Star Citizen tjänar pengar för snabbt

Robot
Star Citizen tjänar pengar för snabbt

Med över fyra nya miljoner varje vecka hinner skaparna inte längre skapa nya delmål.

#star-citizens, #robert-space-industries


MEG
Medlem
Star Citizen tjänar pengar för snabbt

Låter som att det har blivit ett skenande tåg och snacka om att de har press på sig


signatur

Death is only the beginning

Redaktör
Ponny

Jag tjänar också pengar för snabbt! (sa jag aldrig någonsin)


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Som i majoriteten av kickstarter-projekt leder det väl till höga löner och en medelmåttig produkt någon gång om 20 år.

Medlem

Om dom inte hinner med kanske det är dags att avsluta donera delen och ta in mer kapital längre fram om det behövs

Annars blir ju spelet aldrig klart.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Om dom inte hinner med kanske det är dags att avsluta donera delen och ta in mer kapital längre fram om det behövs

Annars blir ju spelet aldrig klart.

Det spelet blir aldrig klart, det kommer alltid utvecklas som tex wow.

Inaktiv

Kan dom inte bara... anställa fler?
På så sätt jämna ut flödet.
Borde ju gå fortare i utvecklingen oxå då.

Medlem
Skrivet av Turbodog:

Kan dom inte bara... anställa fler?
På så sätt jämna ut flödet.
Borde ju gå fortare i utvecklingen oxå då.

Ser hellre att de lanserar spelet 2020 än gör som Elite: Dangerous och släpper en produkt som verkar vara långtifrån klar.

Medlem
Skrivet av Turbodog:

Kan dom inte bara... anställa fler?
På så sätt jämna ut flödet.
Borde ju gå fortare i utvecklingen oxå då.

Fl...fler? Det innebär ju lägre löner!

Medlem

Jag tror spelet kommer floppa hårt, de kommer vilja för mycket men inte riktigt bli klart med något. Kommer sluta med ett mediokert spel om det ens blir släppt

Medlem
Skrivet av Turbodog:

Kan dom inte bara... anställa fler?
På så sätt jämna ut flödet.
Borde ju gå fortare i utvecklingen oxå då.

Ju fler kockar, desto sämre soppa. Som man brukar säga.

Det är väldigt många som arbetar på SC idag, men det är också ett oerhört stort projekt. Spelet har i stort sätt bara utvecklats i 2 år om man bortser från prototypen man visade upp under Kickstarter. Ett sånt här spel kräver nog minst 4 års utveckling och jag tror att version 1.0 kommer att vara långt i från den färdiga produkten man strävar efter att släppa.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Jag tror spelet kommer floppa hårt, de kommer vilja för mycket men inte riktigt bli klart med något. Kommer sluta med ett mediokert spel om det ens blir släppt

Enda sättet det kan "floppa" är om en stor del av de som redan "köpt" det blir besvikna och jag tror inte det kommer ske så länge de inte gör något i stil med vad FD precis gjort med ED.

Medlem
Skrivet av Turbodog:

Kan dom inte bara... anställa fler?
På så sätt jämna ut flödet.
Borde ju gå fortare i utvecklingen oxå då.

Det är exakt vad de gör, när de får in pengar anställer de hela tiden fler och fler. Deras "stretch goals" är bara exempel som visar vad de kan göra med den extra arbetskraften.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag känner också pengar för snabbt! (sa jag aldrig någonsin)

Känner?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Jag har en idé. Sluta lägg till fler delmål och fokusera på att göra det som redan lovats bra. Det som händer nu är att ju mer pengar de får in desto längre bort hamnar release eftersom dom hela tiden lovar mer.

För det är tyvärr inte så enkelt att man kan anställa dubbelt så många så går det dubbelt så snabbt.

han kan väl lägga endel av pengarna på en ferrarri ,, ett stort hus .. och en swimmingpool full med blondiner

Medlem
Skrivet av Turbodog:

Kan dom inte bara... anställa fler?
På så sätt jämna ut flödet.
Borde ju gå fortare i utvecklingen oxå då.

Jo för om du tar 9 kvinnor så borde ju de kunna göra en unge på 1 månad.
Väldigt många saker kan bara en person i taget jobba på. Som det är nu så har de anställt så många de kan och också delat upp spelet i moduler vilket gör att du kan ha flera team som arbetar på olika delar av spelet så att hela alltet blir färdigt snabbare.
Ett stort AAA spel tar lätt 4-8 år att göra, Star Citizen har varit igång 2 år och mycket av det första året spenderades på att bygga upp företaget och olika studios. Så än så länge tycker jag de har jobbat ganska fort med tanke på var de är, och redan framåt vår/sommar 2015 så ska den färdiga singel player delen komma ut.

Medlem

Det kan inte annat än floppa. Ser man inte det så känns det som man är väldigt naiv med tanke på pengarna och förväntningarna.

Inaktiv
Skrivet av Prixm:

Det kan inte annat än floppa. Ser man inte det så känns det som man är väldigt naiv med tanke på pengarna och förväntningarna.

Floppa kommer det knappast göra ur en ekonomisk aspekt eftersom det redan har dragit in sanslösa summor med pengar. Men jag tror inte heller att det kommer leva upp till folks förväntningar. De har lovat lite väl mycket.

Men jag tror ändå de kan få ur sig ett helt ok spel men jag väntar med köp tills spelet är klart. De behöver knappast mer spons så att förköpa i detta läge känns rätt onödigt.

Medlem
Skrivet av privster:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Gaara:

Jag tror spelet kommer floppa hårt, de kommer vilja för mycket men inte riktigt bli klart med något. Kommer sluta med ett mediokert spel om det ens blir släppt

Enda sättet det kan "floppa" är om en stor del av de som redan "köpt" det blir besvikna och jag tror inte det kommer ske så länge de inte gör något i stil med vad FD precis gjort med ED.

Ok SC fanboy... jag spelar ED just nu och tycker det är grymt. Ser fram emot SC 2020 eller när det släpps det blir säkert bra det oxå.

[sarcasm]"ok ED fanboy.... jag spelar *insert other game* just nu och tycker det är grymt. Ser fram emot ED Offline mode, oj juste, det slopades huxflux, det blir säkert bra det oxå."[/sarcasm]

Gjorde jag bra ifrån mig nu?

Medlem
Skrivet av Farris:
Skrivet av privster:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Gaara:

Jag tror spelet kommer floppa hårt, de kommer vilja för mycket men inte riktigt bli klart med något. Kommer sluta med ett mediokert spel om det ens blir släppt

Enda sättet det kan "floppa" är om en stor del av de som redan "köpt" det blir besvikna och jag tror inte det kommer ske så länge de inte gör något i stil med vad FD precis gjort med ED.

Ok SC fanboy... jag spelar ED just nu och tycker det är grymt. Ser fram emot SC 2020 eller när det släpps det blir säkert bra det oxå.

"ok ED fanboy.... jag spelar *insert other game* just nu och tycker det är grymt. Ser fram emot ED Offline mode, oj juste, det slopades huxflux, det blir säkert bra det oxå."

Gjorde jag bra ifrån mig nu?

Han kanske har tillgång till internet 24/7 så att det inte finns offline läge är inget problem för honom.

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Farris:
Skrivet av privster:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Gaara:

Jag tror spelet kommer floppa hårt, de kommer vilja för mycket men inte riktigt bli klart med något. Kommer sluta med ett mediokert spel om det ens blir släppt

Enda sättet det kan "floppa" är om en stor del av de som redan "köpt" det blir besvikna och jag tror inte det kommer ske så länge de inte gör något i stil med vad FD precis gjort med ED.

Ok SC fanboy... jag spelar ED just nu och tycker det är grymt. Ser fram emot SC 2020 eller när det släpps det blir säkert bra det oxå.

"ok ED fanboy.... jag spelar *insert other game* just nu och tycker det är grymt. Ser fram emot ED Offline mode, oj juste, det slopades huxflux, det blir säkert bra det oxå."

Gjorde jag bra ifrån mig nu?

Han kanske har tillgång till internet 24/7 så att det inte finns offline läge är inget problem för honom.

Att ett spel kräver att man är online är inte ovanligt och knappast ett problem för de flesta. Jag visste inte om off-line löftet och är därför likgiltig. Jag är inte ED fanboy jag är space-sim fanboy och ser fram verkligen fram emot båda spelen. Fram till dess att SC har någon slags sandbox gameplay så spelar jag ED. Det känns som att många är emot antingen SC eller ED bara för att man började pumpa in pengar i det andra och det är ju synd de är grymma båda två. :-/

Medlem
Skrivet av privster:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Farris:
Skrivet av privster:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Gaara:

Jag tror spelet kommer floppa hårt, de kommer vilja för mycket men inte riktigt bli klart med något. Kommer sluta med ett mediokert spel om det ens blir släppt

Enda sättet det kan "floppa" är om en stor del av de som redan "köpt" det blir besvikna och jag tror inte det kommer ske så länge de inte gör något i stil med vad FD precis gjort med ED.

Ok SC fanboy... jag spelar ED just nu och tycker det är grymt. Ser fram emot SC 2020 eller när det släpps det blir säkert bra det oxå.

"ok ED fanboy.... jag spelar *insert other game* just nu och tycker det är grymt. Ser fram emot ED Offline mode, oj juste, det slopades huxflux, det blir säkert bra det oxå."

Gjorde jag bra ifrån mig nu?

Han kanske har tillgång till internet 24/7 så att det inte finns offline läge är inget problem för honom.

Att ett spel kräver att man är online är inte ovanligt och knappast ett problem för de flesta. Jag visste inte om off-line löftet och är därför likgiltig. Jag är inte ED fanboy jag är space-sim fanboy och ser fram verkligen fram emot båda spelen. Fram till dess att SC har någon slags sandbox gameplay så spelar jag ED. Det känns som att många är emot antingen SC eller ED bara för att man började pumpa in pengar i det andra och det är ju synd de är grymma båda två. :-/

Elite var det första spelet jag tänkte på när jag såg SC på Kickstarter;).

Medlem
Skrivet av privster:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Farris:
Skrivet av privster:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Gaara:

Jag tror spelet kommer floppa hårt, de kommer vilja för mycket men inte riktigt bli klart med något. Kommer sluta med ett mediokert spel om det ens blir släppt

Enda sättet det kan "floppa" är om en stor del av de som redan "köpt" det blir besvikna och jag tror inte det kommer ske så länge de inte gör något i stil med vad FD precis gjort med ED.

Ok SC fanboy... jag spelar ED just nu och tycker det är grymt. Ser fram emot SC 2020 eller när det släpps det blir säkert bra det oxå.

"ok ED fanboy.... jag spelar *insert other game* just nu och tycker det är grymt. Ser fram emot ED Offline mode, oj juste, det slopades huxflux, det blir säkert bra det oxå."

Gjorde jag bra ifrån mig nu?

Han kanske har tillgång till internet 24/7 så att det inte finns offline läge är inget problem för honom.

Att ett spel kräver att man är online är inte ovanligt och knappast ett problem för de flesta. Jag visste inte om off-line löftet och är därför likgiltig. Jag är inte ED fanboy jag är space-sim fanboy och ser fram verkligen fram emot båda spelen. Fram till dess att SC har någon slags sandbox gameplay så spelar jag ED. Det känns som att många är emot antingen SC eller ED bara för att man började pumpa in pengar i det andra och det är ju synd de är grymma båda två. :-/

Lade till taggar, i mitt förra inlägg

Ja, dessvärre så finns fanboys till allt, vanliga fans är ju överlag bra dock
På SC fronten så ser jag klart framemot Persistent Universe och SP-kampanjen mest, och i dagsläget finns bara Arena Commander, vilket är småskoj ibland.
Men det finns inte så mycket att göra just nu.

När det gäller ED, så är jag personligen mest förbannad/irriterad över att de kommer några veckor innan Release och säger i förbifarten "oj juste, det blir inget offline mode" , och sen blir förvånade över att folk blir upprörda.
(t.om att någon som la 5.000£ på Kickstartern och är en ganska respekterad Community medlem, vill ha en refund och inte får det)

Jag förstår att många inte kommer kunna spela ED, (reser mycket, extremt dålig uppkoppling osv), mig gör det väl inte extremt mycket skillnad, förutom att jag inte kommer kunna få ha "Mitt universum" (a la, X-serien)

Nu ska allt påverkas utav alla även om jag kör "Single-Player" (priser på varor och hur allt ser ut i universum helt enkelt) samt att det i princip sätter stopp för hoppet om att det skulle finnas en modding-community till spelet.

Men men.

Jag är inte "emot" någon utav titlarna, utan som du själv sa, så är jag en Space-Sim fan (minus boy )
Kanske borde installera X-3 TC igen

Medlem
Skrivet av Turbodog:

Kan dom inte bara... anställa fler?
På så sätt jämna ut flödet.
Borde ju gå fortare i utvecklingen oxå då.

Det går till en viss gräns, vilket de gör löpande. Men förr eller senare hjälper det inte att anställa fler, då blir det som att ligga med 9 kvinnor för att få fram ett barn på en månad.

Medlem

Till alla som säger att det kommer floppa eller bli så galet bra att det inte är sant: det går helt enkelt inte att avgöra hur bra ett spel kommer bli så här långt i förväg. Vilka kriterier skulle man basera hur bra det blir på?

Pengar insatta i projekter? Destiny hade varit världens bästa spel.

Mängder utlovade features? Fable hade varit världens bästa spel.

Utvecklingstiden? Duke Nukem Forever hade varit världens bästa spel.

Hype? Daikatana hade varit världens bästa spel.

Jag tror att det kan bli bra, dåligt, och lite meh.

Medlem

Jag tror att ED gått över till en DLC-modell för innehåll de lovat bort, och gjort det till Online only för att kunna enforca paketköp och ingen moddning. Senaste livestreamen de hadde var ren terror att se...

Har inga tvivel på att SC kommer att bli tokbra! De har ju redan kommit jättelångt och varje gång de visar något tycker jag att det lever upp till eller övertäffar förväntan.

Medlem

Jag förstår inte hur man kan säga att spel är dyrt idag och sen är det plötsligt okej att köpa ETT ingame skepp för 180 dollar. Försvinner all form av vett och sans för att det är Star Citizen? Det finns inget spel där jag kan nämna ett ingame item som jag är beredd att betala mer än 5 spänn för när spel normalt TOTALT kostar 200-500 spänn. Inte konstigt att de får in miljoner med dem priserna som folk tydligen gärna betalar. Jaja, det funkar ju så smart av dom antar jag..? Måste finnas väldigt många som senare kommer inse hur mycket pengar de slängt i sjön när nån fjortis åker och köper spelet för 1000 ingame-pengar som de lagt 200 dollar på

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Turbodog:

Kan dom inte bara... anställa fler?
På så sätt jämna ut flödet.
Borde ju gå fortare i utvecklingen oxå då.

Ser hellre att de lanserar spelet 2020 än gör som Elite: Dangerous och släpper en produkt som verkar vara långtifrån klar.

Elite: Dangerous är inte släppt än så hur menar du och vad är det du förväntar dig som du tror kommer att saknas när det släpps?

Medlem

Jag är hyped för båda men måste säga att ED ser mycket bättre ut just nu. SC är bara massa hypetrailers utan gameplay.

Däremot ska jag slå ett slag för Starpoint Gemini 2 som jag köpte förra veckan, vilket underbart litet spel. Ett tipps för alla andra Space Sim fans därute

Är som en blandning mellan Freelancer och X kan man säga, inte alls lika avancerat som X men lite mer avancerat än Freelancer. Däremot är allt i 3rd person, och man går upp i level.
Modding communityt lever och även om spelet släpptes för ett par veckor sedan finns redan ett par moddar ute. Detta spel kan bli superbra i framtiden, älskar utvecklarna som skriver på steams forum och kommer med patchar varje vecka med ny content och balanseringar som kommit från spelarna.

Såg att det var 20% rabatt på steam nu, KÖÖÖP

12
Skriv svar