CS:GO Raw Input + Steam Overlay = Ingen mouse movement

Medlem
CS:GO Raw Input + Steam Overlay = Ingen mouse movement

Har postat på Reddit men inte fått något svar, konstigt nog.

Så snart jag har overlay och raw input på samtidigt så fungerar inte musen in game. I menyer fungerar det.

Någon som har något tips på hur jag kan lösa detta?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Ibland räcker det med att döpa om *.exe-filen till: "game.exe", dvs. att man tar bort speltitelnamnet. Testa.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hm. Är detta kosher, dvs riskfritt?

Aldrig hört talas om detta. Hur funkar denna fix egentligen?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Skrivet av Stag:

Hm. Är detta kosher, dvs riskfritt?

Aldrig hört talas om detta. Hur funkar denna fix egentligen?

Riskfritt på det sätt att du bara behöver byta tillbaka till det gamla namnet igen. Jag tror STEAM har något default- läge där det alltid funkar att köra med "game.exe". Många äldre spel har precis den titeln och bär således inte spelets namn.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

På rak arm har jag ingen aning. Kanske funkar att reparera Steam via Kontrollpanelen? Kan ju vara ett problem med CS:GO också, och då är säkert lösningen annorlunda.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Stag:

Hm. Är detta kosher, dvs riskfritt?

Aldrig hört talas om detta. Hur funkar denna fix egentligen?

Riskfritt på det sätt att du bara behöver byta tillbaka till det gamla namnet igen. Jag tror STEAM har något default- läge där det alltid funkar att köra med "game.exe". Många äldre spel har precis den titeln och bär således inte spelets namn.

Nu var jag lite seg.se, men detta fungerade tyvärr inte! Den sa endast "Missing Executable" och vägade starta då.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Stag:

Hm. Är detta kosher, dvs riskfritt?

Aldrig hört talas om detta. Hur funkar denna fix egentligen?

Riskfritt på det sätt att du bara behöver byta tillbaka till det gamla namnet igen. Jag tror STEAM har något default- läge där det alltid funkar att köra med "game.exe". Många äldre spel har precis den titeln och bär således inte spelets namn.

Nu var jag lite seg.se, men detta fungerade tyvärr inte! Den sa endast "Missing Executable" och vägade starta då.

Utan att ha googlat på felet, har du testat att reparera Steam?

Medlem

Jag provade att reparera klienten.

Det tycks ha funkat! Återkommer inom kort!

Bekräftat att det fungerar att verifiera integriteten i cachen, varvid den laddade ner tre saknade filer. Detta fungerade inte vid tidigare försök, så jag antar att Valve varit på och fixat något.

Lycka!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
1
Skriv svar