Tales from the Borderlands: Zer0 Sum

Robot
Tales from the Borderlands: Zer0 Sum

Efter deckargåtor och zombiestormar börjar Telltale veckla ut nästa berättelse: en actionkomedi som får våra leende att breda ut sig härifrån till Pandora.

#telltale-games, #gearbox-software


Medlem
Tales from the Borderlands: Zer0 Sum

"Shade's face will remember that" eller om man hoppar över eftertexterna.. "Telltale games will remember that"

Känns som de även driver lite med själva grejen

Medlem

Köper man något Telltale-spel denna vintern är det ju såklart Game of Thrones. Borderlands känns överstökat vid det här laget.

Medlem

Blev förvånad och överraskad hur bra detta spel var. Fortfarande lite besviken på vissa dialoger som det verkar vara 100% att dom säger och det passar inte in beroende på vad man valt tidigare.

I första "scenen" med bytet sa jag aldrig mitt namn, sen 5 sekunder senare så vet han namnet, helt random. Men det var nog det enda jag reagerade på. Det är värre i TWAU och TWD.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

"Shade's face will remember that" eller om man hoppar över eftertexterna.. "Telltale games will remember that"

Känns som de även driver lite med själva grejen

Har de lagt på en inställning för att plocka bort alla sådana texter? Eller är det tvång?


signatur

Have a good time!

Medlem

Hoppas de kan baka in Mister Torgue High-Five Flexington på nåt hörn.

Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av Blackwolfe:

"Shade's face will remember that" eller om man hoppar över eftertexterna.. "Telltale games will remember that"

Känns som de även driver lite med själva grejen

Har de lagt på en inställning för att plocka bort alla sådana texter? Eller är det tvång?

Nä, plocka bort det kan man ju inte göra.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:
Skrivet av Brain:
Skrivet av Blackwolfe:

"Shade's face will remember that" eller om man hoppar över eftertexterna.. "Telltale games will remember that"

Känns som de även driver lite med själva grejen

Har de lagt på en inställning för att plocka bort alla sådana texter? Eller är det tvång?

Nä, plocka bort det kan man ju inte göra.

men man kan sätta en liten bit silvertejp uppe i vänstra hörnet av TVn/skärmen

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:
Skrivet av Brain:
Skrivet av Blackwolfe:

"Shade's face will remember that" eller om man hoppar över eftertexterna.. "Telltale games will remember that"

Känns som de även driver lite med själva grejen

Har de lagt på en inställning för att plocka bort alla sådana texter? Eller är det tvång?

Nä, plocka bort det kan man ju inte göra.

Happ. Då blir det att skippa ännu ett Telltale-spel. :'(


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:
Skrivet av Brain:
Skrivet av Blackwolfe:

"Shade's face will remember that" eller om man hoppar över eftertexterna.. "Telltale games will remember that"

Känns som de även driver lite med själva grejen

Har de lagt på en inställning för att plocka bort alla sådana texter? Eller är det tvång?

Nä, plocka bort det kan man ju inte göra.

Wut?
Det kunde man ta bort på Walking Dead säsong. På PC kunde man skala bort både remember och även att se interactionpoints utan att peka/gå fram till dom.

Medlem

Så, var går gränsen för film?
Tales är inte så mycket spel som det är en film med några få QTE, och lätt påverkbar story.
Ungefär lika långt som en film med.

Medlem

Snacka om att tjäna cash på bajs spel... Eller kan man ens kalla det för spel?

Medlem

ingen claptrap säger ni. första man ser när man startar spelet, redan i menyn? claptrap.


signatur

//monster

Medlem

http://i.imgur.com/LtUvYA8.jpg

man kan ju tom Vara claptrap ffs, vad dillar fz om öht?


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

http://i.imgur.com/LtUvYA8.jpg

man kan ju tom Vara claptrap ffs, vad dillar fz om öht?

Vad handlar denna artikel om för spel?

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

http://i.imgur.com/LtUvYA8.jpg

man kan ju tom Vara claptrap ffs, vad dillar fz om öht?

Vad dillar DU om egentligen Finns ingen Claptrap i Tales from the Borderlands.. än.

Medlem

haha ja det är ju jag ser jag, trodde detta var pre sequel. tänkte att vad i helvete


signatur

//monster

Moderator | Testpilot

Är det bara jag som tycker spelet var Otroligt långt för att vara Telltale? Nu har jag inte tagit tid, men jag satt flera gånger och bara "Inte slut? Okej :D"


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar