vilket va det bästa spelet ni köpte 2014?

vilket va det bästa spelet ni köpte 2014?

För min egen del är det The Forest . Alla som inte har det än borde skaffa innan steamrean tar slut i morgon.. även till normalt pris lär det va värt varenda öre.

Funderar på att skippa aaa-spel i fortsättningen då dom bara går från besvikelse till nästa besvikelse ..och har en tendens att va "same shit different name" .. Det går säkert att hitta mkt bättre bland indiespelen om man engagerar sig, eftersom dom sällan gör reklam.

Hade hellre betalat 59,99 euro för det än assassins creed unity, som va att slänga pengarna i sjön.

phi
Medlem

Divinity: Original Sin och Wasteland 2 toppar hittills min lista på vad jag anser vara bra spel i år. Tycker för övrigt att 2014 har varit ett riktigt dålig spelår med många besvikelser och en hel del "meh".

Jag har däremot en riktig skräll som jag inte trodde att jag skulle spela så mycket som jag har gjort och det är D3:RoS. Ett par hundra timmar fördelat på flera karaktärer, både softcore och hardcore seasonal talar för att det är spelet som jag spelat mest av alla i år. Sen om det är så överdrivet bra går väl att diskutera.

Medlem

Svår fråga. Och året är ju inte slut riktigt än. Kanske köper jag något som visar sig vara riktigt bra under julhelgen. Men spontant skulle jag nog säga Divinity: Original Sin. Det var över all förväntan.

Medlem

Mario Kart 8 till Wii U.
Hyperdimension Neptunia: Producing Perfection till Vita.
Infamous Second Son till PS4.
Wildstar till PC.

Bästa spelet i högen måste nog vara Mario Kart 8 även om det är spelet jag spelat minst av alla.
Tror inte jag köpt ett spel i år som är ett 5 stjärnigt spel till något system. Kanske Bayonetta 2 som jag inte ännu börjat spela men ska nog göra det under julen om jag får tid.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Hmm vet inte riktigt vilka spel som kommit ut i år, men har nog spenderat mest wow som jag köpte tidigt i år.

Köpte även divinity OS men va pisstråkigt solo. Kändes ganska tomt dessutom, eller onödigt komplicerat. Inventory systemet var rätt kasst också.

edit: Kom titanfall ut i år? Det var ju helt klart bästa fps spelet på åratal.

Mario 3D wörld


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Super Smash Brothers Wii U
Det är som melee men ännu mer grejer, helt klart det bästa av de 4 versionerna.
Sedan Mario Kart 8.

Varit tunt på pc sidan för mig i år, borderlands hade man funderingar på men har inte haft tid o spela med någon polare så inget köp än av det.

Medlem

-The Wolf Among Us.
Fruktansvärt bra, trots att det mest är som en interaktiv film.

-South Park: The Stick of Truth.

Medlem

Jag tycker att det varit ett ganska trist spelår i år, men Dragon Age: Inquisition har definitivt varit en höjdpunkt. Wasteland 2 var också bra - är också bra; jag har inte klarat det än - men det stödde jag på Kickstarter när det begav sig, så det är inte ett "2014-köp" för min del.

Jag är sugen på Divinity: OS. Jag har köpt det, men formaterade om hårddisken direkt efter att jag installerat det och har inte orkat ominstallera det sedan dess. Det har funnits för många andra djupa rollspel för det. Samma gäller Shadowrun: Dragonfall. Visst kom det väl i år? Jag måste spela klart det vid tillfälle.

Medlem

Divinity: Original Sin. Årets överraskning.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av returpack:

The Wolf Among Us.
Fruktansvärt bra, trots att det mest är som en interaktiv film.

Köpte det till Android-plattan precis, 77 spänn!

#Reflex Early Access känns fint också, hoppas spelet lyfter ordentligt.


signatur
Medlem

Vi får se, men South Park: The Stick of Truth är en stark kandidat hittills.

Medlem

Rent spontant får jag väl säga Shadow of Mordor. Vi får se hur Elite: Dangerous blir


signatur

I drank what?

Medlem

Det får bli två st. Payday 2 och FarCry4.

Och tänker inte rata AAA spel för indiespel. Är ganska trött på de som bara tjatar om hur bar indiespel är, ärligt är de inte bättre än AAA spel bara billigare oftast. Så AAA eller indiespel spelar ingen roll för mig bara jag hittar vad som roar mig.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av humancentipede:

Funderar på att skippa aaa-spel i fortsättningen då dom bara går från besvikelse till nästa besvikelse ..och har en tendens att va "same shit different name" .. Det går säkert att hitta mkt bättre bland indiespelen om man engagerar sig, eftersom dom sällan gör reklam.

Fundera på du men även som sämst är AAA-spelen ljusår bättre än indiespelen som lovar guld och gröna skogar.

Medlem

Bästa jag köpte i år: Divinity: Original Sin.
Mitt favoritspel som släpptes i år: Hearthstone.

Överlag väldigt få spel som var intressanta i år tyckte jag :/

Medlem

Jag uppskattar "immersive" spel som - Shadow Of Mordor, Alien: Isolation, South Park: Stick Of Truth, Portal 1-2, Batman Arkham-serien etc.

Jag har lite svått plocka en "vinnare" just nu.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Vi får se, men South Park: The Stick of Truth är en stark kandidat hittills.

Det hande jag glömt bort.
Jag har visserligen bara spelat ungefär en tredjedel, men jag har svårt att ta mig tid till att fortsätta, trots att det är så trevligt.

Medlem

Dragon Age Inquisition, divinity sin original och wasteland 2


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

Dark souls 2 utan tvekan.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Står mellan The Nuclear Throne och Valkyria Chronicles

Älgen Isolation, mycket bra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Nu kanske tråden handlade om spel som är släppta i år. Men utan tvekan det bästa spelet jag kört (och köpt) i år 2014 är inte släppt i år.
Men spelet är:

Så galet bra spel så jag saknar ord.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av returpack:
Skrivet av 73mpl4R:

Vi får se, men South Park: The Stick of Truth är en stark kandidat hittills.

Det hande jag glömt bort.
Jag har visserligen bara spelat ungefär en tredjedel, men jag har svårt att ta mig tid till att fortsätta, trots att det är så trevligt.

Riktigt mysigt spel faktiskt!

Medlem

Spel inköpta i ¨r
No1 Dragon Age 3
No2 last Of Us
No3 God Of War Ascension och GoW 3
No4 Dark Souls 2
No5 Lords Of The Fallen

Inaktiv

Alien Isolation & FarCry 4


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Bästa spelet jag köpt: Dark souls 2 PC
Näst bästa Dark souls PS3
tredje bästa Dark souls JE Ps3

Medlem

Ganska besviken på detta spelåret. Har inte hunnit lira Dragon Age: Inquisition ännu, så det kanske får priset. Hitintills tycker jag att "The Vanishing of Ethan Carter" lämnat störst avtramp, och får därför också min röst. Däremot är jag kanske något besviken på det spelet med.


signatur

Have a good time!

Skrivet av Brain:

Ganska besviken på detta spelåret. Har inte hunnit lira Dragon Age: Inquisition ännu, så det kanske får priset. Hitintills tycker jag att "The Vanishing of Ethan Carter" lämnat störst avtramp, och får därför också min röst. Däremot är jag kanske något besviken på det spelet med.

Jag skulle precis köpa Carter idag men tvekade. Var det ett kort spel?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar