Ubisoft: Inga tidiga recensioner av The Crew

Robot
Ubisoft: Inga tidiga recensioner av The Crew

Utvecklarna tycks ha lärt sig av Asssassin's Creed: Unity-problemen.

#the-crew, #ubisoft, #assassins-creed-unity


Medlem
Ubisoft: Inga tidiga recensioner av The Crew

Någon som har testat det?


signatur

Veni Vidi Vice

Medlem

Provade betan förra omgången och var inte alls imponerad. Är inte det minsta förvånad att de vill hålla recensionerna tills efter release.

Fast å andra sidan, om man nu får en helt öppen beta så här nära release så kan man nästa se det som ett demo så de som funderar på en förhandsbokning kan ju testa spelet innan iaf.

Tumme upp för FZ som tar upp detta som en nyhet iaf!

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av frexer:

Någon som har testat det?

Testade det under PC betan, standardinställningarna för handling var väll sådär, men gick att tweaka lite och få NFS Underground känsla på det. Blev dock rätt enformigt och ensamt då online och coop funktionerna sällan fungerade, i betan. Öppen värld och mycket att utforska dock, tror många kommer fastna länge, framförallt om man är ett gäng som kör. Undrar hur "endgame" kommer att se ut.

Medlem

Inget köp eller tanke på köp innan det finns en recension ute. Låt inte utvecklare styra och ställa som de vill, detta är ju ett försök att mörka i min mening. Efter Unity (ska tydligen funka hyfsat nu) ska man vara jäkligt försiktigt med saker som kommer från Ubisoft.

Medlem

Jag testade det i somras när de var beta. Tyckte det kändes helt okej, men bil- och racingspel har aldrig riktigt tilltalat mig. Den öppna världen kändes som ett ganska nytt och roligt grepp inom genren, dock.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

är sugen, blir att testa och sedan förhoppningsvis ett köp.

Medlem

Förstår inte artikeln riktigt.
Rubriken säger inga tidiga recensioner, men sen i texten står det att det är "absolut inget embargo" på recensioner?
Blir lite tvetydigt. Är meningen att ni får publicera recension tidigt om ni vill eftersom det är inget embargo, men att ubisoft gärna vill ni väntar tills onlinedelen och allt gär recensera ordentligt med, dvs efter release?

Om det är en önskemål, bra av ubisoft att önska det så att recensioner kommer spegla hela spelet, eftersom de har öppen beta så kan man ju testa spelet själv innan release för att veta om man vill köpa eller inte. Känns som en win-win situation, recensionerna kommer ha med onlinedelen ordentligt med, och alla kan testa betan innan som ett demo så man inte behöver vänta på recensioner om man inte vill. Öppen beta en vecka innan release borde vara standard för alla spel.

Medlem

De har inget embargo men skickar heller inte ut några kopior för recension innan release vad jag förstått. Det är alltså inget förbud på att recensera spelet men ingen kommer heller ha tillgång till spelet innan release...verkligen storsint av Ubisoft att inte ha något embargo...

Medlem

Jag är inte speciellt konspiratoriskt lagd, men det luktar dåligt självförtroende från Ubisofts sida att inte våga bli recenserade innan spelsläpp. Argumenten låter mest som bortförklaringar.
Jag är riktigt taggad på spelet, men jag väntar någon vecka eller två för att se vad andra spelare och så slutligen recensionerna säger. No more förbokning.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Redaktör
Skrivet av Anwest:

Jag är inte speciellt konspiratoriskt lagd, men det luktar dåligt självförtroende från Ubisofts sida att inte våga bli recenserade innan spelsläpp. Argumenten låter mest som bortförklaringar.
Jag är riktigt taggad på spelet, men jag väntar någon vecka eller två för att se vad andra spelare och så slutligen recensionerna säger. No more förbokning.

Jag tycker det här verkar vara ett vettigt beslut, The Crew bygger ju väldigt mycket på onlinefunktioner och andra spelare. Sen har sånt här naturligtvis nackdelar, som framstressade recensioner för att hinna först. Svårt med multiplayer-testning.


signatur
Medlem

"Ubisoft vill att spelet bedöms på det sätt det är tänkt att upplevas – mot tusentals andra spelare...."

Vart har man hört dom orden nyligen? Jo Destiny körde samma bullshit. Har man inte förtroende för sin produkt så lyser röda lampor. De e fan Defcon 2 nu alltså.

Medlem

Ubisoft är nya EA helt klart. Gräver sig djupare ner mot avgrunden...

Självklart handlar det om att de vet att spelet inte är färdigt och har en massa buggar som kommer dra ner betygen, vilket riskerar att minska den inledande försäljningen. Därav gäller det att "lura" så många som möjligt att köpa i början.

Tar allt Ubi-märkt med ett stort lastflak med salt.

Medlem

Deras tidigare handlande.. (IvoryT)
Förblir buggigt och oklart, får en uppdatering efter 1 år.
Usel online funktionalitet som inte bättras.
Servrarna stängs efter nästa spel. (dock inte riktigt samma företag nu).

Intressemeter
Före info 8/10 (omskapat nygammalt företag )
Efter info 4/10 (njae? kanske kanske)
post beta 2/10 (nej, alldeles för lite för sent ..för fel).

Har inget över för gamla tdu-skaparna längre, hoppas dom konkar.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

FM-guru
F.d. Sisyr

Kan tycka det är väldigt naturligt att ett spel som är fokuserat på multiplayer blir oerhört svårrecenserat om det inte finns en adekvat population för recensenten att beblanda sig i. Då är det bättre att hålla på recensionerna. Är man dum nog att köpa ett spel (eller annan produkt) utan att ha ett hum om dess kvalitet får man stå sitt kast.

Men det är klart, så fort företag som Ubisoft och EA nämns ska det alltid gråtas och gapas.

Redaktör
Skrivet av Sisyr:

Men det är klart, så fort företag som Ubisoft och EA nämns ska det alltid gråtas och gapas.

Kan tilläggas att Blizzard nästan alltid släpper sina spel så här. Inga jämförelser i övrigt.


signatur
Medlem

Ett riktigt j*vla skitspel är vad det är. Recensenter brukar oftst ha överseende med få spelare på servrarna. Ubisoft vill bara inte att folk ska få höra hur dåligt det är. Det kommer förmodligen inte få högre än 6/10.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Jag tycker det här verkar vara ett vettigt beslut, The Crew bygger ju väldigt mycket på onlinefunktioner och andra spelare. Sen har sånt här naturligtvis nackdelar, som framstressade recensioner för att hinna först. Svårt med multiplayer-testning.

När jag tänker efter så håller jag förstås med dig i det som också är vettigt med beslutet. Jag brukar älta om (numera nedlagda) svenska Eurogamers SimCity-recension som basunerade ut Game of the Year och prisade bland annat onlinedelen, som sedan i skarpt läge var mycket mer nedbantat och rejält buggigt. De hade skrivit recensionen utifrån sin testsession i EA's lokaler där allt förstås fungerade felfritt.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem
Skrivet av Jaxz:

Inget köp eller tanke på köp innan det finns en recension ute. Låt inte utvecklare styra och ställa som de vill, detta är ju ett försök att mörka i min mening. Efter Unity (ska tydligen funka hyfsat nu) ska man vara jäkligt försiktigt med saker som kommer från Ubisoft.

Varför ska man vara försiktig med det? Vad baserar du det på? Ett spel? Jag har aldrig haft problem med spel från Ubisoft. Blackflag funkade ju utmärkt vid release, och alla andra spel dom släppt genom åren. Kan däremot kanske tycka att dom skulle skjutit fram det en månad och fixat vissa saker innan. Men företagen får ju whine hur dom än gör. Spelar mobben är så otroligt fjantiga och petiga. Åh det finns buggar, åh dom har skjutit upp det... What ever liksom. Du fattar nog inte vilket jobb dom lägger ner och så ger du dem massa skit. Skit i att pre ordra ist, vänta på patcher om det behövs eller på recensioner innan du köper så slipper du nog oftast en dålig upplevelse

Medlem

Keep on digging ubisoft keep on digging.

Man fösöker dröja recensinoer så mycket som möjligt för att ingen ska kunna vara kritiskt innan släpp och så folk stoppar sitt förköp. Hade ubisoft kunnat hade dom förbjudit recensioner helt.

Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av Jaxz:

Inget köp eller tanke på köp innan det finns en recension ute. Låt inte utvecklare styra och ställa som de vill, detta är ju ett försök att mörka i min mening. Efter Unity (ska tydligen funka hyfsat nu) ska man vara jäkligt försiktigt med saker som kommer från Ubisoft.

Varför ska man vara försiktig med det? Vad baserar du det på? Ett spel? Jag har aldrig haft problem med spel från Ubisoft. Blackflag funkade ju utmärkt vid release, och alla andra spel dom släppt genom åren. Kan däremot kanske tycka att dom skulle skjutit fram det en månad och fixat vissa saker innan. Men företagen får ju whine hur dom än gör. Spelar mobben är så otroligt fjantiga och petiga. Åh det finns buggar, åh dom har skjutit upp det... What ever liksom. Du fattar nog inte vilket jobb dom lägger ner och så ger du dem massa skit. Skit i att pre ordra ist, vänta på patcher om det behövs eller på recensioner innan du köper så slipper du nog oftast en dålig upplevelse

Om jag tolkat dig rätt är du emot att man ska vara misstänksam då spelföretag väljer att inga recensioner ska publiceras för release. Detta har ofta varit ett tecken på att allt inte står rätt till och det gäller alla utgivare. Teamet må ha jobbat häcken av sig med spelet men det spelar ju ingen roll om det inte fungerar som utlovat. Man får inte pris i en branch för man att iaf gjorde ett bra försök. Sen säger du att det är bra att vänta om man vill slippa en dålig upplevelse vilket är det jag sa. Så jag vet inte riktigt vad du vill ha sagt.

Sen håller jag inte med dig om att man är gnällig eller petig bara för att man förväntar sig att det man köper ska fungera. Ubisoft precis som alla andra företag behöver inte och ska inte försvaras då det gör dåliga beslut. Ta tex Watch dogs som inte funkade bra eller alls till PC.

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Förstår inte artikeln riktigt.
Rubriken säger inga tidiga recensioner, men sen i texten står det att det är "absolut inget embargo" på recensioner?
Blir lite tvetydigt. Är meningen att ni får publicera recension tidigt om ni vill eftersom det är inget embargo, men att ubisoft gärna vill ni väntar tills onlinedelen och allt gär recensera ordentligt med, dvs efter release?

Om det är en önskemål, bra av ubisoft att önska det så att recensioner kommer spegla hela spelet, eftersom de har öppen beta så kan man ju testa spelet själv innan release för att veta om man vill köpa eller inte.

Det finns ingen embrago på spelet, men det är svårt att spela och recensera, om man inte har spelet till hands. Är lite som att säga att "Ni får gärna recensera GTA V till PC, men oj, har ni ingen kopia förrän releasedagen? Va synd..."
Är det dessutom ett onlinespel så måste man ju kunna ansluta till servrarna också.

Medlem

Jag gillade betan men nu blev jag genast mycket mer skeptisk till spelet, var ändå exakt samma formula som alla andra ubisoft open world spel från i år fast med bilar så jag skulle nog kunna klara mig utan, har inte förbokat men om så var fallet hade jag avbokat direkt.

Medlem
Skrivet av Jaxz:

Ta tex Watch dogs som inte funkade bra eller alls till PC.

Fungerade utmärkt för mig vid release. På en två år gammal dator.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Inaktiv

ser att allt är som vanligt i ubisoft land

Medlem

Enkelt, inga recensioner, inget förköp för mig. FU distributörer om ni trodde alla skulle vara o.k med det.

(Edit, hoppas inte det blev dubbelpost.)

Medlem

Ursäkta min uppriktighet, men fyfan vilken jävla smörja som Ubisoft levererar. Det är bara PR-språk för: "vi vet att spelet är dåligt/buggigt och vi vill inte att recensenter talar om det för konsumenterna innan de köper".


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

Det kan väl iofs vara försäljningspsykologi - många vill ha på dag 1 och har t.o.m gjort preorder - och Ubi vill inte störa det med recension av en ofärdig produkt.

Väldigt mycket finslip av detaljer det sista före release.

VILL-HA-NUUUUUUUU-gänget får väl lugna sig lite - inte belasta utgivaren för att man själv har dålig impulskontroll. Någon annan har ansvaret för att man köpt, typ.

Medlem

Konstigt beslut tycker jag - är inte streams, videos och internet allmänt den bästa källan för intryck om ett visst spel? Pågår det en öppen beta så kommer det förmodligen att finnas buntvis av dessa intryck. Känns som om man tar ett beslut i onödan här.

Tilläggas bör att recensioner är dessutom viktiga på ett trovärdighetsplan nuförtiden. Lustigt nog verkade man inte bry sig lika mycket förr i tiden, men nu känns det mer som ett bevis på att man inte blir dragen vid näsan. För mig personligen spelar betyg mindre roll, man vill bara ha fler intryck så att man kan skapa sig en bild av det man köper.

Medlem

Nä, det här ser inte ut att bli något bra...

Idéen liknar senaste NFS: Most Wanted.
Och den var inte kul eller bra.


signatur

autograph

1
Skriv svar