Super Smash Bros. for Wii U

Robot
Super Smash Bros. for Wii U

Nintendo ställer till med sin största kämpefest någonsin och alla är bjudna. Från Mario till Sonic. Från Pikachu till Ganondorf. Och från den glada buttonmash-amatören till veteranen med svart bälte i Smash.

#nintendo


Medlem
Super Smash Bros. for Wii U
Citat:

Super Smash Bros är bäst till Wii U

Till vilka andra system är det sämre och varför?

EDIT: 3DS och det är förståeligt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Har du lyckats spela 8-spelare på nätet eller satt hela FZ-gänget + kanske PC Gamer-redaktionen och banka skiten ur varandra i soffan, på bordet och på golvet?

Redaktör
Ponny
Skrivet av DarkZide8:

Har du lyckats spela 8-spelare på nätet eller satt hela FZ-gänget + kanske PC Gamer-redaktionen och banka skiten ur varandra i soffan, på bordet och på golvet?

Online går det icke! Men i en (väldigt stor) soffa går det. En riktig partystarter. Dessutom kan man spela ensam mot sju AI-motståndare, vilket jag kan intyga också är en upplevelse.

Men helst vill man ju slå sina vänner. Väl? Eller kolleger! Oh, lord. Det måste jag göra snart. För finlir skulle jag dock säga att max fyra är bäst. Men jag vill inte alltid finlira. Ibland vill jag ju bara slå på vänner.

Also: Här finns till och med lite officiell info som ger svar på kontrollalternativ och så: http://www.smashbros.com/us/howto/entry10.html


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Vad är din känsla om competetive? Kan det komma att lyckas med det som inte Brawl gjorde? Att tävlingsspelarna byter över från Melee dvs.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Redaktör
Ponny
Skrivet av BudoWhoopass:

Vad är din känsla om competetive? Kan det komma att lyckas med det som inte Brawl gjorde? Att tävlingsspelarna byter över från Melee dvs.

Jättesvårt att svara på, ur mitt "hardcore-men-knappast-competetive"-perspektive. Men känslan är god, som att balansen finns där. Att det är spelmekanik av världsklass är det ingen tvekan om. Om balansen är TILLRÄCKLIGT god, det får tävlingsspelarna avgöra. Men jösses, jag hoppas det! Det vore spektakulärt att se riktigt bra spelare göra upp i Smash 4.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Är den sexistiska versionen av Zero Samus ändrad? Knappast ett vidare snyggt drag av Nintendo :/.

I övrigt verkar spelet leverera, får se om det blir ett köp

Medlem

Har kört i ett par timmar, väldigt skoj.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av BudoWhoopass:

Vad är din känsla om competetive? Kan det komma att lyckas med det som inte Brawl gjorde? Att tävlingsspelarna byter över från Melee dvs.

Alltså, spelmekaniskt är det här spelet väldigt likt Brawl. Jag tror snarare att Brawl Hardcore spelarna kommer gå till Smash 4, medan Melee kommer att fortsätta växa vid sidan om!

Medlem
Skrivet av enm1l:

Är den sexistiska versionen av Zero Samus ändrad? Knappast ett vidare snyggt drag av Nintendo :/.

I övrigt verkar spelet leverera, får se om det blir ett köp

Hur menar du med sexistisk? O.o

Medlem
Skrivet av TheMaggot:
Skrivet av enm1l:

Är den sexistiska versionen av Zero Samus ändrad? Knappast ett vidare snyggt drag av Nintendo :/.

I övrigt verkar spelet leverera, får se om det blir ett köp

Hur menar du med sexistisk? O.o

Man censurerar kvinnorna i SMSB men inte männen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Bra recension men jag fattar inte varför spelet ska få minus för detta?
"...men alla kommer inte digga just den hysterin"
En recensent ska väl inte fundera på vad andra kan gilla utan basera sitt betyg på vad man själv gillar?

Medlem

Förlåt Fredrik men jag är besviken på den här recensionen. Den var allt för....fattig. Visst att spelkonceptet inte har förändrats så mycket sedan brawl, men din synpunkt på de gameplay-förändringar som har gjorts mera hade varit trevligt


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Det absolut bästa med Melee var ju hur snabbt och responsivt allt kändes. Sen så var singleplayer äventyrsläget det absolut roligaste och gjorde att jag lade ned hiskerligt många timmar på spelet. I Brawl gjorde man nån sorts nedbantad version av äventyrsläget som inte var lika skoj, plus att man sölade ner kontrollerna lite. Nu i senaste installationen till U & 3DS känns det som man sölande ner gameplay ÄNNU mer. Ett feltryck och din motståndare har god tid på sig att passa på att lägga in ett slag under feltrycket.
Sen så har man valt att plocka bort äventyrsläget helt och stoppa in nån sorts Soul Calibur-härmningsdel. Dvs det är rutor med olika utdrag för varje ruta, du kan inte gå vidare förrän du låst upp vägar runtikring rutan du ej klarat.
Exempel: Defeat the stage hazard on Dr. Wily stage. Sen så är det två vanliga fiender och sedan "bossen" The Yellow Devil ifrån Mega man-serien då som man måste besegra inom en viss tidsgräns. Eller en annan, Defeat Marios usual enemies. Så dyker Bowser och Donkey Kong upp som man måste besegra.
Hade varit roligare då med äventyrsläget där man springer runt på banor med fiender ifrån olika nintendospel som man ska spöa och sedan möter man bossar på olika ställen på banorna. Det känns roligare på nåt sätt att samla troféer på detta sättet. Att hitta dem på banor alltså och inte att få dem som rewards alltid.

Medlem
Skrivet av enm1l:

Är den sexistiska versionen av Zero Samus ändrad? Knappast ett vidare snyggt drag av Nintendo :/.

I övrigt verkar spelet leverera, får se om det blir ett köp

Det är bara att hoppas på att så inte är fallet

Medlem

Ingen som vet om det går att köpa (Super Smash Bros. Bundle - Wii U) i sverige? Innehåller Spelet, gamecube controll + adapter.
Eller måste vi köpa dessa separat? Eller finns de i EU alls som man kan beställa hem? Vill ha orginal prylar, avskyr kopior

Medlem

Om någon vill ha en practice partner, adda "jankke" på nintendo network!:)

Medlem
Skrivet av Socka:

Ingen som vet om det går att köpa (Super Smash Bros. Bundle - Wii U) i sverige? Innehåller Spelet, gamecube controll + adapter.
Eller måste vi köpa dessa separat? Eller finns de i EU alls som man kan beställa hem? Vill ha orginal prylar, avskyr kopior

Den bundeln finns att köpa även i Sverige.

Medlem
Skrivet av Morathus:
Skrivet av Socka:

Ingen som vet om det går att köpa (Super Smash Bros. Bundle - Wii U) i sverige? Innehåller Spelet, gamecube controll + adapter.
Eller måste vi köpa dessa separat? Eller finns de i EU alls som man kan beställa hem? Vill ha orginal prylar, avskyr kopior

Den bundeln finns att köpa även i Sverige.

Tack. Men vet du var exakt? När jag googlar hittar jag bara sidor från USA, även när jag söker 'sverige'

Medlem

Har inte förstått WiiU riktigt.. Behöver man 2st såna där "pads" för att få en bra upplevelse för 2 spelare? eller går det lika bra om en annan använder Wii kontroller?


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Har inte förstått WiiU riktigt.. Behöver man 2st såna där "pads" för att få en bra upplevelse för 2 spelare? eller går det lika bra om en annan använder Wii kontroller?

Just nu tror jag inte det finns några spel som stödjer mer än en pad så ja det funkar bra med andra kontroller, finns ju några olika att välja på också.

1
Skriv svar