Jurassic World Trailer

Skribent
Jurassic World Trailer

Är det en liten glädjetår jag har i ögat?

#blogg


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Jurassic World Trailer

Jag ser ut som ett piggsvin av all gåshud! SNART ÄR 14 ÅRS VÄNTAN ÖVER!


signatur

Videomupp

Medlem

Detta var väldigt tveksamt... kan vara trailern som var dålig med.

Gamla JP är ju typ en av dom bästa filmerna som gjorts.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ska bli intressant att se. Jag tycker att det såg rätt bra ut - även om hybridkonceptet låter rätt suspekt. Däremot ser det inte ut att ha särskilt mycket av den där Spielberg-magin som speciellt första filmen hade, vilket, om det stämmer, vore väldigt synd.

Men tänk om vi får en bra Jurassic Park igen? Jag tror inte att mitt hjärta skulle klara glädjen jag skulle känna då.

Medlem

Åh nej... CGI-dinosaurier!

Hmm.. är lite skeptisk till denna. Det kommer bli svårt att slå originalet JP. Jag gick på biopremiären 93 och minns den än idag. Musiken, karaktärerna och mc-donalds reklamen.

Citerar från imdb:
"Twenty-two years after the events of Jurassic Park, Isla Nublar now features a fully functioning dinosaur theme park, Jurassic World, as originally envisioned by John Hammond."

Okej, så detta är alltså en uppföljare? Eller är det en remake?
Isf är jag förvirrad över titeln.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Åh nej... CGI-dinosaurier!

Dinosaurierna var datoranimerade i första filmen också.

Medlem
Skrivet av magma:

Åh nej... CGI-dinosaurier!

Hmm.. är lite skeptisk till denna. Det kommer bli svårt att slå originalet JP. Jag gick på biopremiären 93 och minns den än idag. Musiken, karaktärerna och mc-donalds reklamen.

Citerar från imdb:
"Twenty-two years after the events of Jurassic Park, Isla Nublar now features a fully functioning dinosaur theme park, Jurassic World, as originally envisioned by John Hammond."

Okej, så detta är alltså en uppföljare? Eller är det en remake?
Isf är jag förvirrad över titeln.

Lugn du, Jurassic World innehåller också robotdinosaurier

Själv så tror jag att den kommer bli grym. Dock inte lika bra som ettan. Den kan ju åtminstone inte bli sämre än trean.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av magma:

Åh nej... CGI-dinosaurier!

Hmm.. är lite skeptisk till denna. Det kommer bli svårt att slå originalet JP. Jag gick på biopremiären 93 och minns den än idag. Musiken, karaktärerna och mc-donalds reklamen.

Citerar från imdb:
"Twenty-two years after the events of Jurassic Park, Isla Nublar now features a fully functioning dinosaur theme park, Jurassic World, as originally envisioned by John Hammond."

Okej, så detta är alltså en uppföljare? Eller är det en remake?
Isf är jag förvirrad över titeln.

Lugn du, Jurassic World innehåller också robotdinosaurier

Själv så tror jag att den kommer bli grym. Dock inte lika bra som ettan. Den kan ju åtminstone inte bli sämre än trean.

Fast kom igen.... Hybrid-dinosaurier... =/


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av magma:

Åh nej... CGI-dinosaurier!

Hmm.. är lite skeptisk till denna. Det kommer bli svårt att slå originalet JP. Jag gick på biopremiären 93 och minns den än idag. Musiken, karaktärerna och mc-donalds reklamen.

Citerar från imdb:
"Twenty-two years after the events of Jurassic Park, Isla Nublar now features a fully functioning dinosaur theme park, Jurassic World, as originally envisioned by John Hammond."

Okej, så detta är alltså en uppföljare? Eller är det en remake?
Isf är jag förvirrad över titeln.

Lugn du, Jurassic World innehåller också robotdinosaurier

Själv så tror jag att den kommer bli grym. Dock inte lika bra som ettan. Den kan ju åtminstone inte bli sämre än trean.

Fast kom igen.... Hybrid-dinosaurier... =/

Egentligen så är ju alla dinosaurier i JP hybrider då de har korsats med grodor Så länge det inte är ett eldsprutande missfoster med dreads så är jag nöjd. En korsning mellan T-Rex och Spinosaurus kanske?

Oj, nu tappade jag suget helt; och varför måste de envisas med att ha med snorungar som gapar och blir jagade? Trodde de skulle göra en vuxen variant av JP?

Äh, jag går och fiskar istället.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av returpack:
Skrivet av magma:

Åh nej... CGI-dinosaurier!

Dinosaurierna var datoranimerade i första filmen också.

Ja, dessvärre. Fast, på något sätt känns det som effekterna var mer...välgjorda? Vi får helt enkelt se


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av magma:

Åh nej... CGI-dinosaurier!

Hmm.. är lite skeptisk till denna. Det kommer bli svårt att slå originalet JP. Jag gick på biopremiären 93 och minns den än idag. Musiken, karaktärerna och mc-donalds reklamen.

Citerar från imdb:
"Twenty-two years after the events of Jurassic Park, Isla Nublar now features a fully functioning dinosaur theme park, Jurassic World, as originally envisioned by John Hammond."

Okej, så detta är alltså en uppföljare? Eller är det en remake?
Isf är jag förvirrad över titeln.

Lugn du, Jurassic World innehåller också robotdinosaurier

Själv så tror jag att den kommer bli grym. Dock inte lika bra som ettan. Den kan ju åtminstone inte bli sämre än trean.

Haha, trean var rätt hemsk ja. Bara den är bättre än tvåan


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Första filmen överraskade mycket för att den verkligen var en upptäcktsresa för tittaren. När Grant såg dinosaurien från bilen för första gången så är det även första gången tittaren såg den. Det var en underbar känsla av att man var där med dem. Den känslan lyckades Spielberg hålla kvar genom hela filmen. Han gjorde det verkligen till ett äventyr att se Jurassic Park.

Den här trailern lyckades inte skapa den känslan, och som alla vet så kan man recensera en film efter att ha sett trailern. Men förhoppningsvis blir filmen sevärd ändå. Vi kan alltid hoppas.

Medlem
Skrivet av magma:

Okej, så detta är alltså en uppföljare? Eller är det en remake?
Isf är jag förvirrad över titeln.

Det är en uppföljare. I filmens universum öppnade Jurassic World 2005 och har varit öppet sen dess.

Sen ang robotdinosaurier, man ska komma ihåg att det bara är 11 minuter dinosaurier i första filmen, och bara 3-4 minuter var CGI. Resten var robotar.

För den som vill spoila för sig själv så finns hybriddinosaurien läckt via Legoset hamnat på nätet.

Jag gillade verkligen det jag såg i trailern, men jag kan inte hymla om att jag är en JP fanboy av hög rang Gillar riktningen den här filmen gick åt, och att man inte gjorde det manus som utvecklades 2004ish, där filmen skulle ha handlat om dinosarie/människo hybrider som skulle användas som soldater.


signatur

Videomupp

Skribent

Ska gå och se den här med min mamma. 21 år sedan vi såg första filmen på bio

Obs: Raptorerna är tydligen inte tama. Bara rädda.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av magma:
Skrivet av returpack:
Skrivet av magma:

Åh nej... CGI-dinosaurier!

Dinosaurierna var datoranimerade i första filmen också.

Ja, dessvärre. Fast, på något sätt känns det som effekterna var mer...välgjorda? Vi får helt enkelt se

Ja, inte känns det som om filmindustrin kommit långt i utvecklingen på 20 år i alla fall.

1
Skriv svar