Playstation 4 ska få fart på Sonys ekonomi

Robot
Playstation 4 ska få fart på Sonys ekonomi

Spelavdelningen kan färga företagets röda siffror svarta.

#sony, #gta-v-2


Medlem
Playstation 4 ska få fart på Sonys ekonomi

Det jag skulle vilja se är ett PSN som funkar likt steam eller origin där du enkelt kan välja vilka digitala spel du vill ladda hem och installera osv.
Just nu med att bläddra i en 900 sidor lång download list är inte det mest optimala när man ska dra hem några spel osv.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Det stora problemet för Sony i teve- och mobilmarknaderna har varit att de satsat på att finnas i premiumsegmentet utan att ha tillräckligt tilltalande saker att sälja.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem
Skrivet av ibib:

Det stora problemet för Sony i teve- och mobilmarknaderna har varit att de satsat på att finnas i premiumsegmentet utan att ha tillräckligt tilltalande saker att sälja.

Jag tycker att deras senaste telefoner och plattor är ganska tilltalande på flera plan men de var för sega med att få det på rätt köl och andra aktörer som Samsung har redan knipit mycket av utrymmet som fanns att ta från Apple.

Medlem
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av ibib:

Det stora problemet för Sony i teve- och mobilmarknaderna har varit att de satsat på att finnas i premiumsegmentet utan att ha tillräckligt tilltalande saker att sälja.

Jag tycker att deras senaste telefoner och plattor är ganska tilltalande på flera plan men de var för sega med att få det på rätt köl och andra aktörer som Samsung har redan knipit mycket av utrymmet som fanns att ta från Apple.

Ja, Samsung har det blivit här hemma. Hyffsad teknik för den som inte kan så mycket om ljud, bild, telefoner. Men jag köpte en stor SONY Bravia TV när de var nästan "ledande" för några år sedan. SONY har definitivt tappat på många områden.

Medlem

I mitt tycke är Sonys mobiler överlägset bäst.
Design, kvalitet och funktion slår alla andra med hästlängder.
När det gäller deras tv känner jag lite tvärt om. Där finns det många andra som ligger långt före och har dessutom lägre priser.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tassel:

I mitt tycke är Sonys mobiler överlägset bäst.
Design, kvalitet och funktion slår alla andra med hästlängder.
När det gäller deras tv känner jag lite tvärt om. Där finns det många andra som ligger långt före och har dessutom lägre priser.

Sony's TV apparater är de bästa på långa håll när det kommer till spel. Och de är verkligen inte sämre för vanligt bruk, så som TV/film för det.

Sonys input lag ligger i klass om inte bättre än de flesta PC monitorer, på många utav deras modeller.

Kolla in här! (har själv två olika Sony modeller, så j*vla härliga och spela på)

http://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-och-tv-apparater...

Medlem
Skrivet av NaxoS:
Skrivet av Tassel:

I mitt tycke är Sonys mobiler överlägset bäst.
Design, kvalitet och funktion slår alla andra med hästlängder.
När det gäller deras tv känner jag lite tvärt om. Där finns det många andra som ligger långt före och har dessutom lägre priser.

Sony's TV apparater är de bästa på långa håll när det kommer till spel. Och de är verkligen inte sämre för vanligt bruk, så som TV/film för det.

Sonys input lag ligger i klass om inte bättre än de flesta PC monitorer, på många utav deras modeller.

Kolla in här! (har själv två olika Sony modeller, så j*vla härliga och spela på)

http://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-och-tv-apparater...

Tack för det!
Intressant läsning.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av NaxoS:
Skrivet av Tassel:

I mitt tycke är Sonys mobiler överlägset bäst.
Design, kvalitet och funktion slår alla andra med hästlängder.
När det gäller deras tv känner jag lite tvärt om. Där finns det många andra som ligger långt före och har dessutom lägre priser.

Sony's TV apparater är de bästa på långa håll när det kommer till spel. Och de är verkligen inte sämre för vanligt bruk, så som TV/film för det.

Sonys input lag ligger i klass om inte bättre än de flesta PC monitorer, på många utav deras modeller.

Kolla in här! (har själv två olika Sony modeller, så j*vla härliga och spela på)

http://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-och-tv-apparater...

Inte bara till spel. Deras 4k tv i high end klassen är bland det bästa man kan köpa.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Låter som det betyder att det kommer bli skit för konsumenterna.

"WE NEED MORE MONEYYY!!!"

Fast om man slutar vara cynisk en sekund, så kan det ju oxå betyda att dom kommer satsa ännu mer på PS4 för att göra det bättre och få mer intresserade att köpa, vilket skulle då istället vara något positivt.

Time will tell

Medlem

Har haft förvånansvärt mycket Sony-grejer när jag kollade - tv, dvd-spelare, 2xkameror, mp3-spelare,mikrofon, ps3 m. sådär 100 spel.

Numera är det bara dvd-spelaren jag har kvar och den är buggig och har inte hittat firmware. Så nästa spelare kanske inte blir Sony.

Nordisk film har kass support PS - så motståndet att köpa PS4 är stort. Vill inte göda NF då priserna dessutom är högre än momsen bidrar mot usa t.ex.

Har många erfarit det jag gjort kanske är delförklaring till resultaten då SONY - hör du detta nu.

Kanske mer dialog och bättre support för kunderna som Samsung har?
Företag som blomstrar är just de som har fullt med enkäter och följer upp supportkontakter och all kontakt med kund.

Annars tyckte jag PSN var hyggligt lätt att hitta då för 3-4 år sedan jag använde det. Det enda problemet var att man ofta fick gå in ett steg för mycket på djupet från en söklista för att kunna se vad man ville för att markera som intressant uppslag att köpa senare. Förstanivån att markera i listan gav för sunkig info för att avgöra.

Medlem

Har en w905a 55:a och den är makalöst bra till spel. Den tvn kan jag gå i god för utan tvekan. Deras telefoner är suveräna och digitalkameror är i topp. Sony gör mycket rätt med sina saker just nu.

Synd bara att folk är insnöade i Lg och Samsung och tycker att sony är "old junk"

Nu väntar jag på släpp av deras nya xperia z4.

Om man nu ska gnälla så måste dom få lite bättre sprutt på programvara till deras produkter. Skärper dom sig där så är dom tillbaka på topp igen.

Medlem

Älskar min gamla Sony TV som jag köpte för en 5 år sen kanske. Håller än till det jag använder den till, och jag kommer lätt se över deras sortiment när det är dags att uppgradera mig.

Däremot: PSN funkar SKIT så som det är nu. Skicka och ta emot meddelanden kan ibland ta flera minuter. Att "on the fly" invita någon till ett spel kan ibland ta evigheter eller inte fungera alls. Att bara ladda listan med PSN partyn tar upp till 10 sekunder ibland, om inte mer. PSN party (prata med micken i bakgrunden av spelet) fungerar riktigt dåligt. Felmeddelanden om att NAT inte står rätt till, kommer dagligen. Även om man kanske suttit och pratat i flera timmar innan, sen helt plötsligt så får man NAT problem. Gäller inte bara mig utan de flesta som jag någonsin varit i party med.

Nej, Sony behöver lägga sina pengar på uppgraderingar av servrar och hur PSNs infrastruktur ser ut. Just nu tror jag Xbone vinner på den fronten.

Annars en suverän konsol! (?)

1
Skriv svar