Snabbtitt på Unity .

Testpilot
Snabbtitt på Unity .

Årrajt , roligaste perioden på året är inne , massor med spel släpps samtidigt och nya #Assassin's Creed: Unity är första ut.
Detta är mina intryck efter lite drygt 12timmars spelande , kommer nog tillbaka till spelet senare då jag spelat klart #Dragon Age: Inquisition och #Far Cry 4

Egentligen skulle man aldrig köpt detta för att markera moraliskt men vatusan jag törstade efter nåt kul att spela och trots alla problem jag kommer beskriva så är dessa inte oöverstigliga för mig. Men jag har plöjt ner mycket pengar i min dator.
Alla som sitter på sämre grejer måste ha ett mindre helvete.

Köpte via GMG , fick nyckel och kunde tanka hem spelet utan problem (till skillnad mot Watch dogs)

Vi startar spelet och som vanligt (ironi) kommer det en fet day1 patch.
Sen kickar man igång och vips kommer en låååång intro med massor av story utan att man har den minsta lilla chans att slå på undertexter , vafan! Jag är hörselskadad för tusan , undertexter är inte en extra feature det är ett KRAV!

Såja äntligen kan man gå in i menyn , ställa in de inställningar man vill och slå på undertext , snark! Jaja tydligen kom det en patch på detta strul senare.

Det första man slås av är detaljrikedomen på byggnader , det har verkligen lagts ner kärlek på miljöerna och det ser grymt snyggt ut , även inomhusmiljöer har det lagts ner enormt arbete på och allt ser jättebra ut.

Men såklart , det kräver sin dator , jösses amalia säger jag bara , spelet går ner i slow motion då man kommer in i stora folksamlingar , man märker på gubben då man springer genom en sån area att det är mycket saker som jobbar , sen om det är optimeringar som behöver göras eller annat vete tusan.

Muslagget är rätt kännbart också , dels för att det är vanlig mouse acceleration + då icke optimerat spel .. puh!
Som man märkt på nätet är det rätt många problem och buggar , har haft några krascher till desktop också men som tur är jobbar dom på patchar , 3 st hann de med innan jag började spela andra spel.

Positivt :
Snyggt som tusan , väldigt detaljerade miljöer .
Massor att göra som sig bör gällande ett Assassins creed spel , kul med detektivuppdrag och att smyg-följa-fulingar inom ett visst avstånd är borttaget.

Storyn verkar rätt bra igen , men som sagt de hade kunnat skippa framtidsgrejerna , snark.
Jag gillar spelet , det är kul att spela och än har jag inte tröttnat på hela upplägget , men kan tänka mig att äldre iterationer är likadana om man spelat de första spelen (jag började med black flag)

Sågning:
Uplay igen , jepp den var skakig som man visste.
Sen att de knyter ihop mobilapp , websida och spelet. Samt att INGET , jag repeterar INGET funkar som det skall.

Man har trettielva olika valutor att köpa saker med , dessutom finns det kistor i spelet som man INTE kan öppna i spelet utan de skall öppnas via mobilapp eller websida WTF!?! Ja jag hatar detta!

Så du måste :
1: spela spelet
2: spela mobilappen
3: göra saker på websidan (Initiates)
Så när då websidan inte funkar , inget är ens är igång utan det står ”coming soon” (när du lyckas komma in för 90% av tiden säger den error) , Mobilappen buggar som en idiot och kan inte synca mot Uplay för de kan koda lika bra som mig = inte alls.

Ja då sitter man där som ett fån , nej Ubisoft , lägg ner det där skiten. I Black flag hade de gjort rätt , där fick man pengar i spelet genom att spela mobilappen , den funkade + att man kunde spela mobilappen I spelet och inga kistor var låsta till saker utanför spelet!
ARGH!!

Slutsats: Bra spel med stora solfläckar. Rekommenderas till de som diggar Assassins creed och har fet dator. Alla andra , mjeeaaa kanske vänta lite tills de patchar och fixar allt strul.
KIRI OUT!

#blogg

Medlem
Snabbtitt på Unity .

Jag har mer problem med origin än Uplay (kanske bara ren tur då många andra haft problem). Så här kan det gå när utvecklare tvingar sina konsumenter att betala för en DRM-skyddad produkt som är trasig vid lansering.

Det är synd då spelet har så pass stor potential.

Bara att kolla: http://www.metacritic.com/game/pc/assassins-creed-unity/user-...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Testpilot

Jag har inte haft problem med Origin sen de fixade så man kunde byta installationsplats på spelen.

Vad strular med Origin ?

1
Skriv svar