Elite: Dangerous gamma-testas

Robot
Elite: Dangerous gamma-testas
Medlem
Elite: Dangerous gamma-testas

Haha. "om tre veckor sjösätter Chris Roberts och Frontier Development...."

Någon är lite för sugen på Star Citizen

Medlem

"sjösätter Chris Roberts..." ? Chris Roberts ligger bakom Star Citizen inte Elite.

Medlem
Skrivet av massej:

Haha. "om tre veckor sjösätter Chris Roberts och Frontier Development...."

Någon är lite för sugen på Star Citizen

Chris(t) Roberts har sitt finger med i allt!! Prisa Chris(t)!

Medlem

Antar min "Chris Roberts gör Star Citizen, inte Elite." är tre kommentarer sen


signatur

I drank what?

Medlem

Vilket rymdspel var de man kunde gå ombord med sitt crew och spela i FPS-läge? som var uppe bland nyheterna för nån vecka sen.


signatur

Life is short , play more

Medlem

David Braben ska det vara!

Medlem
Skrivet av SajCo:

Vilket rymdspel var de man kunde gå ombord med sitt crew och spela i FPS-läge? som var uppe bland nyheterna för nån vecka sen.

Star Citizen

Medlem
Skrivet av SajCo:

Vilket rymdspel var de man kunde gå ombord med sitt crew och spela i FPS-läge? som var uppe bland nyheterna för nån vecka sen.

Hehe, lite kul att du frågar det eftersom det är just det Chris Roberts & co håller på att göra. D.v.s. Star Citizen.

Redaktör
Skrivet av massej:

Haha. "om tre veckor sjösätter Chris Roberts och Frontier Development...."

Någon är lite för sugen på Star Citizen

Någon läste om något annat rymdspel samtidigt.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av massej:

Haha. "om tre veckor sjösätter Chris Roberts och Frontier Development...."

Någon är lite för sugen på Star Citizen

Någon läste om något annat rymdspel samtidigt.

Är man sugen på båda spelen så blir det lätt att man blandar ihop det


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Hade en så sjukt häftig session igår att jag fick kalla kårar.

Eftersom allt återställts så hade jag bara en klen sidewinder, vilken jag kvickt uppgraderade med två gimbal lasers och började i någon gudsförgäten kant av universum (systemet var dock rätt cool för den hade två solar och typ 8 stationer, varav en hette Heisenberg station men där narkotika till min besvikelse var förbjudet).

Anyway, tog ett uppdrag för att få igång lite cashflow. Flytta 4 food cartridges till ett annat system. Simple enough. Ett hopp senare såg jag en unidentified signal source, tänkte att jag kanske kan hitta något kul och bestämde mig för att besöka den. En wanted Lakon Type 9 styrd av en npc som hette Robert Sjödén (@silenzer kanske?) berättar att de food cartridges jag bär runt på är en decoy för att locka hans pirat-kumpaner till att skjuta på mig så de som anställt mig kan rensa upp pirater, men han ger mig en deal om att lämna varorna direkt till hans station så får jag lite extra betalt.

Jag har inget emot lite extra pengar, så går med på det. Ett hopp därefter på väg mot stationen så blir jag interdictad. Tänker att min sidewinder kan flyga ifrån det mesta ändå, så stänger av motorerna och låter honom interdicta för att se vad han vill. Det visar sig vara en random wanted pirat som vill åt mitt cargo, men han sitter i en Viper som pretty much är det snabbaste skeppet i spelet och har betydligt bättre vapen och armor än mig. Inser att jag inte kan flyga rakt bort från honom, så efter han skjutit ner mig till 60% hull så lyckas jag lägga mig bakom honom och börjar ge tillbaka. Han lyckas dock få in en salva till som splittrar glaset i cockpiten, så nu flyger jag utan sikte och med bara 5 minuter syre i hjälmen. Funderar på att dra därifrån så jag hinner till en station i tid. Som tur är warpar då 2 security vessels in och hjälper mig med honom. Vi tar ut honom och jag får en trevlig reward på 10 000 credits. Flyger för allt vad jag har mot närmsta station, kraschar nästan i porten med en Cobra som ska lämna, men lyckas reparera glaset med ca 50 sekunder kvar, och lämnar in uppdraget.

Medlem
Skrivet av Acriax:

Hade en så sjukt häftig session igår att jag fick kalla kårar.

Eftersom allt återställts så hade jag bara en klen sidewinder, vilken jag kvickt uppgraderade med två gimbal lasers och började i någon gudsförgäten kant av universum (systemet var dock rätt cool för den hade två solar och typ 8 stationer, varav en hette Heisenberg station men där narkotika till min besvikelse var förbjudet).

Anyway, tog ett uppdrag för att få igång lite cashflow. Flytta 4 food cartridges till ett annat system. Simple enough. Ett hopp senare såg jag en unidentified signal source, tänkte att jag kanske kan hitta något kul och bestämde mig för att besöka den. En wanted Lakon Type 9 styrd av en npc som hette Robert Sjödén (@silenzer kanske?) berättar att de food cartridges jag bär runt på är en decoy för att locka hans pirat-kumpaner till att skjuta på mig så de som anställt mig kan rensa upp pirater, men han ger mig en deal om att lämna varorna direkt till hans station så får jag lite extra betalt.

Jag har inget emot lite extra pengar, så går med på det. Ett hopp därefter på väg mot stationen så blir jag interdictad. Tänker att min sidewinder kan flyga ifrån det mesta ändå, så stänger av motorerna och låter honom interdicta för att se vad han vill. Det visar sig vara en random wanted pirat som vill åt mitt cargo, men han sitter i en Viper som pretty much är det snabbaste skeppet i spelet och har betydligt bättre vapen och armor än mig. Inser att jag inte kan flyga rakt bort från honom, så efter han skjutit ner mig till 60% hull så lyckas jag lägga mig bakom honom och börjar ge tillbaka. Han lyckas dock få in en salva till som splittrar glaset i cockpiten, så nu flyger jag utan sikte och med bara 5 minuter syre i hjälmen. Funderar på att dra därifrån så jag hinner till en station i tid. Som tur är warpar då 2 security vessels in och hjälper mig med honom. Vi tar ut honom och jag får en trevlig reward på 10 000 credits. Flyger för allt vad jag har mot närmsta station, kraschar nästan i porten med en Cobra som ska lämna, men lyckas reparera glaset med ca 50 sekunder kvar, och lämnar in uppdraget.

Underbart! Det är händelser som denna som gör det så jäkla spännande att ge sig ut i rymden, ingen resa är den andra lik.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Skulle vara kul att samla upp lite fz folk och lira med den 16'e.

Medlem
Skrivet av SajCo:

Vilket rymdspel var de man kunde gå ombord med sitt crew och spela i FPS-läge? som var uppe bland nyheterna för nån vecka sen.

Japp, som de andra säger så är det Star Citizen, men efter att de släppte videopresentationen på fps-läget hör jag att det är ett av Elite's framtidsmål också. Kanske är det så att det varit planerat länge, men jag hörde först om det efter.

Medlem
Skrivet av Redstar:
Skrivet av SajCo:

Vilket rymdspel var de man kunde gå ombord med sitt crew och spela i FPS-läge? som var uppe bland nyheterna för nån vecka sen.

Japp, som de andra säger så är det Star Citizen, men efter att de släppte videopresentationen på fps-läget hör jag att det är ett av Elite's framtidsmål också. Kanske är det så att det varit planerat länge, men jag hörde först om det efter.

Det har varit planerat länge, precis som att lämna sitt skepp och landa på planeter.


signatur

I drank what?

Medlem

Helt underbart spel, har längtat efter ett nytt Elite sedan 80-talet.

Medlem
Skrivet av fakka:

Skulle vara kul att samla upp lite fz folk och lira med den 16'e.

Försöker få till en grupp på FZ forumet men inget napp ännu

Medlem

Tror tyvärr det kommer floppa rejält, med allt som blivit borttaget. Dessutom marknadsförs spelet som ett MMO, men det finns nästan inga MMO-features.

Medlem

Fan va HAJP jag är, kommer knappt kunna hålla mig hela December
Däremot kan jag tipsa om Starpoint Gemini 2 så länge.
Riktigt bra känsla i spelet. Är mer som ett "rpg" i rymden, ingen cockpit view, vilket är halvdåligt men atmosfären i rymden är helt underbar.
Inte spelat ett sådant här bra rymdspel sedan Freelancer.

Medlem

Fan, måste införskaffa en redig glädjepinne som räcker till till både Elite och Star Citizen!

Medlem
Skrivet av Acriax:

Hade en så sjukt häftig session igår att jag fick kalla kårar.

Eftersom allt återställts så hade jag bara en klen sidewinder, vilken jag kvickt uppgraderade med två gimbal lasers och började i någon gudsförgäten kant av universum (systemet var dock rätt cool för den hade två solar och typ 8 stationer, varav en hette Heisenberg station men där narkotika till min besvikelse var förbjudet).

Anyway, tog ett uppdrag för att få igång lite cashflow. Flytta 4 food cartridges till ett annat system. Simple enough. Ett hopp senare såg jag en unidentified signal source, tänkte att jag kanske kan hitta något kul och bestämde mig för att besöka den. En wanted Lakon Type 9 styrd av en npc som hette Robert Sjödén (@silenzer kanske?) berättar att de food cartridges jag bär runt på är en decoy för att locka hans pirat-kumpaner till att skjuta på mig så de som anställt mig kan rensa upp pirater, men han ger mig en deal om att lämna varorna direkt till hans station så får jag lite extra betalt.

Jag har inget emot lite extra pengar, så går med på det. Ett hopp därefter på väg mot stationen så blir jag interdictad. Tänker att min sidewinder kan flyga ifrån det mesta ändå, så stänger av motorerna och låter honom interdicta för att se vad han vill. Det visar sig vara en random wanted pirat som vill åt mitt cargo, men han sitter i en Viper som pretty much är det snabbaste skeppet i spelet och har betydligt bättre vapen och armor än mig. Inser att jag inte kan flyga rakt bort från honom, så efter han skjutit ner mig till 60% hull så lyckas jag lägga mig bakom honom och börjar ge tillbaka. Han lyckas dock få in en salva till som splittrar glaset i cockpiten, så nu flyger jag utan sikte och med bara 5 minuter syre i hjälmen. Funderar på att dra därifrån så jag hinner till en station i tid. Som tur är warpar då 2 security vessels in och hjälper mig med honom. Vi tar ut honom och jag får en trevlig reward på 10 000 credits. Flyger för allt vad jag har mot närmsta station, kraschar nästan i porten med en Cobra som ska lämna, men lyckas reparera glaset med ca 50 sekunder kvar, och lämnar in uppdraget.

Klockrent

Längtar som attan, måste dock skaffa mig en okay joystick lagom till släpp.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av LVX156:

Tror tyvärr det kommer floppa rejält, med allt som blivit borttaget. Dessutom marknadsförs spelet som ett MMO, men det finns nästan inga MMO-features.

Vem påstår det är ett MMO? Ingenstans på deras websida står det att det är ett MMO.

Medlem
Skrivet av Zappa:
Skrivet av LVX156:

Tror tyvärr det kommer floppa rejält, med allt som blivit borttaget. Dessutom marknadsförs spelet som ett MMO, men det finns nästan inga MMO-features.

Vem påstår det är ett MMO? Ingenstans på deras websida står det att det är ett MMO.

"Do you now consider Elite: Dangerous to be an MMO?
Technically, it has always been. There are already over 100,000 people playing in the same world. We believe that always-online entertainment is already a reality for the majority. We are delivering a truly huge game using the best technology and designed to stand the test of time, played for many years to come and still be relevant."

http://us2.campaign-archive1.com/?u=dcbf6b86b4b0c7d1c21b73b1e...

1
Skriv svar