Double Fine säger upp personal

Medlem
Double Fine säger upp personal

Tur det är en studio utan bra spel enligt mig.. Trist för de anställda dock..


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Utan bra spel?!?!?! -.-

Medlem

Så kan det gå. Double fine har visat att de inte kan ta hand om pengar.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Double fine har visat sig vara riktiga svin, synd för de anställda men bara positivt att de högre upp förlorar pengar

Medlem

Tråkigt för de anställda men studion i sig får ingen sympati från mitt håll.

KoP
Medlem
Skrivet av Cane:

Double fine har visat sig vara riktiga svin, synd för de anställda men bara positivt att de högre upp förlorar pengar

På vilket sätt har dom varit svin? Det var en utgivare som drog pluggen ur ett projekt dom jobbade med. Skulle snarare påstå att dom är en frisk fläkt i branschen. Och Tim Schafer ska man akta sig för att dissa på lösa grunder. Har du hört talas om Monkey Island?Grim Fandango? Day of the tentacle? Psychonauts? -_-

Medlem

Haha rätt åt dem.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Haha rätt åt dem.

Det är väl ändå aldrig rätt att någon förlorar jobbet (så länge personen i fråga inte begått brott osv)?

Medlem
Skrivet av returpack:
Skrivet av Kleptoman:

Haha rätt åt dem.

Det är väl ändå aldrig rätt att någon förlorar jobbet (så länge personen i fråga inte begått brott osv)?

Att göra dåliga spel borde vara ett brott.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Skrivet av returpack:
Skrivet av Kleptoman:

Haha rätt åt dem.

Det är väl ändå aldrig rätt att någon förlorar jobbet (så länge personen i fråga inte begått brott osv)?

jo, om det är personer som är jävligt dryga och dumma i huvet .. för att dom försöker bli befodrade till chef

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av returpack:
Skrivet av Kleptoman:

Haha rätt åt dem.

Det är väl ändå aldrig rätt att någon förlorar jobbet (så länge personen i fråga inte begått brott osv)?

Att göra dåliga spel borde vara ett brott.

Det är nog få som väljer att göra dåliga spel. En idé blir inte alltid som man tänkt sig.
Ett spel som man är nöjd med själv kanske inte passar så många andra.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Cane:

Double fine har visat sig vara riktiga svin, synd för de anställda men bara positivt att de högre upp förlorar pengar

På vilket sätt har dom varit svin? Det var en utgivare som drog pluggen ur ett projekt dom jobbade med. Skulle snarare påstå att dom är en frisk fläkt i branschen. Och Tim Schafer ska man akta sig för att dissa på lösa grunder. Har du hört talas om Monkey Island?Grim Fandango? Day of the tentacle? Psychonauts? -_-

Tror folk refererar till hur svinmycket pengar de har fått genom Kickstarter och ändå behövt be om mer för spel som bara skulle vara enkla äventyrs-spel.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Cane:

Double fine har visat sig vara riktiga svin, synd för de anställda men bara positivt att de högre upp förlorar pengar

På vilket sätt har dom varit svin? Det var en utgivare som drog pluggen ur ett projekt dom jobbade med. Skulle snarare påstå att dom är en frisk fläkt i branschen. Och Tim Schafer ska man akta sig för att dissa på lösa grunder. Har du hört talas om Monkey Island?Grim Fandango? Day of the tentacle? Psychonauts? -_-

Inget tvivel om att hans gammla spel är riktigt fina. Men studion Double Fine är relativt ny och dom har haft många skumma saker för sig. Kolla upp spelet Spacebase DF-9 som exempel.

Medlem
Skrivet av Emyxia:

Inget tvivel om att hans gammla spel är riktigt fina. Men studion Double Fine är relativt ny och dom har haft många skumma saker för sig. Kolla upp spelet Spacebase DF-9 som exempel.

Double Fine är en studio med snart 15 år på nacken... Reltivt ny är väl att ta i lite.

Spacebase DF-9 var ju helt klart olyckligt. Men det säger sig självt att det inte lönar sig för en studio att pumpa in pengar i ett projekt som ständigt kostar mer än det genererar.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av returpack:
Skrivet av Kleptoman:

Haha rätt åt dem.

Det är väl ändå aldrig rätt att någon förlorar jobbet (så länge personen i fråga inte begått brott osv)?

Att göra dåliga spel borde vara ett brott.

Kan du inte börja trolla på något annat forum? Räcker med FZ-troll.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av returpack:
Skrivet av Kleptoman:

Haha rätt åt dem.

Det är väl ändå aldrig rätt att någon förlorar jobbet (så länge personen i fråga inte begått brott osv)?

Att göra dåliga spel borde vara ett brott.

Kan du inte börja trolla på något annat forum? Räcker med FZ-troll.

Vad är ditt problem? Du får nog ta och acceptera att folk har andra åsikter. Jag är seriös omkring 95% av de gånger jag skriver inlägg.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Trappski:
Skrivet av Emyxia:

Inget tvivel om att hans gammla spel är riktigt fina. Men studion Double Fine är relativt ny och dom har haft många skumma saker för sig. Kolla upp spelet Spacebase DF-9 som exempel.

Double Fine är en studio med snart 15 år på nacken... Reltivt ny är väl att ta i lite.

Okej då. Men under deras första 10 år släppte de bara två spel.

Inaktiv

Kickstarter.. jag har sagt det förut. Folket blir bara lurade.

Medlem

Jag älskar Double Fine's spel, kreativiteten och viljan att testa lite nytt gör att jag kommer försvara dom, tja, tills dom ändrar sig. Är kanske främst Tim som ligger bakom det, men ändå.

Men... Dom är verkligen helt värdelösa på att göra finansiella beslut. Kaoset med Spacebase DF-9, uppdelningen av Broken Age för att pengarna tog slut, ja... Det är som det är. Man kanske inte kan få både och, både kreativa och lite nichade spel, och stabila finanser, men man borde kunna sköta det bättre än vad dom gjort i många fall.

eld
Medlem
Skrivet av Nightsorrow:

Jag älskar Double Fine's spel, kreativiteten och viljan att testa lite nytt gör att jag kommer försvara dom, tja, tills dom ändrar sig. Är kanske främst Tim som ligger bakom det, men ändå.

Men... Dom är verkligen helt värdelösa på att göra finansiella beslut. Kaoset med Spacebase DF-9, uppdelningen av Broken Age för att pengarna tog slut, ja... Det är som det är. Man kanske inte kan få både och, både kreativa och lite nichade spel, och stabila finanser, men man borde kunna sköta det bättre än vad dom gjort i många fall.

Dom flesta spelstudios slutar upp i sånahär situationer, men i alla falla så har dom en publisher som knuffar in mer pengar när dom är slut.

Med crowdfunding så är det lite svårare att be om mer pengar som folk märkt.

Spelutveckling handlar allting om att budgetera över vad man planerat.

Medlem

Detta händer hela tiden. Projekt läggs ner och folk blir överflödiga. Mindre bolag är såklart ännu känsligare för sånt än de stora jättarna men även där sparkas det folk regelbundet.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Kickstarter.. jag har sagt det förut. Folket blir bara lurade.

Javisst, framförallt i fall som Wasteland 2 och Divinity. /end sarcasm

Det gäller att, som backare, ha lite sunt förnuft och vara försiktigare än vad många varit. Kickstarter är garanterat inte spelens heliga graal, så som många nästintill målat upp det, men det *är* en grym plattform för att få fram koncept som ingen utgivare velat/vill ta i, för att dessa bara ser dollartecken i allt.

Återigen - det finns för- och nackdelar med Kickstarter, och bra och dåliga projekt, svårare än så är det inte.

Vad gäller Double Fine, specifikt, kan jag tycka att deras marknads- och affärsavdelning kan behöva en rejäl spark i baken, men att personal ska behöva gå är i regel givetvis inte roligt.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Emyxia:

Okej då. Men under deras första 10 år släppte de bara två spel.

Visserligen. Det var också bra mycket större produktioner än de flesta av spelen som släpptes efterpå. Undantaget Broken Age.

1
Skriv svar