Dayz-releasen dröjer ännu länge

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Komured:
Skrivet av Rakoon:

Man är så trött att läsa kommentarer angående dayz. Man märker så väl vilka som tror dom har stenhård koll på spelutveckling och hur utvecklingen av dayz har gått till.

Folk klagar på att det är buggigt och inte fungerar? no shit, spelet är fortfarande sjukt basic. Det är inte ens meningen du ska spela spelet...

Aldrig känt att denna meme har passat in så bra som nu

http://i3.kym-cdn.com/photos/images/facebook/000/126/314/3cd8...

Är vel inte så konstigt att folk klagar på att det är knappt spelbart? Spelet skulle ju haft release för snart 2 år sedan ursprungligen. När jag köpte early acces sa de release om 1 år. det var mer än ett år sedan å nu är det alltså 1-2 år kvar? Och de har i princip nada att visa upp heller utöver det som fanns för 1 år sedan. Jag har för länge sedan gett upp å kommer inte spela spelet när det släps (föga troligt att det gör det ock imo) har för länge sedan gått vidare mot andra horisonter.

Ja det är konstigt att dom klagar att det knappt det är spelbart. När det inte är meningen att det ska vara spelbart.
Nej, spelet skulle inte ha release för snart 2 år sedan.
Dom har haft en 3 year development plan.
Vill du hellre ha ett ofärdigt spel som släpps för tidigt? (se: Total war rome 2, assassins creed unity osv)

Om du är intresserad skulle du ha läst på om deras utveckling och vad dom sysslar med. Vad jag ser är det bara ignoranta personer som hakar på bandwagon av okänd anledning.

Jag skulle inte bry mig om spelet tog 3 år till på sig, jag litar på teamet som utvecklar spelet, och kan leverera ett underverk.

Dock så finns det just nu ett flertal gratis mods som ligger ljusår före DayZ-standalone.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Förstår ju att en del är sura för det tagit så långt tid, MEN det står klart och tydligt på steam. "WARNING: THIS GAME IS EARLY ACCESS ALPHA. PLEASE DO NOT PURCHASE IT UNLESS YOU WANT TO ACTIVELY SUPPORT DEVELOPMENT OF THE GAME AND ARE PREPARED TO HANDLE WITH SERIOUS ISSUES AND POSSIBLE INTERRUPTIONS OF GAME "

Sen så måste jag ändå säja att jag har haft sjukt kul i både DayzSA och i modden. Sen går det inte riktigt att jämföra dom två, för medans modden har det mesta klart så är det inte den vägen som som SA vill gå. Utan dom man märker att de vill göra en riktig zombieapokalyps simulator kolla bara hur mycket andra saker dom lagt till som INTE modden har.

Helt annat system för hunger/törst osv
Väder och vind ( ta skydd när det regnar te.x )
Sjukdomar av alla de slag
Lagt till mycket fler sätt att skada sig på bryta armar, ben tar längre tid att läka.
har byggt om större delen av arma motorn så de mer fysiska delarna fungerar som att slänga saker, ragdoll effekt.
Gjort om ALLA vapen, ljud, hur de ser ut, ladd animationer, tillbehör till vapnen, sikten, lampor.
Ett närstrids system som funkar hyfsat.
Nytt inventory system och massor olika klädes plagg som också ger olika saker, värme, skydd mot kulor.
Öppnat upp nästan alla byggnader som finns även lagt till nya och en del nya städer.
Ett bättre system för att hitta saker, måste leta igenom rummen mera kolla under sängar te.x

Saker är ju precis det, dom vill inte släppa bilarna som redan finns eller vapen som redan är i original arma, utan göra allting helt nytt mer flera detaljer till allting.

Köpte mitt exemplar precis när det släptes och kan lätt säja att de har gjort stora framsteg även om det är långt kvar.

Det jag skulle vilja att dom fokuserade på i nuläget är:

1. Zombierna de kan fortfarande gå genom väggar och är alldeles för buggiga, liksom det ska ju vara en kamp att möta en, och kännas tillfredsställande att lyckas ha ihjäl dom men som det är nu så är det verkligen inte det.

2. Fordon behövs verkligen , och skönt att det börjar komma in i spelet nu.

3. basbyggnation kunna ha nån kista eller liknande att lägga saker i , bygga för fönster, och låsa dörrar, så att man faktiskt kan spela på en server en längre tid utan att bara springa runt med massa saker på sig tills man dör.

4. optimeringen till spelet måste bli bättre, jag har en väldigt bra dator men har i te.x de större städerna bara runt 20 fps.

och fattar verkligen inte varför dom mitt i alltid ska porta spelet till Playstation 4 känns enligt mig bara dumt när det är så mycket kvar.

Fyfan en halv bok lyckades jag skriva ihop hoppas nån läste haha

Medlem
Skrivet av Wattem:

Förstår ju att en del är sura för det tagit så långt tid, MEN det står klart och tydligt på steam. "WARNING: THIS GAME IS EARLY ACCESS ALPHA. PLEASE DO NOT PURCHASE IT UNLESS YOU WANT TO ACTIVELY SUPPORT DEVELOPMENT OF THE GAME AND ARE PREPARED TO HANDLE WITH SERIOUS ISSUES AND POSSIBLE INTERRUPTIONS OF GAME "

Sen så måste jag ändå säja att jag har haft sjukt kul i både DayzSA och i modden. Sen går det inte riktigt att jämföra dom två, för medans modden har det mesta klart så är det inte den vägen som som SA vill gå. Utan dom man märker att de vill göra en riktig zombieapokalyps simulator kolla bara hur mycket andra saker dom lagt till som INTE modden har.

Helt annat system för hunger/törst osv
Väder och vind ( ta skydd när det regnar te.x )
Sjukdomar av alla de slag
Lagt till mycket fler sätt att skada sig på bryta armar, ben tar längre tid att läka.
har byggt om större delen av arma motorn så de mer fysiska delarna fungerar som att slänga saker, ragdoll effekt.
Gjort om ALLA vapen, ljud, hur de ser ut, ladd animationer, tillbehör till vapnen, sikten, lampor.
Ett närstrids system som funkar hyfsat.
Nytt inventory system och massor olika klädes plagg som också ger olika saker, värme, skydd mot kulor.
Öppnat upp nästan alla byggnader som finns även lagt till nya och en del nya städer.
Ett bättre system för att hitta saker, måste leta igenom rummen mera kolla under sängar te.x

Saker är ju precis det, dom vill inte släppa bilarna som redan finns eller vapen som redan är i original arma, utan göra allting helt nytt mer flera detaljer till allting.

Köpte mitt exemplar precis när det släptes och kan lätt säja att de har gjort stora framsteg även om det är långt kvar.

Det jag skulle vilja att dom fokuserade på i nuläget är:

1. Zombierna de kan fortfarande gå genom väggar och är alldeles för buggiga, liksom det ska ju vara en kamp att möta en, och kännas tillfredsställande att lyckas ha ihjäl dom men som det är nu så är det verkligen inte det.

2. Fordon behövs verkligen , och skönt att det börjar komma in i spelet nu.

3. basbyggnation kunna ha nån kista eller liknande att lägga saker i , bygga för fönster, och låsa dörrar, så att man faktiskt kan spela på en server en längre tid utan att bara springa runt med massa saker på sig tills man dör.

4. optimeringen till spelet måste bli bättre, jag har en väldigt bra dator men har i te.x de större städerna bara runt 20 fps.

och fattar verkligen inte varför dom mitt i alltid ska porta spelet till Playstation 4 känns enligt mig bara dumt när det är så mycket kvar.

Fyfan en halv bok lyckades jag skriva ihop hoppas nån läste haha

Basbyggandet kommer att dröja ett bra tag. Så du får gott vänta
Förhoppningsvis så kommer den nya renderaren som de ska lägga in i första kvartalet hjälpa till att förbättra spelarnas fps och göra spelet ännu vackrare.

Medlem
Skrivet av Burrelito:

Basbyggandet kommer att dröja ett bra tag. Så du får gott vänta
Förhoppningsvis så kommer den nya renderaren som de ska lägga in i första kvartalet hjälpa till att förbättra spelarnas fps och göra spelet ännu vackrare.

Jo tyvärr lär väl bli så :/ Men aja jag har kul med det fortfarande så kan väl vänta ett tag till

Medlem

Läste i månadens Bamse tidning att Bamses farmor kommer att kunna hittas i en hemlig stuga. Hittar man henne så får man dunderhonung (du kommer inte att få ont i magen) denna honung bidrar även till att du kan bli kompis med dom nya -Super Zombies! Honungen kommer även att renderas som "flytande"
Jag tror detta är en frisk fläkt i Dayz, jag blev iallafall supersugen på att lira.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Att ni orkar klaga, jag betalade för detta i Januari, och vi var rätt många som spelade ihop. Hade så jävla kul, går inte beskriva hur kul vi hade det. Och att det tar tid, jo det kan väl inte dom hjälpa. Men att sitta o säga att ni ångrar köpet, lägg ner. Ni har suttit o haft skitkul när ni spelat, och det vet ni själv om.

Medlem
Skrivet av Wattem:

Förstår ju att en del är sura för det tagit så långt tid, MEN det står klart och tydligt på steam. "WARNING: THIS GAME IS EARLY ACCESS ALPHA. PLEASE DO NOT PURCHASE IT UNLESS YOU WANT TO ACTIVELY SUPPORT DEVELOPMENT OF THE GAME AND ARE PREPARED TO HANDLE WITH SERIOUS ISSUES AND POSSIBLE INTERRUPTIONS OF GAME "

Sen så måste jag ändå säja att jag har haft sjukt kul i både DayzSA och i modden. Sen går det inte riktigt att jämföra dom två, för medans modden har det mesta klart så är det inte den vägen som som SA vill gå. Utan dom man märker att de vill göra en riktig zombieapokalyps simulator kolla bara hur mycket andra saker dom lagt till som INTE modden har.

Helt annat system för hunger/törst osv
Väder och vind ( ta skydd när det regnar te.x )
Sjukdomar av alla de slag
Lagt till mycket fler sätt att skada sig på bryta armar, ben tar längre tid att läka.
har byggt om större delen av arma motorn så de mer fysiska delarna fungerar som att slänga saker, ragdoll effekt.
Gjort om ALLA vapen, ljud, hur de ser ut, ladd animationer, tillbehör till vapnen, sikten, lampor.
Ett närstrids system som funkar hyfsat.
Nytt inventory system och massor olika klädes plagg som också ger olika saker, värme, skydd mot kulor.
Öppnat upp nästan alla byggnader som finns även lagt till nya och en del nya städer.
Ett bättre system för att hitta saker, måste leta igenom rummen mera kolla under sängar te.x

Saker är ju precis det, dom vill inte släppa bilarna som redan finns eller vapen som redan är i original arma, utan göra allting helt nytt mer flera detaljer till allting.

Köpte mitt exemplar precis när det släptes och kan lätt säja att de har gjort stora framsteg även om det är långt kvar.

Det jag skulle vilja att dom fokuserade på i nuläget är:

1. Zombierna de kan fortfarande gå genom väggar och är alldeles för buggiga, liksom det ska ju vara en kamp att möta en, och kännas tillfredsställande att lyckas ha ihjäl dom men som det är nu så är det verkligen inte det.

2. Fordon behövs verkligen , och skönt att det börjar komma in i spelet nu.

3. basbyggnation kunna ha nån kista eller liknande att lägga saker i , bygga för fönster, och låsa dörrar, så att man faktiskt kan spela på en server en längre tid utan att bara springa runt med massa saker på sig tills man dör.

4. optimeringen till spelet måste bli bättre, jag har en väldigt bra dator men har i te.x de större städerna bara runt 20 fps.

och fattar verkligen inte varför dom mitt i alltid ska porta spelet till Playstation 4 känns enligt mig bara dumt när det är så mycket kvar.

Fyfan en halv bok lyckades jag skriva ihop hoppas nån läste haha

Bra skrivet.
Jag håller med om allt och lite till.

De har också ett hållbarhetssystem där saker försämras över tid. Tex kläder, vapen och utrustning.

Nytt inventorysystem, det förra var fruktansvärt.

12
Skriv svar