Xbox One vs PS4 – vilken konsol tål mest stryk?

Robot
Xbox One vs PS4 – vilken konsol tål mest stryk?

Väljer du konsol utifrån hållbarheten är det här en film du bör se.

#microsoft


Medlem
Xbox One vs PS4 – vilken konsol tål mest stryk?

Jo ifall konsolerna tål ett "fall" är ju kul o veta... speciellt när man har barn som är oaktsamma.

Dock löser man det ju enkelt genom att ha konsolerna placerade bakom glasdörrar i tv-bänken. Förresten så är en vanlig tv-bänk ett bättre skydd än inget alls.

Medlem

Jag ifrågasätter det vetenskapliga i denna video och dess förankring i verkligheten med de höjder som testas. Dock tummen upp for kreativa och roliga videos


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Jag ifrågasätter det vetenskapliga i denna video och dess förankring i verkligheten med de höjder som testas. Dock tummen upp for kreativa och roliga videos

Ja, här blir det mest slumpen som avgör hur det går.

Ett mer korrekt test hade varit att ha konsolerna stilla och sedan "applicera" en lika kraftig smäll från samma vinkel. Testet skulle även behöva upprepas ett flertal gånger för att kunna komma fram till något statistiskt korrekt.

Testade de om skivläsarna fungerade eller om det faktiskt gick att spela en stund?

...som underhållning fungerar det dock.

Redaktör

Det är mer underhållning än vetenskap. Elektronik är ju känsliga saker, ska man få nåt vettigt ur såna här teser får man nog släppa ett ganska stort antal konsoler. Samt släppa dem exakt likadant varje gång, och ta hänsyn till hur de landar så att t.ex. hårddisken tar lika mycket stryk. Osv. Så det gör sig nog bäst som underhållning.


signatur
Medlem

Härligt! Banka skiten ur konsolerna bara!

Medlem

Vilken smörja alltså. Dåligt test endast gjort för att dessa kids ska känna sig edgy och få views på youtube. Alltså 0 vetenskapligt värde

Medlem

Jag kan meddela att sådana här testers utförs på de flesta elektroniska produkter som försöker uppleva vissa standarder. Nu ingår nog inte konsoller i denna kategori dock men det finns mycket som ingår i den.

T.ex. säkerhets produkter, larm system o.s.v alla som uppfyller vissa säkerhetsklasser har gjort chocktester som dessa och ska klara av dom.

Skrivet av Exxo:

Jo ifall konsolerna tål ett "fall" är ju kul o veta... speciellt när man har barn som är oaktsamma.

Dock löser man det ju enkelt genom att ha konsolerna placerade bakom glasdörrar i tv-bänken. Förresten så är en vanlig tv-bänk ett bättre skydd än inget alls.

Gör absolut INTE detta, detta är största orsaken till överhettnings problem både för förra och denna generations konsoler, de är inte byggda för att stå instängt. Faktum är läser du manualen så ser du att du inte ska göra detta heller.

Har du barn, placera den högt så de inte kommer åt den, eller lågt så att ett fall inte är ett problem. Men stäng absolut INTE in den.

Medlem
Skrivet av Cane:

Vilken smörja alltså. Dåligt test endast gjort för att dessa kids ska känna sig edgy och få views på youtube. Alltså 0 vetenskapligt värde

Vem har sagt att det är vetenskap? De säger själva i sin video (på ett komiskt sätt) att det inte är ett vetenskapligt test. Vissa saker är bara till för nöjes skull.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Jag kan meddela att sådana här testers utförs på de flesta elektroniska produkter som försöker uppleva vissa standarder. Nu ingår nog inte konsoller i denna kategori dock men det finns mycket som ingår i den.

T.ex. säkerhets produkter, larm system o.s.v alla som uppfyller vissa säkerhetsklasser har gjort chocktester som dessa och ska klara av dom.

Skrivet av Exxo:

Jo ifall konsolerna tål ett "fall" är ju kul o veta... speciellt när man har barn som är oaktsamma.

Dock löser man det ju enkelt genom att ha konsolerna placerade bakom glasdörrar i tv-bänken. Förresten så är en vanlig tv-bänk ett bättre skydd än inget alls.

Gör absolut INTE detta, detta är största orsaken till överhettnings problem både för förra och denna generations konsoler, de är inte byggda för att stå instängt. Faktum är läser du manualen så ser du att du inte ska göra detta heller.

Har du barn, placera den högt så de inte kommer åt den, eller lågt så att ett fall inte är ett problem. Men stäng absolut INTE in den.

Löste det ganska enkelt genom att fixa till "ventilationshål" på baksidan av TV-bänken som inte ens syns. Fungerar faktiskt riktigt bra såvida man inte är orolig för att det estetiskt om man kryper bakom bänken inte ser fantastiskt ut


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem

Så min gamla Nokia 3310 och Xbox One har mer gemensamt än prestandan på grafiken..

Medlem

Köpte Valiant Hearts för €9 på Steam igår och nu såg jag att den fanns för €6 på PSN vilket jag känner, efter att ha spelat första kapitlet av tre, är ett mycket rättvisare pris. Doh! För så bra är det inte.

I am disappoint så långt.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Herregud, det gör ju ont i både kropp och själ att se konsolerna gå sönder i slowmotion. Riktig ångest.


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

"Killar kastade en Playstation 4 i marken... Vad som hände sen är otroligt!"

Medlem
Skrivet av Hittebarn:
Skrivet av MugiMugi:

Jag kan meddela att sådana här testers utförs på de flesta elektroniska produkter som försöker uppleva vissa standarder. Nu ingår nog inte konsoller i denna kategori dock men det finns mycket som ingår i den.

T.ex. säkerhets produkter, larm system o.s.v alla som uppfyller vissa säkerhetsklasser har gjort chocktester som dessa och ska klara av dom.

Skrivet av Exxo:

Jo ifall konsolerna tål ett "fall" är ju kul o veta... speciellt när man har barn som är oaktsamma.

Dock löser man det ju enkelt genom att ha konsolerna placerade bakom glasdörrar i tv-bänken. Förresten så är en vanlig tv-bänk ett bättre skydd än inget alls.

Gör absolut INTE detta, detta är största orsaken till överhettnings problem både för förra och denna generations konsoler, de är inte byggda för att stå instängt. Faktum är läser du manualen så ser du att du inte ska göra detta heller.

Har du barn, placera den högt så de inte kommer åt den, eller lågt så att ett fall inte är ett problem. Men stäng absolut INTE in den.

Löste det ganska enkelt genom att fixa till "ventilationshål" på baksidan av TV-bänken som inte ens syns. Fungerar faktiskt riktigt bra såvida man inte är orolig för att det estetiskt om man kryper bakom bänken inte ser fantastiskt ut

Bakom TV-bänken är det en oerhörd massa sladdar, hos mig. Försöker damma ibland för brandrisken.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Köpte Valiant Hearts för €9 på Steam igår och nu såg jag att den fanns för €6 på PSN vilket jag känner, efter att ha spelat första kapitlet av tre, är ett mycket rättvisare pris. Doh! För så bra är det inte.

I am disappoint så långt.

Wow så synd om dig. Jag beklagar sorgen.

Inaktiv

Jag är inte förvånad över resultatet, visade det sig inte att original Xboxen var skottsäker också?

Det är i alla fall robusta saker så även om det estetiskt tar stryk så är det skönt att veta att xboxen tål lite om olyckan skulle vara framme.

Medlem

Konsoler som krossas.......

*andas tungt*

Medlem
Skrivet av Nemo:

Konsoler som krossas.......

*andas tungt*

http://i.imgur.com/LuycVAs.gif

Smashed potatoes

Medlem

Hade vart intressant att få veta vilken utav Xb1 och Ps4-handkontrollerna som tål mest stryk. Det är ändå de som har störst risk att få sig en smäll eller flygtur.


signatur
Medlem

Måste ändå påpeka att ps4 fick stryk på väldigt känsliga ställen om man jämför hur båda konsolerna hamnade i andra fall testet. Men påpekar även att xbox one känns mer robust.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Det är mer underhållning än vetenskap. Elektronik är ju känsliga saker, ska man få nåt vettigt ur såna här teser får man nog släppa ett ganska stort antal konsoler. Samt släppa dem exakt likadant varje gång, och ta hänsyn till hur de landar så att t.ex. hårddisken tar lika mycket stryk. Osv. Så det gör sig nog bäst som underhållning.

sluta svamla, din ps4 fanboi! Xbox one är bezt!! Det är nu BEVISAT!

Redaktör
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av Tompa:

Det är mer underhållning än vetenskap. Elektronik är ju känsliga saker, ska man få nåt vettigt ur såna här teser får man nog släppa ett ganska stort antal konsoler. Samt släppa dem exakt likadant varje gång, och ta hänsyn till hur de landar så att t.ex. hårddisken tar lika mycket stryk. Osv. Så det gör sig nog bäst som underhållning.

sluta svamla, din ps4 fanboi! Xbox one är bezt!! Det är nu BEVISAT!

Heh. Enda sättet att vara säker är att testa själv. Så sätt igång.


signatur
Medlem

De kunde ju ha testat lite mer grejer, sånt som är troligt att det händer alltså, innan de gick på med motorsågen (suck på den).

T ex köra den i frysen, bastun, spraya den med vattensprayflaska o s v. Vara statiskt laddade när de startar upp den, kolla vilken som bäst grejar en smäll av överspänning.

Tester som detta kan vara både roliga OCH informativa. Det här kändes mest som ett desperat försök till massa hits.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Största skillnaden är nog den att det mesta utav höljet på ps4an är bara plast, medan Xbox One har ett rätt tjockt aluminiumskal runt om som RF-sköld.

http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--VkoPq0A4-...

http://cdn2.mos.techradar.futurecdn.net//art/games_consoles/X...


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av Tompa:

Det är mer underhållning än vetenskap. Elektronik är ju känsliga saker, ska man få nåt vettigt ur såna här teser får man nog släppa ett ganska stort antal konsoler. Samt släppa dem exakt likadant varje gång, och ta hänsyn till hur de landar så att t.ex. hårddisken tar lika mycket stryk. Osv. Så det gör sig nog bäst som underhållning.

sluta svamla, din ps4 fanboi! Xbox one är bezt!! Det är nu BEVISAT!

Heh. Enda sättet att vara säker är att testa själv. Så sätt igång.

Haha Ja, for science!

1
Skriv svar