blod

Uhm...


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

det finns väll många tillfällen då kontrollen vibrerar som man inte tar skada, du kommer ju typ förlora blod varje gång du skjuter?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av martinhjerpe:

det finns väll många tillfällen då kontrollen vibrerar som man inte tar skada, du kommer ju typ förlora blod varje gång du skjuter?

Och jag som är en riktig ammo waster...


signatur
Medlem

känns ju väldigt dyrt och onödigt invecklat för att få mer bloddonationer.
om det är brist på blod i sjukhusen så får väl staten göra bättre reklam så inte onödiga projekt som dessa dyker upp.

att ge blod tar ju typ 15min plus resa så borde inte vara så svårt att få folk att ställa upp om informationen kommer fram. är själv bloddonator sedan 4 år tillbaka


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av BearClaw:

känns ju väldigt dyrt och onödigt invecklat för att få mer bloddonationer.
om det är brist på blod i sjukhusen så får väl staten göra bättre reklam så inte onödiga projekt som dessa dyker upp.

att ge blod tar ju typ 15min plus resa så borde inte vara så svårt att få folk att ställa upp om informationen kommer fram. är själv bloddonator sedan 4 år tillbaka

Dyrt? En arduino-bräda kostar inte mycket - särskilt inte i jämförelse med en rikstäckande reklamkampanj.


signatur

När jag först såg rubriken trodde jag att den handlade om nån japansk gameshow där någon bar runt på deltagarna och tappade dem i en pöl med blod, eller nåt.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av BearClaw:

känns ju väldigt dyrt och onödigt invecklat för att få mer bloddonationer.
om det är brist på blod i sjukhusen så får väl staten göra bättre reklam så inte onödiga projekt som dessa dyker upp.

att ge blod tar ju typ 15min plus resa så borde inte vara så svårt att få folk att ställa upp om informationen kommer fram. är själv bloddonator sedan 4 år tillbaka

Dyrt? En arduino-bräda kostar inte mycket - särskilt inte i jämförelse med en rikstäckande reklamkampanj.

de vill ju ha 250 000 dollar för att köpa två blodgivningsmaskiner och resa runt till gamingevents.


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av BearClaw:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av BearClaw:

känns ju väldigt dyrt och onödigt invecklat för att få mer bloddonationer.
om det är brist på blod i sjukhusen så får väl staten göra bättre reklam så inte onödiga projekt som dessa dyker upp.

att ge blod tar ju typ 15min plus resa så borde inte vara så svårt att få folk att ställa upp om informationen kommer fram. är själv bloddonator sedan 4 år tillbaka

Dyrt? En arduino-bräda kostar inte mycket - särskilt inte i jämförelse med en rikstäckande reklamkampanj.

de vill ju ha 250 000 dollar för att köpa två blodgivningsmaskiner och resa runt till gamingevents.

För att få igång projektet ja, men om det visar sig vara en hit så lär de ju inte tveka med att licensiera produkten.


signatur
Medlem

Det här projektet känns ju riktigt onödigt och krångligt. Spelarna som bestämmer sig för att spela liret, har ju redan beslutat sig för att donera blod. Då är det ju lika bra att göra det på sedvanligt sätt och sedan lira det spel man istället tycker är kul.

Det här blir ju bara konstigt. Dessutom är man väl tvungen att förlora ett visst antal gånger för att fylla en påse? Vilka personer kräver att få spela för att donera blod? Ska de ha en spelhörna i blodbussen då eller? Varför ska man alltid FÅ något när man GER något?

Många frågetecken här.

Jag ser artikeln som ett 1 april-skämt, men jag antar att det är sant?


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Technology gone wrong.
Det här kommer floppa hårt. Några få kommer prova i början men sen kommer det dö ut. Folk är för själviska så om de inte får bra betalt kommer de inte ställa upp.

Medlem

Vad händer med den skaran folk som inte kan lägga undan kontrollen? Utan bara fortsätter spela.
Det krävs en del saker som måste klaffa för att vi inte ska ha en hög kanadensiska russin i sofforna.
Nej, det här blev jag bara äcklad av.

Medlem
Skrivet av Deathwisher:

Varför ska man alltid FÅ något när man GER något?

Det handlar mest om yttre och inre motivation, vissa personer behöver ett pris för att motiveras till att göra någonting, andra blir motiverade för att de helt enkelt gillar det de gör, som i det här fallet är att donera blod och hjälpa andra.

Medlem

Med tanke på kontrollen som görs innan du får lämna blod, så är det ett väl övervägt beslut, inte en impulshandling. Alltså verkar det här helt meningslöst eftersom det bygger på impuls-idioti.
Elshocker när man spelar däremot, that's the shit!

Medlem

Tanken är väl god, men det känns väldigt onödigt. Varför inte locka med något som gamers bryr sig om, t.ex. plånbokskoder till Steam? Kom 10 gånger så får du $20 eller något liknande.

Medlem

Öh, det vore enklare att ställa ut en gamingrigg/konsol vid blodcentralerna så man kan lira lite medans ger blod på riktigt.

Medlem

Jag är blodgivare och det är jättebra att försöka locka fler att donera. Men det här är idioti. Dels onödigt för de som ställer upp har redan bestämt sig. Dels psykologiskt fel att förknippar donation med förlust.

Medlem

Jag är blodgivare och det är jättebra att försöka locka fler att donera. Men det här är idioti. Dels onödigt för de som ställer upp har redan bestämt sig. Dels psykiskt fel att förknippar donation med förlust.

ELF
Medlem
Skrivet av Mossfeldt:

Vad händer med den skaran folk som inte kan lägga undan kontrollen? Utan bara fortsätter spela.
Det krävs en del saker som måste klaffa för att vi inte ska ha en hög kanadensiska russin i sofforna.
Nej, det här blev jag bara äcklad av.

I videon nämner de att det är tänkt att finnas på just blodgivarkliniker. Alltså inget som ska göras i soffan hemma, för det skulle rent utav vara farligt.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ZkilfinG:

Jag är blodgivare och det är jättebra att försöka locka fler att donera. Men det här är idioti. Dels onödigt för de som ställer upp har redan bestämt sig. Dels psykiskt fel att förknippar donation med förlust.

Håller med det skall vara positivt att ge blod. (inte a+ eller b+blod bara ha haha öööh hm)

Medlem

Ok det tog inte lång tid, Kickstarter insamlingen stoppad.

Medlem

Nja, detta är nog inget för mig. Vill jag donera blod så gör jag det på rätt sätt, och tar ut full avslappning av ett spel och inte känna att något suger blod ur mig när jag är i en boss fight eller så >.>


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Hmm det här är nog det konstigaste jag sett på bra länge...

1
Skriv svar