The Crew får smärtfri lansering, enligt Ubisoft

Robot
FM-guru
F.d. Sisyr
The Crew får smärtfri lansering, enligt Ubisoft

Än är undrens tid inte förbi, så vi får väl se... Men skeptisk är jag allt!

Medlem

jo jävlar jag tror det när jag ser det. btw ganska sorgligt att sånt här är spelnyheter nu för tiden

Inaktiv

Bara med att man går ut med dessa uttalanden får mig att tro att spelet är trasigt.

Varför behöver ens företag gå ut innan och lova att spelet är helt idag? Köper jag en produkt så förväntar jag mig att det mesta fungerar.

Nej det var länge sedan jag köpte spel vid release.

Medlem

Nah, litar inte på spelföretag längre. Slutat med pre-order, väntar till spelet varit ute ett tag så man kan se om spelet blev vad utvecklarna lovade (inte ofta det händer).

Medlem

Hah, det tror jag på först när jag ser det. Ubisoft har tappat min respekt totalt.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Kollat streams och spelet ser rätt dåligt ut. I klass med NFS Rivals eller sämre.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv

Ubisoft lovar, Ubisoft levererar halvfärdigt, Ubisoft tillåter inga recensioner innan release...

Luktar 1-day patchar!

Medlem

Kan ju hoppas. Får se när man kan plocka hem sin kopia av det (gratis pga AC: Unity failet)

Medlem

Spelar väl ingen roll? Folk fortsätter ju förhandsboka deras spel iaf.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

jbx
Medlem
Skrivet av magma:

Spelar väl ingen roll? Folk fortsätter ju förhandsboka deras spel iaf.

Jajamen! Kommer aldrig sluta förhandsboka Ubi spel eller någon annan studios spel heller!


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Eftersom att det är Ubisoft som säger detta så kommer med andra ord bli raka motsatsen. En riktigt smärtsam lansering full av buggar, krascher och serverproblem.

Medlem

Med tanke på hur bra betan fungerade (den fungerade) och hur pass skeptiska folk verkar så kan jag inte tänka mig att de relativt få som förbokat kommer ha några problem med att servern dör av den enkla anledning att trycket kommer vara lågt.

Medlem

Det är Ubisoft = inte en chans att det blir smärtfritt, dubbelt så på PC.

Medlem

Får erkänna att jag gillade stora delar av AC4 men innan dess hade jag dyrt och heligt lovat att aldrig köpa en ubi titel igen. Fick AC4 så billigt att det var pinsamt dock, men aldrig att jag hade köpt till PC. Har aldrig fått något av deras titlar att fungera utan att slita håret av skallen. Är numer f.ö. flintskallig. I blame Ubi!
Första titten på Watch dogs såg ju lovande ut, men sedan blev det rena skrattfesten i katastrof. Tack gode gud att jag inte köpte det, inte ens på Steam-rea är det värt pengarna.

Sure. Ska bli intressant att se om de kan hålla det löftet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av ulrik.borg:

Får erkänna att jag gillade stora delar av AC4 men innan dess hade jag dyrt och heligt lovat att aldrig köpa en ubi titel igen. Fick AC4 så billigt att det var pinsamt dock, men aldrig att jag hade köpt till PC. Har aldrig fått något av deras titlar att fungera utan att slita håret av skallen. Är numer f.ö. flintskallig. I blame Ubi!
Första titten på Watch dogs såg ju lovande ut, men sedan blev det rena skrattfesten i katastrof. Tack gode gud att jag inte köpte det, inte ens på Steam-rea är det värt pengarna.

Nej, Watch_Dogs ska man inte spela på PC, kanske funkar det bättre på konsol?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

De väntar sig alltså en småskalig lansering?

Medlem

Watch dogs hade rätt okej mp på ps4, men på PC var det ospelbart. Men det verkar vara standard att släppa beta spel som färdiga spel idag.

Skrivet av Thunde:

Watch dogs hade rätt okej mp på ps4, men på PC var det ospelbart. Men det verkar vara standard att släppa beta spel som färdiga spel idag.

OK, bra att veta. Kan det vara värt 100:- till PS4:an?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag spelade igenom The Crew ett bra tag när det var i Beta till PC. Och jag älskade friheten, att ha kameran inne i bilen och köra upp för bergen vid mount rushmore mot salt lake city i mörkret och drifta i alla svängar uppför, fantastisk!

Hur som helst det som har gjort mig helt avtänd på spelet är att det kommer vara mikrotransaktioner, om jag inte minns fel så vad det en nyhet här på FZ för någon månad sedan att man kunde köpa uppgraderingar till bilen i shoppen, vilket jag klassar som pay to win.

Kommer att vara riktigt försiktig med det här spelet och ge det minst 6 månader efter release för att se vad folk säger om det.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Får smärtfri lansering..
Känns bra att höra det från Ubisoft, hade hellre hört EA säga det.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Ingen review innan release betyder i allmänhet ett dåligt spel och inget köp innan en steamrea för mig. Om alla tänkte så så skulle spelkvaliteten gå upp ordentligt.

Att Ubisoft säger att de vill att recensenterna skall få samma upplevelse som köparna ser jag som bullshit. Du behöver inte tusentals spelare i ett bilrace.

Nej Ubi, ni har förbrukat ert förtroendekapital för länge sen.

Medlem

Chansa med detta får se imorrn efter jobbet om man får igång det eller ej haha

Medlem

Efter förhandsbokning på Watch Dogs, AC Unity och Far Cry 4 så kommer jag ALDRIG förboka eller köpa ett Ubisoftspel på releasedagen igen. ICKE...

MEG
Medlem

Känns som att en snöboll i helvetet har större chans att klara sig än att det blir en smärtfri lansering


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Senaste Betan fungerade problemfritt och det var kul att köra Cape Cod - Malibu, det tog 60 min kust till kust.
Nackdelar är att det ser ut som ett 360-spel och körkänslan är wack. Fick sätta inställningen på Hardcore för att kunna ta ut svängarna ordentligt. Kan man bara klicka på ett visst spec sen har man det?
Äh, blir Forza Horizon 2 ist

Medlem

Det tråkigaste med ubisoft är att det skapar en ond cirkel. Bara att se toppkommentarerna är sjukt negativa är ledsamt att se.

Medlem

Roligt att Ubisoft går ut med det här som om det skulle vara nån feature, men man lär ju sätta positiv spinn på allt när det handlar om pengar.

jbx
Medlem

Fick spelet med posten idag, än så länge fungerar allt som det ska. Några framedrops har jag däremot fått uppleva...


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

12
Skriv svar