Playstation 4 fyller ett år!

Medlem
Playstation 4 fyller ett år!

Jag köpte konsolen för fyra månader sedan och har än så länge bara kört The Last of Us Remastered på den.

Medlem

Köpte min maskin för en och en halv månad sen och är mer än hel nöjd!

Medlem

Jag gillar den.

Medlem

1 år med konsolen och inte fullt nöjd med exklusiva spel än så länge.
Inte spelat LBP3 som jag väntat på och finns en hel del spel som kommer under 2015 som gör det året viktigt för konsolen.
Knack var helt ok men inte mer än så. Tråkigt att man måste köra med svenska röster.

Spelmässigt annars är jag nöjd med konsolen och tycker den inte haft några större problem. Tråkiga är väl bristen på spel.

Handkontrollen är fantastisk. Gillar den väldigt mycket och när man nyttjar hela kontrollen till spel som in Infamous SS så är det riktigt roligt.
Den lilla högtalaren som är inbyggd är också ett trevligt tillägg jag gillade starkt i Tomb Raider och Shadow of Mordor. Tycker även här att det är synd att inte fler spel nyttjar högtalaren och den lilla pekplattan.

Multimedia funktioner som PS3an hade som kolla bilder 2D/3D, lyssna på musik genom NAS, konvertera musik till MP3, streama filmer genom NAS och liknande funktioner saknas helt i PS4 vilket är mycket tråkigt.

EDIT: Glömde säga att det är ett rätt stort lyft att uppgradera från vanliga HDDn till en SSHD eller SSD. Gör start av konsolen snabbare och minskar mycket på laddningstider på digitala spel och spel där man installerar större delar på disken.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Nöjd med konsolen haft sen förra vintern, men spelen? Det jag kört mest änsålänge är GTA V och det är nog inte mer än 10-15 timmar. Skaffade det ganska nyligen. Annars är jag besviken

Medlem

Har inte startat den på över en månad, men visst, det är en riktigt bra maskin. Dock är det brist på det som spelar mest roll, nämligen spelen, eller rättare sagt de exklusiva spelen. Men första året för en konsol brukar i stort sätt alltid vara ett riktigt torrår. Ser fram emot 2015.

Medlem

Mediastödet är en regelrätt skandal...

ÄVen en smula irriterad över att behöva köpa tokdyra spel online för att slippa ha en skiva spinnandes istället för att bara kunna mata in kod som på tex Steam.

Medlem

Köpte min på release 2013. Är besviken på exklusiva spel som inte finns/kommer till PC. Där har ju Xbox One bättre än så länge. Har mest kört Last of Us Remastered som är en remake ifrån PS3, så ej heller det är ju en exklusive :).
MEN jag är väldigt nöjd med PS4 rent hårdvarumässigt, skön kontroll samt tyst.
UI:t tycker jag dock är kasst och det har varit snålt med vettiga uppdateringar av mjukvaran.
Men 2015 kommer ju Kingdom Hearts 3, Metal Gear samt något nytt Uncharted. Då kommer jag säkert vara i extas istället! :).


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Skribent

Med tanke på att jag kör de flesta multiformatspelen på pc så tycker jag PS4:ans första år har varit "sådär". Är väl i princip bara The Last of Us Remastered och The Binding of Isaac: Rebirth som verkligen fått mig att Jack Nicholson-nicka instämmande.

Gillar dock maskinen i sig, handkontrollen och att den är anpassad just för spelande. Nästa år blir förhoppningsvis fint med The Order 1886, Uncharted, No Man's Sky och Bloodborne.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Med tanke på att jag kör de flesta multiformatspelen på pc så tycker jag PS4:ans första år har varit "sådär". Är väl i princip bara The Last of Us Remastered och The Binding of Isaac: Rebirth som verkligen fått mig att Jack Nicholson-nicka instämmande.

Gillar dock maskinen i sig, handkontrollen och att den är anpassad just för spelande. Nästa år blir förhoppningsvis fint med The Order 1886, Uncharted, No Man's Sky och Bloodborne.

och


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag hade tänkt avboka min förbokning av PS4 när jag kände att det inte skulle komma några intressanta spel, men så bjöd Webhallen in till event för oss som var tidiga så jag köpte den ändå i slutändan. Köpte lite pliktskyldigt Lego Marvel och Fifa 14, men det var först när MLB 14 The Show kom i april som jag på allvar började spela på maskinen.

Nu, ett år senare, börjar man äntligen se ett ok utbud på PSN och spel som Watch Dogs, Assasins Creed IV och Thief finns att få tag på lite billigare. Nu känns det ljusare på något sätt, lite fler alternativ.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Jag har lirat mest AC Unity och GTA V på den, otroligt smidig konsol! Även om de exklusiva spelen inte varit speciellt bra(förutom The Last Of Us) så värderar jag ändå PS4 bra mycket högre än Xbone.

Medlem

Lite besviken på uppenbara brister som avsaknaden av DLNA (eller ännu hellre PLEX som finns til "den där andra") men det har man ju i andra inkopplade maskiner i och för sig. Överhuvudtaget förvånad över att MS & Sony inte hoppar mer på "app-tåget". Förstår ju att deinte vill ha t.ex. Spotify som konkurrerar, men ändå.
The Last of Us och GTAV i soffan, totally worth it. Joypaden en nergradering, känns billig, men det är en smaksak. Saknar i övrigt titlar, kul customizations/teman. Hade nog väntat mig mer efter ett år. TLOU är ju ändå inte sååå fantastiskt och GTAV till PC med moddar kommer ju på lång sikt att vara så mycket bättre. Får väl plocka upp det på en Steam-rea någon dag. Ja, jo.. Lite ambivalent.

Medlem

Fick hem maskinen på release dagen. Lite torrt med spel som sagt, fick nöja mig med Killzone och Battlefield 4. Riktigt nöjd med maskinen.

Medlem

Min känsla är att den har lyckats med bedriften att ha ännu svagare spelmässiga argument att köpa den än vad Wii U hade efter ett år. Vad gäller den mediamässiga sidan är den totalt underlägsen PC:n som står i vardagsrummet.

Nej den får stå kvar i butiken ett tag till för min del.

Medlem

Funderat ett tag på att skaffa en men jag tror jag köper ett nytt grafikkort till datorn ist ser mer nytta och nöje där just nu


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

1 år och knappt några spel att tala om. Mest remastrade titlar som håller kvalitet.

Medlem

Efter ett år med ps4an får den ett Okej i betyg, den är som en 940 ltt, den gör sitt jobb men inget mindblowing änsålänge. Svindyra spel i onlinebutiken drar ner köplusten. Bf4 och NHL är det som snurrar, saknar ett bra bilspel.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Överlag mycket nöjd, framförallt med de senaste titlarna som släppts typ Destiny, Dragon Age Inquisition. Mycket besviken på hypen kring Assassins Creed Unity och oförmågan hos hårdvaran i PS4 att leverera. Skandal rent ut sagt.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

För att följa FZ standard:

Min XBox One är jättebra!!!

(det är väl så ni beter er här, så fort en tråd handlar om en konsoll kommer de som äger den andra in och berättar hur bra det andra märket är?)


signatur

I drank what?

Medlem

Jag skaffade min i början av september, tillsammans med Last of Us och Killzone SF. Last of Us har jag spelat några timmar i alla fall.
Bokade GTA V, men har bara åkt runt och flummat med fordon än så länge.

Övriga spel är inte tilltalande. Jag ser fram emot Bloodborne och nästa Gran Turismo. Då lär konsolen få arbeta lite i alla fall.

Medlem

Helnöjd med konsolen, men det har inte funnits några exklusiviteter som varit toklockande även om infamous var kul.

Men det är några kommentarer jag inte förstår. Att klaga på ljudnivån vid diskbaserade spel samt pris på digitala spel.
ja, digitala spel vid släppdatum ligger vid eiktpris och man kan hitta fysiska spel billigare. Men man kan ofta fynda aaa titlar och övriga titlar till snorbra priser. Psn har flash sales, veckans deal och olika kampanjer mest hela tiden.
Och eftersom ALLA spel installeras och körs från hdd så är det ingen skillnad i ljud annat än vid installation och uppstart då den scannar skivan. Har ni det så kontakta sony support. Min maskin jag köpte i våras är i alla fall knäpptyst när jag spelar både disk och download spel.

Medlem

Har alla tre och måste säga att mest nöjd är jag med Wii U, sen xbox one och sist ps4. Och det beror på spelen. En konsol för mig behöver roliga spel att spela

KoP
Medlem
Skrivet av Mirage:

För att följa FZ standard:

Min XBox One är jättebra!!!

(det är väl så ni beter er här, så fort en tråd handlar om en konsoll kommer de som äger den andra in och berättar hur bra det andra märket är?)

Än så långe har det inte varit något sånt snack i tråden. Så varför ens ta upp det? -_-

Medlem

Det mest korkade köp jag gjort. Har uppenbarligen växt ifrån konsoller. Finns fortfarande inte speciellt mycket spel och de spel som finns är mediokra. Hela spelindustrin går på tomgång och nytänkandet är lika med noll. När spel som Far Cry 4 anses vara vara något att ha... Får en känsla av kejsarens nya kläder när jag hör och ser folk diskutera spel. En känsla av att de nöjer sig med vad skräp som helst?


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av Anwest:

Jag hade tänkt avboka min förbokning av PS4 när jag kände att det inte skulle komma några intressanta spel,.

Jag gjorde precis så, avbokade den bara veckor innan release då det inte fanns några spel överhuvudtaget jag va sugen på att spela. Nästa år däremot börjar det hända lite grejor så då köper jag nog en.

Jag slog däremot till på en xbox one för några månader sedan, måste säga att jag är sjukt besviken på den också och när man läser om vad ni tycker om playstation 4 så verkar det vara mer eller mindre samma problem med xboxen. Jag tror nog att en ny spel konsol behöver ett år eller mer på sig innan den börjar bli värd pengarna. Det borde inte vara så dock, har varit samma med flera spel senaste tiden. Ingen bra trend det där!

Älskar littlebigplanet så blir absolut ett köp nästa år!

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Det mest korkade köp jag gjort. Har uppenbarligen växt ifrån konsoller. Finns fortfarande inte speciellt mycket spel och de spel som finns är mediokra. Hela spelindustrin går på tomgång och nytänkandet är lika med noll. När spel som Far Cry 4 anses vara vara något att ha... Får en känsla av kejsarens nya kläder när jag hör och ser folk diskutera spel. En känsla av att de nöjer sig med vad skräp som helst?

Håller helt med dig i varenda mening.
Köpte Last of Us remastered bara för att "jag läste det skulle vara bra. Har spelat det i 45min, vilket är totaltiden jag använt PS4:an.
Saknar "gaming glöden" från förr.
Är sugen på att sälja och köpa WiiU och erkänna Nintendo som vinnare denna generation.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Grymt nöjd över min PS4, snygg och tyst maskin. Ljusår snabbare än föregångaren. Har spelet flertalet spel och den enda besvikelsen har varit Watch Dogs , men det beror ju inte på själva konsolen. Nästa år lär bli ett riktigt bra spelår för PS4. The Division men inte minst Uncharted 4!!! Episkt!

Medlem

Konsolen som så har många bra funktioner. Framför allt älskar jag den nya handkontrollen.

Tyvärr så får man instämma i det många andra sagt om spelen.

De spel jag hittills har spelat mest på mitt PS4 som jag köpte på releasedagen är AC: Black Flag, NHL 15, FIFA 14 och Last of Us. Dvs inget spel som är exklusivt för PS4:an.

Next gen känslan har väl tyvärr lyst med sin frånvaro.

Jag hade tyckt det var roligt att spela Tomb Raider och GTA V på den, men det är spel jag redan lagt fullpris på till PS3:an så det känns grymt ovärt att lägga fullpris igen för att spela om dem.


signatur

Heja Blåvitt

123
Skriv svar