Windows 10 vänder sig till konsumenter nästa år

Inaktiv

Skit i startmenu och allt det där, det är DX12 som är det mest intressanta med Windows 10.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av massej:

Jag känner mig tråkig, men jag har varit rätt nöjd med Windows sen 7:an. Vad mer behövs? Stabilitet och prestanda är ju självklara, men nya funktioner? Jag vill bara spela i fred!

Du förstår, deras marknadsavdelning behöver nya glänsande saker att hypa. Speciellt eftersom de fullständigt misslyckats med 8/8.1. Att de sedan inte lyssnar på användarna är ju något man inte skall bry sig om.

Windows 10 är väl ett rätt bra tecken på att de lyssnar på användarna? Och Windows 8 får oförtjänt mycket skit - det är ett ypperligt operativsystem på flera sätt, och många irritationsmoment kan enkelt och gratis skalas bort.

Microsoft byggde ett väldigt bra nytt OS - stabilt, snabbt, ganska snyggt och med några nya bra funktioner. Tyvärr sabbade de allt med att göra ett UI som ingen vill ha. Visst det går att få bort det lätt och gratis. Problemet är det inte alla (typ 70%?) av användarna som vet hur man gör detta, eller för ens den delen har rättigheterna till. Istället får folk sitta med en nyköpt dator de är väldigt missnöjda med och inte ens kan använda på ett vettigt sätt. Grattis Microsoft!

12
Skriv svar