Det finns 17 miljoner jedi-riddare...

Robot
Det finns 17 miljoner jedi-riddare...

... men vinner de över den mörka sidan i Star Wars: The Old Republic?

#bioware, #star-wars-the-old-republic


Det finns 17 miljoner jedi-riddare...

Jag har två gubbar som dog av tristess i spelet. R.I.P.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ibland får jag lust att testa det här spelet igen men sen minns jag hur trista de spelbara raserna var, fattar inte hur de kunde göra den missen när det finns så många intressanta och fräcka raser i Star Wars universumet.

Medlem

Jag gillar spelet. Det är vad det är liksom

Medlem

Resan till level 50 för tre år sedan var fantastisk, hoppar fortfarande in då och då när jag känner för det.

Medlem

INte nog med de, idag släpps det en ny expansion till liret i riktig KotOR anda!

Medlem

Jag som aldrig spelat det, är det värt att prova?? Är väl F2P?


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Spelar fortfarande och tycker det är bättre nu med den nya "modellen" även fast jag är en subscriber.
Älskar storyn för var klass.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Jag som aldrig spelat det, är det värt att prova?? Är väl F2P?

tja.prova gratis är väl värt. det är julledigt snart.

huruvida det är ett bra mmorpg eller inte vet jag inte eftersom jag aldrig fastnat för genren. jag prövade det för att det var bioware och star wars, men var nog inte beredd på hur mycket ett MMORPG skiljer sig från ett RPG.

kort sagt: att det är ett MMO gör att det skiljer sig ganska mycket från den traditionella bioware-rymdopera-actionRPG-mallen.

Medlem
Skrivet av boota:
Skrivet av CliQue-SinneD:

Jag som aldrig spelat det, är det värt att prova?? Är väl F2P?

tja.prova gratis är väl värt. det är julledigt snart.

huruvida det är ett bra mmorpg eller inte vet jag inte eftersom jag aldrig fastnat för genren. jag prövade det för att det var bioware och star wars, men var nog inte beredd på hur mycket ett MMORPG skiljer sig från ett RPG.

kort sagt: att det är ett MMO gör att det skiljer sig ganska mycket från den traditionella bioware-rymdopera-actionRPG-mallen.

Jaha, nää då får det vara.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Det här spelet är kul i små doser

Medlem

Startplatsen för sith warrior var något av det bästa jag upplevt i spelväg. Tyvärr så var allt efter det ruskigt kasst och repetativt.

Medlem

Spelet har sin charm och gillar en hel del saker. Men tråkiga är spelmotorn som är den sämsta jag någonsin testat.

Skaffa en vettig spelmotor och för över spelet dit och jag är säker på att det skulle vara en fröjd för alla spelare som vill spela PvP eller PvE på en hög nivå.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Körde det igen för ett tag sen, det är ett helt ok MMO.
Dock så är strider lite väl sega.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skrivet av CliQue-SinneD:

Jag som aldrig spelat det, är det värt att prova?? Är väl F2P?

Prova gärna och ta reda på vad du själv tycker om det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Huttball är en av de roligaste Battlegrounds jag kört, det är värt att pröva spelet iallafall.

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:

Spelet har sin charm och gillar en hel del saker. Men tråkiga är spelmotorn som är den sämsta jag någonsin testat.

Skaffa en vettig spelmotor och för över spelet dit och jag är säker på att det skulle vara en fröjd för alla spelare som vill spela PvP eller PvE på en hög nivå.

I jämförelse så piskar WoW-motorn SWTOR med hästlängder och då är den ändå tio år gammal...

Medlem

Tetsade Swtor men fattade inte tycke. Önskar mig ett "Mass Effect/Star Wars" hybridspel.

Medlem

Började spela förra veckan igen.
Det är kul

Medlem
Skrivet av WaXsMoKe:

Huttball är en av de roligaste Battlegrounds jag kört, det är värt att pröva spelet iallafall.

Ja, Huttball var så jäkla roligt men tyvärr så var det så jävla tråkigt att levla sin karaktär.


signatur

Game long and prosper

Medlem

Tyvärr *väldigt* generic med holy trinity tank/healer/dps, men behagligt spel ändå. Tycker de gjort en hel del som kunde varit skit men blev förvånansvärt bra. Conquest/hus/guild ships får folk att spela delar de slutat spela, men communityn är så tråkig jämfört med City of Heroes.
Och herrej.... new level cap: Så oerhört fantasilöst, liksom bossarna och en hel del av den "fantastiska" storyn som Bioware är "så kända för".
En annan sak de missar helt är replayability. Astråkigt att levla ny gubbe eftersom det inte finns mycket att välja på. Content level 1-49 är så beklämmande litet och utan val att man ibland kan sakna uppdrag som inte är över ens level om man spelat fredligt. Storyn uppmanar dessutom till single player. Inte bara möjligt, utan man uppmuntras verkligen.

Men tusan, 12x XP gjorde det värt köpet så man blev klar med alla klasser. Nu kan man gå tillbaka till EVE eller något. Till och med hunnit få upp två extra gummor även om det var rent ut sagt hjärndödande. Trots 12x xp är de där s4t4ns stora planeterna en pärs.

...och i slutänden: Det *är* det enda Star Wars MMO:t (om man inte kör det gamla på någon av de servrarna som finns lite här och var). Men vad skulle man inte ge för ett innovativt MMO...

Medlem
Skrivet av Holet:

Tetsade Swtor men fattade inte tycke. Önskar mig ett "Mass Effect/Star Wars" hybridspel.

Du har alltså inte spelat Star Wars: Knights of the old republic?
Där har du det. Ett av mina favoritspel, alla kategorier och tider.
Det ska inte förväxlas med detta spel som heter Star Wars: The old republic.

Medlem

kostar det här spelet eller blev det gratis ?

Medlem

Jag slutade spela pga dessa grejor: brist på saker att göra, guildet gjorde en sak utan att jag blev tillfrågad, obalanserad pvp, och oblanserade klasser, dåligt crafting system (borde varit som i SWG).

Medlem

Har 19 karaktärer, kör pvp 95% och njuter till fullo av spelet.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Säg vad man vill, men att ha 1 miljon subscribers är rätt bra för ett MMO som inte är WoW, och spelet har många bra grejer trots all kritik. Story i ett MMO har inte gjorts bättre, enligt mig.

Medlem

Synd att endgame var så tråkigt, det var utan tvekan det roligaste MMO'et att levla i.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Helt klart bästa mmo't där ute just nu , aldrig gillat wow så känner du igen dig borde du testa SWTOR. Och för er som testade spelet vid launch, det har ändrats till det bättre otroligt mycket så ni borde ge spelet en chans på endgame med alla raids som finns ute


signatur

"All that's left of proud Tristram, are ghosts and ashes."

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

kostar det här spelet eller blev det gratis ?

Det är gratis för att testa på om det är något för dig, men ska du göra mer i spelet och du ska gå in seriöst för endgame så bör du skaffa sub. dock finns det unlocks för in-game pengar om du är snål Men testa det som free 2 play spelare och se om det är något för dig


signatur

"All that's left of proud Tristram, are ghosts and ashes."

1
Skriv svar