Dag 24, en månad till jul!

Medlem
Dag 24, en månad till jul!

[ia=1006368; medium]

Men något tomteskägg blir det inte. Snön kan också gärna fara och flyga.

Ikväll sitter jag fast med plugg, ska tenta en ekonomisk statistikkurs imorgon. Lustigt hur livet ändras. Ena stunden klarar jag knappt mattestudenten, andra stunden är jag nästan färdig ekonomie kandidat. Undra på att landets ekonomi är i spillror om de släpper in såna som mig i finansministeriet.

#blogg


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Skägg.
10 Chambers
Dag 24, en månad till jul!

Haha. Hoppade av matte B-kursen när jag fick en utskällning vid första frågan. Bra lärare och motivation är allt!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha. Hoppade av matte B-kursen när jag fick en utskällning vid första frågan. Bra lärare och motivation är allt!

Riktigt sån otur hade jag inte, men det var rätt så illa. Vår mattelärare var egentligen vår programmeringslärare och jag är inte säker på att han hade behörighet att undervisa matematik. Han var i alla fall ljusår bättre på att lära ut programmeringsspråk än matte.

Motivationen var alltså inte på topp. Jag gjorde knappt en enda hemläxa på tre år, skrev mattestudenten bakfull, blev underkänd, skrev den igen på våren, klarade livhanken med fyra poängs marginal och fick studentmössan inom utsatt tid. Som sagt, finansministeriet, här kommer jag...


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha. Hoppade av matte B-kursen när jag fick en utskällning vid första frågan. Bra lärare och motivation är allt!

Jag läste Matte A, B, C, D, E och Diskret. Oj, vad mycket användning jag haft av den kunskapen. Jag hade aldrig klarat mig genom livet utan Cayleys algebra och vektorberäkningar.

Medlem

Erm..... jag klarar inte ens av Matematik A..... >.>


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha. Hoppade av matte B-kursen när jag fick en utskällning vid första frågan. Bra lärare och motivation är allt!

Jag läste Matte A, B, C, D, E och Diskret. Oj, vad mycket användning jag haft av den kunskapen. Jag hade aldrig klarat mig genom livet utan Cayleys algebra och vektorberäkningar.

Näe, det enda man någonsin, eventuellt, möjligen, kan behöva är väl att kunna beräkna ytor och volym, om man skulle råka bygga något.

Skrivet av Tapiwen:

Erm..... jag klarar inte ens av Matematik A..... >.>

Matte A kändes som en rehash av högstadiematten, men fanns en del knepiga grejer där också. Algebra var aldrig min grej, såg liksom inte meningen med det.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha. Hoppade av matte B-kursen när jag fick en utskällning vid första frågan. Bra lärare och motivation är allt!

Jag läste Matte A, B, C, D, E och Diskret. Oj, vad mycket användning jag haft av den kunskapen. Jag hade aldrig klarat mig genom livet utan Cayleys algebra och vektorberäkningar.

Näe, det enda man någonsin, eventuellt, möjligen, kan behöva är väl att kunna beräkna ytor och volym, om man skulle råka bygga något.

Skrivet av Tapiwen:

Erm..... jag klarar inte ens av Matematik A..... >.>

Matte A kändes som en rehash av högstadiematten, men fanns en del knepiga grejer där också. Algebra var aldrig min grej, såg liksom inte meningen med det.

Jag tänker så här när jag håller på med ett tal.

"Om jag har 10 iskuber och du har 11 äpplen. Hur många pannkakor får plats på taket?
Svar: Lila, eftersom rymdvarelser inte har hatt på sig."


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Tapiwen:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha. Hoppade av matte B-kursen när jag fick en utskällning vid första frågan. Bra lärare och motivation är allt!

Jag läste Matte A, B, C, D, E och Diskret. Oj, vad mycket användning jag haft av den kunskapen. Jag hade aldrig klarat mig genom livet utan Cayleys algebra och vektorberäkningar.

Näe, det enda man någonsin, eventuellt, möjligen, kan behöva är väl att kunna beräkna ytor och volym, om man skulle råka bygga något.

Skrivet av Tapiwen:

Erm..... jag klarar inte ens av Matematik A..... >.>

Matte A kändes som en rehash av högstadiematten, men fanns en del knepiga grejer där också. Algebra var aldrig min grej, såg liksom inte meningen med det.

Jag tänker så här när jag håller på med ett tal.

"Om jag har 10 iskuber och du har 11 äpplen. Hur många pannkakor får plats på taket?
Svar: Lila, eftersom rymdvarelser inte har hatt på sig."

Hade gissat på svart, kor passar inte i frack.


signatur
1
Skriv svar