Dark Souls 2 släpps till Xbox One och Playstation 4

Robot
Dark Souls 2 släpps till Xbox One och Playstation 4
Dark Souls 2 släpps till Xbox One och Playstation 4

Innan folk börjar rage'a som de gjort på FB-trådar osv; Gratis för de som redan äger spelet, dvs allt nytt content, exkl grafikförbättringar för 360 och ps3 då.

Inaktiv

Najs! Har klarat det på pc men köper det gärna igen på ps4.

Medlem

Hänger ettan och tvåan ihop storrymessigt på nåt sett?

Medlem
Skrivet av Love Dajnamajt Arvidsson:

Innan folk börjar rage'a som de gjort på FB-trådar osv; Gratis för de som redan äger spelet, dvs allt nytt content, exkl grafikförbättringar för 360 och ps3 då.

Skulle varit gratis till PS4 om man redan äger det till PS3 ;D

Medlem
Skrivet av Morlizer:

Hänger ettan och tvåan ihop storrymessigt på nåt sett?

Inte om du inte börjar skrapa på ytan

Medlem

Några uppgifter om den uppdaterade versionen släpps till PC?

Medlem
Skrivet av Love Dajnamajt Arvidsson:

Innan folk börjar rage'a som de gjort på FB-trådar osv; Gratis för de som redan äger spelet, dvs allt nytt content, exkl grafikförbättringar för 360 och ps3 då.

Va ? Är det gratis om man äger på ps3?


signatur
Skrivet av Pierre:
Skrivet av Love Dajnamajt Arvidsson:

Innan folk börjar rage'a som de gjort på FB-trådar osv; Gratis för de som redan äger spelet, dvs allt nytt content, exkl grafikförbättringar för 360 och ps3 då.

Va ? Är det gratis om man äger på ps3?

Självklart inte.

Medlem

Håller som bäst på att traggla mig igenom tvåan till PC. Det är ett galet bra spel - precis om DS1. Har ni inte spelat det och gillar utmaningar så är det dags nu

Medlem
Skrivet av Love Dajnamajt Arvidsson:

Självklart inte.

Då har du fel.

Citat:

The PlayStation 3 version of Dark Souls II: Scholar of the First Sin will be bundled with all three DLC missions and also include the additional NPC, expanded story, in-game events as well as improved gameplay balance and online matchmaking functionality. PlayStation 3 owners who already own Dark Souls II will receive the improved balancing and matchmaking as well as expanded story content free of charge as a large-scale update. In short, we’ve got you covered if you’ve been thinking about jumping into the Dark Souls universe or are already a hardcore fan of the series for the PlayStation 3 system.

Dvs du får allt förutom nya DLC ställena, har du DLC content så tja kan duj springa runt där med.

Så för vi som redan äger Dark Souls 2 till PS3 så är det meningslöst att köpa det igen.

---

Och notera för er som skriker, patchen kommer till PC också, Patchen kommer släppas 5 Februari. Xbox One/PS4 versionen kommer 9 April i Japan, vet ej datum för oss än.

Medlem

Tacka skaparen!

Medlem

Ni glömde skriva att PC också får en uppdatering med bättre grafik och ny content.

"Developed by renowned Japanese video game development studio FROMSOFTWARE, DARK SOULS II: Scholar of the First Sin is a compilation of 2014's critically acclaimed title, DARK SOULS II along with its three DLC chapters; CROWN OF THE SUNKEN KING, CROWN OF THE OLD IRON KING, and CROWN OF THE IVORY KING along with an array of all-new content. DARK SOULS II: Scholar of the First Sin will take advantage of the power of the PlayStation 4 system, Xbox One, and DirectX11 PCs with enhanced graphics in addition to brand new game content including an expanded story featuring additional in-game events and NPC character along with new deadlier enemies and gameplay improvements.
"

Medlem
Skrivet av Comstedt:
Skrivet av Love Dajnamajt Arvidsson:

Innan folk börjar rage'a som de gjort på FB-trådar osv; Gratis för de som redan äger spelet, dvs allt nytt content, exkl grafikförbättringar för 360 och ps3 då.

Skulle varit gratis till PS4 om man redan äger det till PS3 ;D

Antar att man kan byta in sina dvd-filmer o få de kostnadsfritt till bluray också men på något sätt ändå behålla dvd'erna

NuZ
Testpilot

Jag hoppas att i patchen så tar dom bort SM och går helt på SL istället. Annars kommer inte PvP fightclub sakerna som dom i trailern och bilderna visar att funka. Bara se DkS 1 där är det riktigt bra fight clubs och nu om man skall summona fler och fler för att kunna ha stora fight clubs funkar inte SM för "hostens" SM skulle vara riktigt fuckt up hög efter 15min. Man får ju endå 10% och om 4 personer slåss samtidigt skulle hosten lätt få över 1miljon på 15min.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

NuZ
Testpilot

Edit: Ser även ut som att dom går tillbaka till den fantastiska ljussättningen dom hade i alphan så man slipper ha mods och ljus inställningen på lägsta för att ens få en skysst stämning och bli tvungen att använda facklan. Detta blir den patchen som kommer lyfta upp spelet till den nivå som DS och DkS 1 är i. Bara dom tar bort SM för "twinkling" av några jävla tryhards är inte ett problem när man har typ samma stats bara det att invadern har lite bättre saker. Nu blir min lvl 150 invaderad av 800 och oftast vinner jag iaf för efter softcap på staten händer inte så mycket. Men finns andra spelare som vill njuta av spelet och inte pvp och om dom blir invaderade av en över levnad dåre så går det oftast dåligt och man slutar spela detta fantastiska spel. Bra From med patch se nu till att fixa SM!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Härligt!
Det ena grymma spelet efter det andra släpps/utannonseras hela tiden nu känns det som.
Gött att vara sysselsatt


signatur

ISgtVishnuI - The true God of gaming!

Medlem

Trevligt!

Lite konstig tajming kanske då de riskerar att konkurrera med sig själva eftersom Bloodborne kommer några veckor tidigare.

Medlem

Blir'e schysstare gräs på ps4:n eller?

Medlem
Skrivet av laban005:
Skrivet av Comstedt:
Skrivet av Love Dajnamajt Arvidsson:

Innan folk börjar rage'a som de gjort på FB-trådar osv; Gratis för de som redan äger spelet, dvs allt nytt content, exkl grafikförbättringar för 360 och ps3 då.

Skulle varit gratis till PS4 om man redan äger det till PS3 ;D

Antar att man kan byta in sina dvd-filmer o få de kostnadsfritt till bluray också men på något sätt ändå behålla dvd'erna

Perfekt affärside eller hur!?!?

Medlem
Skrivet av D01tY:

Edit: Ser även ut som att dom går tillbaka till den fantastiska ljussättningen dom hade i alphan så man slipper ha mods och ljus inställningen på lägsta för att ens få en skysst stämning och bli tvungen att använda facklan. Detta blir den patchen som kommer lyfta upp spelet till den nivå som DS och DkS 1 är i. Bara dom tar bort SM för "twinkling" av några jävla tryhards är inte ett problem när man har typ samma stats bara det att invadern har lite bättre saker. Nu blir min lvl 150 invaderad av 800 och oftast vinner jag iaf för efter softcap på staten händer inte så mycket. Men finns andra spelare som vill njuta av spelet och inte pvp och om dom blir invaderade av en över levnad dåre så går det oftast dåligt och man slutar spela detta fantastiska spel. Bra From med patch se nu till att fixa SM!

Jag hoppas att folk som är mer insatta i Dark Souls förstår vad du pratar om, för jag förstår inte ett smack av vad du säger... (Då har jag ändå lagt runt 40 timmar på tvåan, visserligen helt offline, så det kan vara Multiplayerlingo som jag inte förstår)

Medlem
Skrivet av Comstedt:
Skrivet av laban005:
Skrivet av Comstedt:
Skrivet av Love Dajnamajt Arvidsson:

Innan folk börjar rage'a som de gjort på FB-trådar osv; Gratis för de som redan äger spelet, dvs allt nytt content, exkl grafikförbättringar för 360 och ps3 då.

Skulle varit gratis till PS4 om man redan äger det till PS3 ;D

Antar att man kan byta in sina dvd-filmer o få de kostnadsfritt till bluray också men på något sätt ändå behålla dvd'erna

Perfekt affärside eller hur!?!?

Sannerligen

NuZ
Testpilot
Skrivet av Aethyr:
Skrivet av D01tY:

Edit: Ser även ut som att dom går tillbaka till den fantastiska ljussättningen dom hade i alphan så man slipper ha mods och ljus inställningen på lägsta för att ens få en skysst stämning och bli tvungen att använda facklan. Detta blir den patchen som kommer lyfta upp spelet till den nivå som DS och DkS 1 är i. Bara dom tar bort SM för "twinkling" av några jävla tryhards är inte ett problem när man har typ samma stats bara det att invadern har lite bättre saker. Nu blir min lvl 150 invaderad av 800 och oftast vinner jag iaf för efter softcap på staten händer inte så mycket. Men finns andra spelare som vill njuta av spelet och inte pvp och om dom blir invaderade av en över levnad dåre så går det oftast dåligt och man slutar spela detta fantastiska spel. Bra From med patch se nu till att fixa SM!

Jag hoppas att folk som är mer insatta i Dark Souls förstår vad du pratar om, för jag förstår inte ett smack av vad du säger... (Då har jag ändå lagt runt 40 timmar på tvåan, visserligen helt offline, så det kan vara Multiplayerlingo som jag inte förstår)

Haha sorry för det och ja det är multiplayer jag pratar om. Twinkling är att en person behåller låg lvl genom spelet för att få dom bästa sakerna som han kan bära på sin låga lvl och därefter invaderar nya spelare på samma låga lvl. Saken är ju sen att bara för han har bra saker så har han jusamma låga lvl så hälsan och skadan han gör är inte så mycket större en dom som är ny spawnade eller hur man skall säga. I DkS 2 har dom motverkat detta med soul memory och det är den totala summan själar du samlat på dig som räknas istället för level. Alltså kan en som är dålig på spelet ha 2miljoner själar men bara level 40 medans en duktig ha betydligt högre level så funktionen funkarinte utan bara förstör för dom som vill samarbeta


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

NuZ
Testpilot

Jag läste på reddit att det INTE kommer vara dx11 i patchen vad dom på Twitter säger. https://www.reddit.com/r/DarkSouls2/comments/2ncbkq/dark_soul... Det ser ut som att det kommer bli ett separat spel och inte bara en patch till pc. Dock så kommer vissa funktioner komma i dx9 versionen men det är ju dom nya "improvments" man vill ha med 6 spelare och annat. Ser ut som From Software vill splittra spelar basen och det är inte OK om man vill behålla spelarna och kunna köra co-op i spelet. Snälla ge oss dx11 versionen i en patch eller så blir jag ledsen


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Medlem

Får nog bli ett köp nu då. Körde Demon's soul lite (kom fram till första bossen efter prologen, sen rörde jag inte spelet mer) så får nog sätta mig ner ordentligt med denna upp hottade versionen.

Inaktiv

Namco/Fromsoft kan ju dra åt helvete. Jag köpte DS2 först på PS3 och senare till PC för att spela om spelet med DLC och bättre grafik. Men främst för att supporta dem också.
Nu måste jag köpa en till utgåva för att få DX11 och ny multiplayer? Hoppas denna utgåva floppar!

Medlem
Skrivet av Morlizer:

Hänger ettan och tvåan ihop storrymessigt på nåt sett?

2:an utspelar sig X antal år efter 1:an, men du behöver absolut inte spela 1:an för att förstå 2:an, då 2:an har sin helt egna historia och "värld", (

DkS2 utspelar sig i samma universum som DkS1, men många många år senare, för att citera en NPC i spelet "So, how long was I sat petrified. Long enough for the old kingdom to have crumbled, I see. Long enough for Olaphis to rise, fall, and fade away. Drangleic… I've never heard the name. Many kingdoms rose and fell on this tract of earth; mine was by no means the first. Anything that has a beginning also has an end. No flame, however brilliant, does not one day splutter and fade. But then, from the ashes, the flame reignites, and a new kingdom is born, sporting a new face. It is all a curse!" Med andra ord så börjar hela historien i DkS1/2 om och om igen. Från DkS1 till DkS2 så har historien loopat flera gånger

) däremot så nämner dem saker i 2:an som handlar om händelser i 1:an. Men dem förklarar det på ett sådant sätt att du kan höra om det första gången i 2:an och ändå förstå vad det handlar om.

Medlem
Skrivet av anon_38597:

Namco/Fromsoft kan ju dra åt helvete. Jag köpte DS2 först på PS3 och senare till PC för att spela om spelet med DLC och bättre grafik. Men främst för att supporta dem också.
Nu måste jag köpa en till utgåva för att få DX11 och ny multiplayer? Hoppas denna utgåva floppar!

Läs, förstå, redigera ditt inlägg.

Medlem

yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeees!!!!

12
Skriv svar