Steam drabbat av virus

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Eight08:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Eight08:

Jag är skyddad då jag använder Norton™ AntiVirus 2014. Tack Norton!

Det finns väl inte ens. De har väl slutat med AntiVirus (programmet)? Det heter något annat nu

http://cf.geekdo-images.com/images/pic1673216.jpg

Fantastiskt hur svårt det är att få fram skämt till vissa personer utan att behöva använda smileys.

Fantastiskt att vissa tror att byta årtal på ett program är humor.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

MFZ
Medlem

hörde om det där för nån vecka sen. verkar hemskt.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Eight08:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Eight08:

Jag är skyddad då jag använder Norton™ AntiVirus 2014. Tack Norton!

Det finns väl inte ens. De har väl slutat med AntiVirus (programmet)? Det heter något annat nu

ful bild

Fantastiskt hur svårt det är att få fram skämt till vissa personer utan att behöva använda smileys.

Fantastiskt att vissa tror att byta årtal på ett program är humor.

Kanske inte riktigt var det som var humorn i det egentligen mer att norton inte gjort ett dugg annat än att sega ner datorn.

Medlem

Är detta någon nyhet? Fått liknande saker under flera år och artikeln får det att framstå att självaste Steam fått något sorts virus.


signatur

/Ice_
#lett @ qnet

k3m
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Rydell1986:

Hahahaha vem fan trycker på länkar ifrån okända människor?

Problemet är att när du väl är smittad kan viruset skicka meddelanden med dig som avsändare.

Sedan kan man av andra orsaker oxå klicka på länkarna. Exempelvis, man läser e-posten på tfon och råkas klicka på den. Sedan finns andra orsaker också.

Youtube-proffs

Jag tar hellre en format C: anytime istället för att ha Norton eller Braceyourself Software antivirus installerat på min kretskortsmatlåda. Har haft mer bekymmer med antivirusprogram som suger kräm ur datorn och segar ner den, ifrågasätter mina val och bestämmer över vad jag ska göra än vad jag har haft med virus som har smittat mig. Haft två virus sedan -99. ILOVEYOU och Hepatit B. De har inget med varandra att göra.

Tråkigt med Steam dock, vem gör så mot Gabe? Den här världen är mörk, hoppas på att de löser det snabbt.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Det enda viruset är la fonten som den användaren använder, vad i hela helvete?

Medlem

Knappt något oväntat med tanke på hur "lätt" det är för vissa med särskilda kunskaper kan skapa och sprida ett virus.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Polish:

Jag tar hellre en format C: anytime istället för att ha Norton eller Braceyourself Software antivirus installerat på min kretskortsmatlåda. Har haft mer bekymmer med antivirusprogram som suger kräm ur datorn och segar ner den, ifrågasätter mina val och bestämmer över vad jag ska göra än vad jag har haft med virus som har smittat mig. Haft två virus sedan -99. ILOVEYOU och Hepatit B. De har inget med varandra att göra.

Tråkigt med Steam dock, vem gör så mot Gabe? Den här världen är mörk, hoppas på att de löser det snabbt.

Anti virus slutade äta prestanda sedan 1998.
Hur vet du att du bara har haft 2 virus om du inte har något som kan hitta virus?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Man borde väl klara sig om man inte är inloggad va?

Medlem

Steam drabbat av virus. Nej? Aftonbladet rubrik....

Det är ett "virus" som cirkulerar runt steam. Själva programmet Steam är inte infekterat.

Det som cirkulerar runt nu är ungefär som steanncommunity.com etc.

Liknande exempel som också cirkulerar runt är "sshot721.png", or any link from "screen-lighting" website" Detta ska man också undvika.

Medlem
Skrivet av schmuttah:
Skrivet av Eight08:

Jag är skyddad då jag använder Norton™ AntiVirus 2014. Tack Norton!

Haha ^^
Norton, the best virus antivirus evva

Aldrig haft någon så prestandaförstörande mjukvara som Norton AntiVirus xD Jösses.. Det har förhoppningsvis förbättrats så här ~15 år senare, men ändå..

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Xstioph:
Skrivet av schmuttah:
Skrivet av Eight08:

Jag är skyddad då jag använder Norton™ AntiVirus 2014. Tack Norton!

Haha ^^
Norton, the best virus antivirus evva

Aldrig haft någon så prestandaförstörande mjukvara som Norton AntiVirus xD Jösses.. Det har förhoppningsvis förbättrats så här ~15 år senare, men ändå..

F-Secure är en god utmanare. Eller ja, nu vet jag inte, men för ett par år sen när det följde med gratis till en dator jag köpte var det helt sanslöst vad det segade ner datorn. Sirap i binärt format...

k3m
Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Xstioph:
Skrivet av schmuttah:
Skrivet av Eight08:

Jag är skyddad då jag använder Norton™ AntiVirus 2014. Tack Norton!

Haha ^^
Norton, the best virus antivirus evva

Aldrig haft någon så prestandaförstörande mjukvara som Norton AntiVirus xD Jösses.. Det har förhoppningsvis förbättrats så här ~15 år senare, men ändå..

F-Secure är en god utmanare. Eller ja, nu vet jag inte, men för ett par år sen när det följde med gratis till en dator jag köpte var det helt sanslöst vad det segade ner datorn. Sirap i binärt format...

haha! Ja Norton. Det måste vara det sämsta programmet, alla kategorier, alla tider. Norton AV är förresten ett utmärkt exempel på att bajs går att sälja med suverän PR och inflytande.

Medlem

Fantastiskt att så många inte har koll på antivirusprogrammen idag.

Medlem
Skrivet av dmn:

Virus? Jo, för det är det ju...

Inget virus kommer någonsin att bli lika förödande som en användare med adminrättigheter.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Hahahaha vem fan trycker på länkar ifrån okända människor?

Löjligt många mer än du anar, folk som är IT-vana är fortfarande en minoritet jämfört mot antalet som brukar IT-prylar. Man kommer långt på sunt förnuft på nätet ja, men faktum är att alla dessa mail m.m som vi tycker är så uppenbara scams,reklam,virus m.m är inte lika självklart för alla och de lönar sig för de som skapar dem.

Inaktiv

Det var en jävel som begärde en vänförfrågan och fick, efter det skickar han en länk till mig och vill att jag ska kolla på "this awsome knife". Jag tyckte det var konstig att han länkar till kniven fast det ända han behöver var att sända en trade request. Jag blockerade han och tog bort han från min vän lista, utan att klicka på hans länk så klart.

Det skulle inte förvåna mig om det var denna jävel som spred det viruset.

Medlem

Jag använder inte internets, så jag är säker.


signatur

autograph

Medlem

Någon som vet hur sånt här fungerar, som skulle kunna förklara hur de kan få tillgång till mitt inventory, och ta mina saker, genom att jag trycker på en länk?

Medlem
Skrivet av autograph:

Jag använder inte iternets, så jag är säker.

Klockren...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Rwaat:

Någon som vet hur sånt här fungerar, som skulle kunna förklara hur de kan få tillgång till mitt inventory, och ta mina saker, genom att jag trycker på en länk?

How it works
This is how it works. There's a link, that APPEARS to end in ".png", under the pretense of your friend sending you a screenshot. If you click this link, it will download a .scr file, which will hijack your steam account. Your steam account will start to send the same link to your friends.

What to do
Don't click links ending "sshot721.png", or any link from "screen-lighting" website
This is the only website they are using at the moment, so it's the one you should definitely not click. They may start using other websites though, so be vigilant.
Turn on Download Notifications in Chrome
Chrome has a feature which will ask you if you want to download a file, before downloading it. By default, this is OFF. You can turn this feature on by going to "Settings", "Advanced Settings", and clicking the checkbox on "Ask where to save each file before downloading" This feature is enabled by default on Firefox.
Ask your friend if they sent that link
In a lot of cases, the friends have managed to retain access to the account. Since it is automatic, ask your friend if they sent the link to you. If they say no, then you know they are infected. If they do not answer, presume the same.

Och det "viruset" som denna artikeln handlar om ser du på http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=3440920...

Youtube-proffs
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Polish:

Jag tar hellre en format C: anytime istället för att ha Norton eller Braceyourself Software antivirus installerat på min kretskortsmatlåda. Har haft mer bekymmer med antivirusprogram som suger kräm ur datorn och segar ner den, ifrågasätter mina val och bestämmer över vad jag ska göra än vad jag har haft med virus som har smittat mig. Haft två virus sedan -99. ILOVEYOU och Hepatit B. De har inget med varandra att göra.

Tråkigt med Steam dock, vem gör så mot Gabe? Den här världen är mörk, hoppas på att de löser det snabbt.

Anti virus slutade äta prestanda sedan 1998.
Hur vet du att du bara har haft 2 virus om du inte har något som kan hitta virus?

Kristus, sedan -98? Det tvivlar jag starkt på. Minns allt datorerna där jag arbetade 2006, Norton var inte nådig mot datorn. Den stod och tugga en bra stund innan det var färdigt och det var alltid nortonikonen som snurrade runt tills datorn nästintill självantände. Men du kanske har haft äran att sitta med superdatorer. Nu kanske vi talar om två olika saker dock, brandvägg och antivirus. Det är en stor sektor vi går in på, det är viktigt att vi har våra kort på borden innan du börjar försöka krossa mina argument.

Nej det har du rätt i, men ge mig några symtom på virus och jag skall berätta ärligt om jag har haft dom eller inte. Cross my heart and hope to die of hepatit B.


signatur

Calle säger att jag är influencer

12
Skriv svar