CCP förhindrar remake av Vampire: The Masquerade

Robot
Medlem
CCP förhindrar remake av Vampire: The Masquerade

För i helvete...

Medlem
MEG
Medlem

Tråkigt


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Buuu


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Uselt


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Jävligt dålig stil!

Hoppas de fortsätter modden underground ändå.

Medlem

Ibland önskar jag mig en remake av detta spel eller ett nytt med samma lore osv. Idag är ju alla vampyrer super snygga Nosferatu klanen ftw

Medlem

Vad är det som i sig stoppar dem från att ändå släppa spelet, men kalla det något annat?

Medlem

Frågan är ju varför de stoppar utvecklandet? Kanske håller de på med något liknande? Dåligt gjort i vilket fall

Medlem

CCP vill visst ut i blåsväder igen.

Medlem

signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Vilka idioter...

Medlem

grr gå och hoppa ner i vulkanen ccp...

Medlem

Innan alla går och blir helt emo så kan det här vara av en orsak. Att stoppa utvecklingen av en mod kan vara för att dom själva jobbar med en remake nu när deras MMORPG är nere.
Kanske helt enkelt så att det är för svårt att lyckas med ett MMO men det ändå finns en hel grupp människor som är villiga att betala för en uppföljare eller en remake.

Bloodlines är ju trots allt ett underskattat spel som jag personligen älskar och väntar uppföljare på.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

CCCP kommer ju säkert göra något eget free to play eller skyrim-copy-paste. Sämst.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

CCCP kan gå å dö. Gnidna jävla idiotjävlar. Borde inte de vara upptagna med att fuska i sitt eget spel?


signatur

I drank what?

Medlem

Jäkla synd. Det var ju onekligen buggigt som fan, men ett av de bästa spelen någonsin, och ett av de mest underskattade. Blev jätteglad när jag hörde att de skulle göra ett MMO baserat på världen och att det var CCP som gjorde det. Äntligen ett lite annorlunda MMO, kanske... Och så besviken man blev när de lade ner det.
Väljer ändå också att se det "positivt" att CCP förhoppningsvis har något på gång. En HD remake hade jag säkert pungat ut för. De brukar ju vara "fans-känsliga" och till och med be om ursäkt när de tabbar sig (ibland) så... Med dagens brist på innovativa och annorlunda MMO funderar man ju nästan på att gå tillbaka till EVEo.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

CCCP kommer ju säkert göra något eget free to play eller skyrim-copy-paste. Sämst.

Det är ju knappast vad CCP är kända för, så man kan ju undra var det kom ifrån...

Medlem
Skrivet av Hipshot:

CCCP kommer ju säkert göra något eget free to play eller skyrim-copy-paste. Sämst.

Skrivet av Mirage:

CCCP kan gå å dö. Gnidna jävla idiotjävlar. Borde inte de vara upptagna med att fuska i sitt eget spel?

prova med ett mindre C

Medlem
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av Hipshot:

CCCP kommer ju säkert göra något eget free to play eller skyrim-copy-paste. Sämst.

Skrivet av Mirage:

CCCP kan gå å dö. Gnidna jävla idiotjävlar. Borde inte de vara upptagna med att fuska i sitt eget spel?

prova med ett mindre C

CCCP är den kyrilliska förkortningen för Sovjet. Utläses SSSR. Grammar commies.

Medlem
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av Hipshot:

CCCP kommer ju säkert göra något eget free to play eller skyrim-copy-paste. Sämst.

Skrivet av Mirage:

CCCP kan gå å dö. Gnidna jävla idiotjävlar. Borde inte de vara upptagna med att fuska i sitt eget spel?

prova med ett mindre C

Ok, såhär då:
CCP kan gå å dö. Gnidna jävla idiotjävlar. Borde inte de vara upptagna med att fuska i sitt eget spel?


signatur

I drank what?

Medlem

Jag är inte insatt i det här eller så men det låter ju rent bedrövligt.

Obs. Ingen sarkasm

Medlem
Medlem
Medlem
Skrivet av marcus8958:

Innan alla går och blir helt emo så kan det här vara av en orsak. Att stoppa utvecklingen av en mod kan vara för att dom själva jobbar med en remake nu när deras MMORPG är nere.
Kanske helt enkelt så att det är för svårt att lyckas med ett MMO men det ändå finns en hel grupp människor som är villiga att betala för en uppföljare eller en remake.

Bloodlines är ju trots allt ett underskattat spel som jag personligen älskar och väntar uppföljare på.

Varför ska proffisionella utvecklare känner sig hotade av moddare?

Medlem

Dåligt, tror de förlorar mer på tappad goodwill än vad det skulle kunna vinna på att göra en egen remake eller dyl.

Medlem

Många här som inte vet vad upphovsrättsintrång är tydligen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Seraium:

Många här som inte vet vad upphovsrättsintrång är tydligen.

Lite det jag syftade på med mitt tidigare inlägg. Förstår helt att CCP stoppar dem ifall dem använder deras namn. Men som sagt, finns det något som stoppar dem från att ändå släppa sin remake, men med ett annat namn?

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av marcus8958:

Innan alla går och blir helt emo så kan det här vara av en orsak. Att stoppa utvecklingen av en mod kan vara för att dom själva jobbar med en remake nu när deras MMORPG är nere.
Kanske helt enkelt så att det är för svårt att lyckas med ett MMO men det ändå finns en hel grupp människor som är villiga att betala för en uppföljare eller en remake.

Bloodlines är ju trots allt ett underskattat spel som jag personligen älskar och väntar uppföljare på.

Varför ska proffisionella utvecklare känner sig hotade av moddare?

För förlorade intäkter.
Tex. Valve som är rätt så stora stoppar moddare från att göra hattar till TF2.
Blizzard stoppar "moddare" som lägger upp egna servrar med classic WoW osv.

Skrivet av Rwaat:
Skrivet av Seraium:

Många här som inte vet vad upphovsrättsintrång är tydligen.

Lite det jag syftade på med mitt tidigare inlägg. Förstår helt att CCP stoppar dem ifall dem använder deras namn. Men som sagt, finns det något som stoppar dem från att ändå släppa sin remake, men med ett annat namn?

CCP tror jag har rättigheterna för Vampire the Masquerade av White Wolf.

Därför blir nog hela spelet ett övertramp på två håll.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

12
Skriv svar