När får man duscha?

Medlem
När får man duscha?

Något av det absolut bästa jag vet är att duscha eller bada. Vanligtvis en aktivitet jag ägnar mig åt två gånger per dag. Men eftersom jag ofta har varierande arbetstider händer det inte sällan att jag kommer hem mitt i natten och jag går absolut inte och lägger mig när jag är svettig. Dels för att det känns ofräscht och dels för att jag inte vill ligga och kavla lakanet till en sträng i mitten av sängen. Alltså blir det naturligt att jag tar en dusch. När jag för några år sedan pratade med en kollega om just detta så frågade han om folk inte klagade på de nattliga bestyren. Jag har haft egen bostad i drygt 13 år nu (fördelat över flera lägenheter) och ingen granne har varken klagat eller sagt något. Själv hade jag inte ens tänkt på det, att det kunde upplevas som störande. Har aldrig märkt av någon granne som duschat överhuvudtaget, varken på natten eller dagen.

Det borde inte vara orimligt att man tillåts duscha på nätter eftersom mina arbetstider då och då ser ut som de gör. Just den här veckan har jag duschat väldigt mycket, beroende på att jag är sjuk (halsfluss, bihåleinflammation) och jag mår bättre i badet. Hela natten har jag bara legat och vridit mig i sängen utan att somna, längtat efter ett varmt bad. Tycker FZ att det finns rimliga skäl för mig att slinka ner i badet vid den här tiden eller borde jag vänta? Själv förespråkar jag badrums-nihilism, men vad har ni för erfarenheter och tankar kring ämnet?

#blogg


signatur

Burn in the light.

Medlem
När får man duscha?

Jag har bott i ett antal lägenheter, innan jag slutligen flyttade ut till ett hus i skogen, och mina erfarenheter är att badrumsljud sällan är störande. I de flesta lägenheterna jag bott i har jag hört ett susande från vattenledningarna när grannarna ovanför duschar, men det är i princip allt.

Men sen finns det människor som stör sig på allt. Så länge du inte dansar river dance i badkaret med träskor på fötterna så får du duscha hela nätterna, om du frågar mig.

för mig får du ta ett bad bäst du vill..men tänk på att kroppens naturliga fettlager inte gillar allt för mycket duchar


signatur

New life, New hope

Medlem

Ljudisolera ditt badrum med mattor och sånt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv

Duscha när fan du vill. Bor också i lägenhet. Skulle någon gnälla hade jag bett dom fara.

När jag var arbetslös brukade jag bada ett två på natten ibland haha

I höghus men mest gamla runtomkring


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Klart du får inget som stör, och skulle nån klaga så är det mittenfinger som gäller

Finns värre saker typ betongborrra sent på kvällen när man försöker kolla på tv det stör


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Det är inget som stör. Jag kommer ihåg när jag ofta besökte farmor. Man fick aldrig diska på kvällarna eller låta vattnet rinna för henne haha. Hon sa att det störde grannarna. xD

Medlem

Har duschat och badat mitt i natten ett par gånger, aldrig någon som klagat hittils.

Medlem

Duscha på. Att det skulle kunna vara störande för grannarna - eller mig, om de gör det - med sådant är ingenting som jag någonsin ens reflekterat kring tidigare. Jag tycker att lägenheter generellt sett brukar vara rätt bra ljudisolerade. Det är väldigt sällan jag hör några oljud överhuvudtaget, och än mindre några som verkligen stör mig. De enda störande ljuden kommer nästan uteslutande från gatan utanför (eftersom jag bor precis ovanför lite krogar och så), men även det går att kontrollera rätt bra genom att stänga fönstret.

Enda undantaget var väl när grannparet gökade rätt högljutt en gång. Det hördes en del. Så porrfilmsvråla inte medan du duschar.

Medlem

Varje helg när man kommer hem från jobbet i vildmarken

1
Skriv svar