MGS V: Ground Zeroes – jämför PC- och PS4-versionen

Robot
Medlem
MGS V: Ground Zeroes – jämför PC- och PS4-versionen

Ingen skillnad


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Ingen skillnad

Det är ganska stor skillnad.

Dra slidern från höger till vänster och du kommer märka skillnaden.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Skribent
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Kleptoman:

Ingen skillnad

Det är ganska stor skillnad.

Dra slidern från höger till vänster och du kommer märka skillnaden.

För en gångs skull tyckte jag skillnaderna var uppenbara.


signatur

I am the black wizards.

lite mer lampor i pc-verisionen .. men jag tycker ps4-verisionen har bättre skärpa på ngt sätt...det behövs också en videojämförelse för att bli intressant .. har visat sig på senare tid att nextgenspel portade till pc ofta hackar till ibland trots hög fps.. oavsett hårdvara och inställningar, medans dom går bra på ps4.. funderar på att köpa en ps4 istället .. tror det kommer fortsätta såhär.

Medlem

Konstigt nog så ser jag inte några regndroppar som plaskar på marken på PC versionen, domedagen! Annars är det stor skillnad.

Medlem

ingen ûber skillnad som man lipa över direkt


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Är ju inte så jättestor skillnad ändå.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Ingen skillnad

och alla andra som "ser ingen skillnad" :

I övrigt ni som inte märker skillnad mellan DVD, 720p 1080p, interlaced , 5.1 och stereo 7.2 ,THX , Kassetband och CD, vinyl , iphone 4 hörlurar och ett par BRA hörlurar bör fan inte kommentera.
Kan ni inte vara tysta och ha kul med era låga standarder?

Klart det kommer inte vara DAG OCH NATT men skillnaden syns tydligt.
Eller har ni MISSAT HELT att inget reflekteras i blöta marken i andra bilden?

Så himla trött på alla som har så låga standarder i allt och behöver oavsett öppna munnen med deras "ser inte hör inte känner ingen skillnad"

Sen fattar inte folk hela mustard race skiten, det är ju folk som er som "SER INGEN SKILLNAD" som har drivit denna meme i 20 år nu.

Tystnad är guld. Njut av era 30fps 720p spel under 2015 medans jag njuter av 1080p + , 144hz , 144FPS top grafik som spel har att erbjuda.

For fucks sake...

Medlem
Skrivet av humancentipede:

lite mer lampor i pc-verisionen .. men jag tycker ps4-verisionen har bättre skärpa på ngt sätt...det behövs också en videojämförelse för att bli intressant .. har visat sig på senare tid att nextgenspel portade till pc ofta hackar till ibland trots hög fps.. oavsett hårdvara och inställningar, medans dom går bra på ps4.. funderar på att köpa en ps4 istället .. tror det kommer fortsätta såhär.

Troligtvis någon blur effekt som ska göra det snyggare när man kollar omkring.

Extrem exempel:

Sådant fluff brukar gå och stänga av om föredrar skärpa och mer fps istället. Kan tänka mig dock att det kan funka rätt bra i 4k. Testa tex Arma 2 eller 3 med 200% resolution och helt plötsligt så funkar alla blur effekter rätt bra ändå, utan att det blir störande. Sen att det flyter på som en powerpoint presentation om man inte har 3-4st grafikkort är ju en annan sak ;).

Skrivet av PsyX:

Tystnad är guld. Njut av era 30fps 720p spel under 2015 medans jag njuter av 1080p + , 144hz , 144FPS top grafik som spel har att erbjuda.

For fucks sake...

Tss 1080p+144hz så 2010...

27"+1440p+144hz+g-sync ska det va :P.

Get with the times dude xD

Medlem
Skrivet av humancentipede:

lite mer lampor i pc-verisionen .. men jag tycker ps4-verisionen har bättre skärpa på ngt sätt...det behövs också en videojämförelse för att bli intressant .. har visat sig på senare tid att nextgenspel portade till pc ofta hackar till ibland trots hög fps.. oavsett hårdvara och inställningar, medans dom går bra på ps4.. funderar på att köpa en ps4 istället .. tror det kommer fortsätta såhär.

Tror inte det är mer lampor direkt utan det är högre view range samt mer anistropic filtering.
Inte direkt något som påverkar spelet rätt mycket men kan ändå vara rätt mysigt med lite mer ögongodis.

Kommer dock köpa MGSPP till PS4 av enkla anledningen att spelet spelas med gamepad likt föregångarna, vill ha så lite strul som möjligt och vill ha det dagen det släpps.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Video Comparisons borde göras som Hondas senaste reklam, som är stört cool förövrigt. Håll nere R så förstår ni vad jag menar. Länk: https://www.youtube.com/user/HondaVideo

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av humancentipede:

lite mer lampor i pc-verisionen .. men jag tycker ps4-verisionen har bättre skärpa på ngt sätt...det behövs också en videojämförelse för att bli intressant .. har visat sig på senare tid att nextgenspel portade till pc ofta hackar till ibland trots hög fps.. oavsett hårdvara och inställningar, medans dom går bra på ps4.. funderar på att köpa en ps4 istället .. tror det kommer fortsätta såhär.

Tror inte det är mer lampor direkt utan det är högre view range samt mer anistropic filtering.
Inte direkt något som påverkar spelet rätt mycket men kan ändå vara rätt mysigt med lite mer ögongodis.

Kommer dock köpa MGSPP till PS4 av enkla anledningen att spelet spelas med gamepad likt föregångarna, vill ha så lite strul som möjligt och vill ha det dagen det släpps.

Varsågod:

http://www.digitaltrends.com/gaming/how-to-connect-a-ps4-cont...

Medlem
Skrivet av PsyX:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av humancentipede:

lite mer lampor i pc-verisionen .. men jag tycker ps4-verisionen har bättre skärpa på ngt sätt...det behövs också en videojämförelse för att bli intressant .. har visat sig på senare tid att nextgenspel portade till pc ofta hackar till ibland trots hög fps.. oavsett hårdvara och inställningar, medans dom går bra på ps4.. funderar på att köpa en ps4 istället .. tror det kommer fortsätta såhär.

Tror inte det är mer lampor direkt utan det är högre view range samt mer anistropic filtering.
Inte direkt något som påverkar spelet rätt mycket men kan ändå vara rätt mysigt med lite mer ögongodis.

Kommer dock köpa MGSPP till PS4 av enkla anledningen att spelet spelas med gamepad likt föregångarna, vill ha så lite strul som möjligt och vill ha det dagen det släpps.

Varsågod:

http://www.digitaltrends.com/gaming/how-to-connect-a-ps4-cont...

Har redan kontroll till PC. Hur man kopplar en PS4 kontroll till PC gör inte att spelet blir felfritt eller kommer släppas tidigare.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Kleptoman:

Ingen skillnad

Det är ganska stor skillnad.

Dra slidern från höger till vänster och du kommer märka skillnaden.

Stor skillnad kan man inte direkt påstå att det är. Lite längre draw distance (mest märkbart på ljuskällor) och bättre reflektioner. Annars var de ganska lik varandra om man jämför modeller, texturer osv. Men att säga att det inte är någon skillnad är ganska blint gjort.

Medlem

PS4 är katastrofalt dåligt skulle jag vilja säga, på nära håll ser saker och ting likadana ut men på långa håll så avslöjar konsolerna på vilken nivå dom ligger. PC visar så mycket mer rikedom.

Medlem
Skrivet av PsyX:
Skrivet av Kleptoman:

Ingen skillnad

och alla andra som "ser ingen skillnad" :

http://sd.keepcalm-o-matic.co.uk/i/keep-calm-and-admit-you-ne...

I övrigt ni som inte märker skillnad mellan DVD, 720p 1080p, interlaced , 5.1 och stereo 7.2 ,THX , Kassetband och CD, vinyl , iphone 4 hörlurar och ett par BRA hörlurar bör fan inte kommentera.
Kan ni inte vara tysta och ha kul med era låga standarder?

Klart det kommer inte vara DAG OCH NATT men skillnaden syns tydligt.
Eller har ni MISSAT HELT att inget reflekteras i blöta marken i andra bilden?

Så himla trött på alla som har så låga standarder i allt och behöver oavsett öppna munnen med deras "ser inte hör inte känner ingen skillnad"

Sen fattar inte folk hela mustard race skiten, det är ju folk som er som "SER INGEN SKILLNAD" som har drivit denna meme i 20 år nu.

Tystnad är guld. Njut av era 30fps 720p spel under 2015 medans jag njuter av 1080p + , 144hz , 144FPS top grafik som spel har att erbjuda.

For fucks sake...

I love u!


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Visst fan har Snake mera detaljerade texturer i PS4 versionen på första bilden? Däremot är det stor skillnad på hur mycket som syns på distans; PC är där överlägsen.

Medlem
Skrivet av isedor89:

Visst fan har Snake mera detaljerade texturer i PS4 versionen på första bilden? Däremot är det stor skillnad på hur mycket som syns på distans; PC är där överlägsen.

Du menar ljusare texturer?

Medlem

Onödigt att hålla på så här, det kommer ju vara bättre på PC.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Onödigt att hålla på så här, det kommer ju vara bättre på PC.

Nvidia vill att folk ska satsa på PC och köpa deras kort

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av isedor89:

Visst fan har Snake mera detaljerade texturer i PS4 versionen på första bilden? Däremot är det stor skillnad på hur mycket som syns på distans; PC är där överlägsen.

Du menar ljusare texturer?

Nej nej, kolla på själva dräkten och hans "manbag"; de ser ut att vara blötare och avger mer reflex, kontur.

Medlem

Ingen taggtråd över stängslet på ps4


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Nu börjas det igen,

"Tystnad är guld. Njut av era 30fps 720p spel under 2015 medans jag njuter av 1080p + , 144hz , 144FPS top grafik som spel har att erbjuda."

Jag kommer att köra det i 8 K 288hz 288fps då jag har en av europas starkaste riggar. Inget jag behöver igentligen då jag har ett neo geo men va fan. Allt kan ju inte vara SNK.

2D power!

Medlem

Äger du ett ps4 själv elr? gör du inte det köp ett innan du klankar ner på konsolen elr zip it folk kanske gillar att lira på konsol

Inaktiv

Ännu en anledning till varför jag spelar på en dator: man ser mer (och längre)

Medlem

Tycker PS4 versionen ser snyggare ut på vissa ställen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Perre80:

Nu börjas det igen,

"Tystnad är guld. Njut av era 30fps 720p spel under 2015 medans jag njuter av 1080p + , 144hz , 144FPS top grafik som spel har att erbjuda."

Jag kommer att köra det i 8 K 288hz 288fps då jag har en av europas starkaste riggar. Inget jag behöver igentligen då jag har ett neo geo men va fan. Allt kan ju inte vara SNK.

2D power!

Som jag sagt tidigare och säger det igen,
Största nackdelen med 144hz är att det bara finns en enda skärm ute just nu som har nog bra bildkvalité (Asus Rog Swift)
Kör man på en Benq eller en billig Asus är det så dålig kvalite att det känns som om man spelar ett 5 år gammalt spel på medium inställningar.
När man väl börjar närma sig Asus Rog Swift i prisklass kan det vara värt att spendera 3 tusen till och komma upp till 10k klassens IPS paneler som verkligen blåser bort all konkurrens när det gäller bildkvalite. Även äldre spel ser mycket bättre ut och i många fall värt det då 144 fps bara är bättre flyt till kostnad av grafiken.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av sweden82:

Äger du ett ps4 själv elr? gör du inte det köp ett innan du klankar ner på konsolen elr zip it folk kanske gillar att lira på konsol

Jag hade varit mycket mer intresserad av ett PS4 om utvecklarna koncentrera sig mer på att göra spel som flyter på vettigt, än att ha en massa flashiga effekter. Eller åtminstone ge mig ett val. Jag vet redan hur "bra" ett spel fungerar i 30fps, men vet du hur bra det kan fungera när man lirar i 144fps?

Sen skulle jag också vara mycket mer intresserad av ett PS4 om det fanns mer fokus på spel som verkligen nyttja konsolens fördel, tex splitscreen co-op. Och om det fanns fler spel likande Shadow of the Colossus, istället för alla dessa shooters som ändå kommer funka mycket bättre på PC ändå.

Sist men inte minst, om de nu måste försöka vara en wanna-be PC, ge mig då åtminstone en kontrol som gör att man kan lira dom här spelen, utan att man känner sig som en 90-årig gubbe med grova rörelse problem.

Alltså jag vill att så lite som möjligt ska komma mellan mig och spelet, varför är dagens konsoler i regel värst på detta och inte bäst?!

Fan tom PC är ju nu en bättre konsol än konsolerna är, se tex vad en simpel budget dator från 2010 kan göra...

/gormande

...Wii U ser rätt skoj ut dock

...synd dock att det knappt finns några spel till den =(

Medlem

Ser mycket bättre ut på pc.

Drawdistance på allt från bråte, ljus, skuggor, buskage, byggnader osv är anmärkningsvärt mycket bättre på pc.

Skillnaden ligger ju på flera hundra in-game meter.

12
Skriv svar