Dayz-releasen dröjer ännu länge

Robot
Medlem
Dayz-releasen dröjer ännu länge

Hoppas det håller detta! Köpte det i Early Access och ångrade mig som fan. Om de nu i alla fall kan leverera ett fullständigt spel inom 2 år så skulle det i alla fall kännas lite bättre. Förhoppningsvis är det roligt att spela vid den tidpunkten.

Medlem

Sa inte rocket att spelet skulle vara i princip färdigt vid årsskiftet då han hoppar av?
Innan det va det att spelet var tvunget att släppas innan 2014..

Förstår ärligt talat inte vad det är som tar sådan tid, pengar till att anställa/hyra folk är inget problem med tanke på att spelet legat stabilt på topplistan av mest sålda spel på steam hur länge som helst.. De får Blizzard att framstå som snabba.

Medlem
Skrivet av 2infinity:

Hoppas det håller detta! Köpte det i Early Access och ångrade mig som fan. Om de nu i alla fall kan leverera ett fullständigt spel inom 2 år så skulle det i alla fall kännas lite bättre. Förhoppningsvis är det roligt att spela vid den tidpunkten.

Jag håller med. Jag provade det igen häromkvällen eftersom jag inte haft igång det på minst ett halvår och jag kan inte begripa hur de efter 2.5 år har faktiskt lyckats göra det sämre än när det släpptes. Det är helt ospelbart just nu.
Jag ångrar mig bittert.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Skägg.
10 Chambers

Oj, det känns verkligen som zombie survival-tåget har gått när det väl släpps.


signatur
Medlem
Skrivet av Sviskon:

Sa inte rocket att spelet skulle vara i princip färdigt vid årsskiftet då han hoppar av?
Innan det va det att spelet var tvunget att släppas innan 2014..

Förstår ärligt talat inte vad det är som tar sådan tid, pengar till att anställa/hyra folk är inget problem med tanke på att spelet legat stabilt på topplistan av mest sålda spel på steam hur länge som helst.. De får Blizzard att framstå som snabba.

Jo, men utvecklingsteamet valde att investera all vinst de gjort hittills tillbaka in i spelet och expandera ytterligare, uppgradera grafikmotorn etc.

Kvalité tar tid.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Oj, det känns verkligen som zombie survival-tåget har gått när det väl släpps.

Tror aldrig att DayZ ämnat åka med det tåget. Folk spelar DayZ för de sociala interaktionerna, för desperationen, paniken och lättnaden. Zombies är bara en bonus.

Medlem

Hur stort är teamet egentligen? Det känns som t ex Rust går framåt betydligt snabbare.

Medlem
Skrivet av Draug:
Skrivet av Sviskon:

Sa inte rocket att spelet skulle vara i princip färdigt vid årsskiftet då han hoppar av?
Innan det va det att spelet var tvunget att släppas innan 2014..

Förstår ärligt talat inte vad det är som tar sådan tid, pengar till att anställa/hyra folk är inget problem med tanke på att spelet legat stabilt på topplistan av mest sålda spel på steam hur länge som helst.. De får Blizzard att framstå som snabba.

Jo, men utvecklingsteamet valde att investera all vinst de gjort hittills tillbaka in i spelet och expandera ytterligare, uppgradera grafikmotorn etc.

Kvalité tar tid.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Oj, det känns verkligen som zombie survival-tåget har gått när det väl släpps.

Tror aldrig att DayZ ämnat åka med det tåget. Folk spelar DayZ för de sociala interaktionerna, för desperationen, paniken och lättnaden. Zombies är bara en bonus.

Var är kvaliteten? Arma spelen är ju kända för att vara notoriskt buggiga. Så jag frågar igen vad för kvalite är det som tar sån tid zombies är fortfarande buggiga. hela spelet är ju en ända stor bugg så med dessa 2 år som dom arbetat på dett. var fan är kvaliteten? vill gärna veta för jag har inte hittat den.

För det andra, Zombie survival va precis anledning att folk spelade det. Folk ville springa runt i en öppen värld o scavenga bland zombies.

Folk spelar för sociala interaktioner? Oftast träffar du ju inte ens folk på servrar och gör du det så blir du beskjuten.

Spelet kommer gå i graven om nått år. tror inte nånsin de kommer bli klart.

Medlem

Valet att envist använda sig av Arma II motorn var största misstaget. Suger på rendering. Dom har fortfarande problem med pathfinding för zombies vilket är ett skämt för ett spel som utspelar sig i en postapokalyptisk zombie värld.

Nej, gör om gör rätt. Men nu har dom fått in så mycket cash att dom måste leverera. Undrar hur det går med bytet av motor för det var väl snack om det för ett tag sen?

D'oh?

Medlem

Är den här nyheten om Dayz modden, eller gäller den Dayz Standalone?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ForrestFox:

Är den här nyheten om Dayz modden, eller gäller den Dayz Standalone?

Standalone.


signatur
Medlem

Jag hoppas ju i min enfald att det ska bli guld och gröna skogar när de implementerar den nya renderern. Enligt Eugen Harton väntar teamet med att buggstäda tills den är implementerad.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Jag tror DayZ kommer gå till spelhistorien som ett stort antiklimax när det väl släpps.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Synd att spelet inte baseras på Stalker istället för Arma, arma-motorn är alldeles för stel. Att ta en motor och sen spendera år på att göra om den känns väldigt omständigt . Vad händer med H1z1 förresten? Det spelet verkar mkt mer flytande.

Medlem

Det har sådan jävla stor potential detta spelet!

Men jag är rädd att det kommer gå samma väg som Anakin Skywalker som hade den största potentialen i Universum att bli den mäktigaste varelsen. Men vi vet ju alla hur det gick. Nästan bokstavligen talat åt helvete.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv
Skrivet av StrongBad:

Jag tror DayZ kommer gå till spelhistorien som ett stort antiklimax när det väl släpps.

Ungefär som Duke Nukem gjorde?

Medlem
Skrivet av faceslicer:

För det andra, Zombie survival va precis anledning att folk spelade det. Folk ville springa runt i en öppen värld o scavenga bland zombies.

Folk spelar för sociala interaktioner? Oftast träffar du ju inte ens folk på servrar och gör du det så blir du beskjuten.

Spelet kommer gå i graven om nått år. tror inte nånsin de kommer bli klart.

This.

De sociala funktionerna är i princip helt frånvarande. Förutom SOS trollen som tydligen finner någon slags existensberettigande av att göra nya spelare arga och frustrerade. INGEN spelar DayZ som det är tänkt just nu. Varken i stand alone eller i ex Breaking Point. Fragfest deluxe är vad det är.

Vad jag vill ha är ett State of Decay fast i DayZ tappning.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

wow ett helt år kvar minst ? jag tror jag skippar detta för tilfället trodde det inte låg så långt bort en final release.

MEG
Medlem

Never Ending story


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Man är så trött att läsa kommentarer angående dayz. Man märker så väl vilka som tror dom har stenhård koll på spelutveckling och hur utvecklingen av dayz har gått till.

Folk klagar på att det är buggigt och inte fungerar? no shit, spelet är fortfarande sjukt basic. Det är inte ens meningen du ska spela spelet...

Aldrig känt att denna meme har passat in så bra som nu

Medlem

Tror det saknas något...
-Fix game mechanics.

Seriöst, är ju fortfarande usel mekanik och hopplöst att springa runt inomhus. Detta borde vara prio 1.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Man är så trött att läsa kommentarer angående dayz.

Varför läser du dom då?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Man är så trött att läsa kommentarer angående dayz. Man märker så väl vilka som tror dom har stenhård koll på spelutveckling och hur utvecklingen av dayz har gått till.

Folk klagar på att det är buggigt och inte fungerar? no shit, spelet är fortfarande sjukt basic. Det är inte ens meningen du ska spela spelet...

Aldrig känt att denna meme har passat in så bra som nu

http://i3.kym-cdn.com/photos/images/facebook/000/126/314/3cd8...

Är vel inte så konstigt att folk klagar på att det är knappt spelbart? Spelet skulle ju haft release för snart 2 år sedan ursprungligen. När jag köpte early acces sa de release om 1 år. det var mer än ett år sedan å nu är det alltså 1-2 år kvar? Och de har i princip nada att visa upp heller utöver det som fanns för 1 år sedan. Jag har för länge sedan gett upp å kommer inte spela spelet när det släps (föga troligt att det gör det ock imo) har för länge sedan gått vidare mot andra horisonter.

Medlem
Skrivet av Komured:
Skrivet av Rakoon:

Man är så trött att läsa kommentarer angående dayz. Man märker så väl vilka som tror dom har stenhård koll på spelutveckling och hur utvecklingen av dayz har gått till.

Folk klagar på att det är buggigt och inte fungerar? no shit, spelet är fortfarande sjukt basic. Det är inte ens meningen du ska spela spelet...

Aldrig känt att denna meme har passat in så bra som nu

http://i3.kym-cdn.com/photos/images/facebook/000/126/314/3cd8...

Är vel inte så konstigt att folk klagar på att det är knappt spelbart? Spelet skulle ju haft release för snart 2 år sedan ursprungligen. När jag köpte early acces sa de release om 1 år. det var mer än ett år sedan å nu är det alltså 1-2 år kvar? Och de har i princip nada att visa upp heller utöver det som fanns för 1 år sedan. Jag har för länge sedan gett upp å kommer inte spela spelet när det släps (föga troligt att det gör det ock imo) har för länge sedan gått vidare mot andra horisonter.

Ja det är konstigt att dom klagar att det knappt det är spelbart. När det inte är meningen att det ska vara spelbart.
Nej, spelet skulle inte ha release för snart 2 år sedan.
Dom har haft en 3 year development plan.
Vill du hellre ha ett ofärdigt spel som släpps för tidigt? (se: Total war rome 2, assassins creed unity osv)

Om du är intresserad skulle du ha läst på om deras utveckling och vad dom sysslar med. Vad jag ser är det bara ignoranta personer som hakar på bandwagon av okänd anledning.

Jag skulle inte bry mig om spelet tog 3 år till på sig, jag litar på teamet som utvecklar spelet, och kan leverera ett underverk.

Medlem

För mig är DayZ som ett för tidigt fött barn. Jag håller det otroligt kärt trots alla fel och jag förmår mig att inte klanka ner på spelet utan ser istället för var det är - en alpha helt enkelt. De som tycker DayZ är skit borde bara spela andra spel istället. De som njuter av spelet idag ska vara glada för att utvecklarna över huvud taget släppte alphan.

Det är ju bara win för oss användare som får valet att spela eller inte?

MEG
Medlem

Det är alltid roligt att klaga och OM det någon gång släpps så kan ni alltid skriva "vad var det vi sa"


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Spelet lär vara sönderspelat och utjatat vid release och folk lär ha gått över till andra spel, märker själv redan nu när man spelat alla arma moddar, de är inte lika kul längre. De skulle släppt SA från början för längesen, känns som de är rätt sent ute 2016.. Men thats bara min åsikt.

Medlem

ångrar att jag köpte det.

Medlem

Spelet når betastadiet först om ett år, och folk gnäller över att det är buggigt nu?

Lästips till dem det angår: http://en.wikipedia.org/wiki/Software_release_life_cycle

Utan att vara insatt så verkar det ju dock otroligt korkat av utvecklarna att tillhandahålla spelet så pass lättvindigt som dom gör... Det är till och med rea på det just nu. Å ena sidan capsad text om att det är en alfaversion, å andra sidan tidsbegränsad rabatt. Jag får det som inte riktigt att gå ihop. Om utvecklarna behöver kapital kan dom ju erbjuda förbokning (fansen skulle nog nappa för att stöda utvecklingen). Behöver dom alfatestare kan dom ju ta in ett hanterbart antal som är införstådd i vad alfatestning innebär.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Rakoon:

Man är så trött att läsa kommentarer angående dayz.

Varför läser du dom då?

Tydligen inte för trött för att kommentera

12
Skriv svar