Julkalendern 2014 – Vinn spel och hårdvara!

Robot
Julkalendern 2014 – Vinn spel och hårdvara!

FZ:s stora julkalendertävling börjar i dag, vinn en hög pc-spel från Paradox.

#paradox-interactive, #europa-universalis-iv, #crusader-kings-ii, #cities-in-motion-2, #warlock-2-the-exiled


Medlem
Julkalendern 2014 – Vinn spel och hårdvara!

Kul tävling! Hoppas jag har rätt direkt

EDIT: Jäklar kom på ett annat förslag, vilket jag tror mer på


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Ha, läste notisen under bilden, det kommer fler ledtrådar, min gissning lär vara way off!

Medlem

Ni som redan gissar, efter bara den här första ledtråden, måste vara mer snabbtänkta än jag är. Jag avvaktar nästa ledtråd.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Ni som redan gissar, efter bara den här första ledtråden, måste vara mer snabbtänkta än jag är. Jag avvaktar nästa ledtråd.

Jo, jag missade att det skulle komma fler ledtrådar, så jag tänkte att även om spelet på bilden inte nödvändigtvis var det FZ var ute efter så kanske det var det den här gången. Oops!

Medlem

Fan råkade skriva min kommentar i svars rutan för tävlingen ^^ Vet ifrån vilket spel bilden är. men kan inte komma på vad för "hero" då det finns ett par att välja på. :S

Inaktiv

Drog iväg en gissning. Medellångsökt, kan mycket väl vara rätt.

Moderator | Testpilot

Så det blir ingen video julkalender i år heller? Även om bara Calle blir filmad när han petar Tomas med en Minecraft pickaxe så hade det varit roligt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hoppas hoppas Lycka till allihop!


signatur

"Blott den är vis som förstår att han inget begriper"

Medlem

Tyckte det var rätt uppenbart från bilden men man vet ju aldrig hur dom tänker :/
Hoppas på magkänslan eftersom man skickade svaret redan och såg efteråt att man INTE kan ändra när de andra ledtrådarna kommer.

Medlem

Brukar inte ledtrådar vara utformade så att man ska kunna gissa rätta svaret?

Hur ska en bild på Deathwing kunna generar ett vettigt svar på en spelhjälte i en serie som Warcraft?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kaealy:

Brukar inte ledtrådar vara utformade så att man ska kunna gissa rätta svaret?

Hur ska en bild på Deathwing kunna generar ett vettigt svar på en spelhjälte i en serie som Warcraft?

När sa vi att det rörde sig om World of Warcraft? Tänk i större banor!


signatur
Medlem

Nu har ju Kaealy här avslöjat vilket spel det rör sig om för de som inte visste det...
Men han/hon har ju rätt i att det är omöjligt att gissa på rätt spelhjälte här utan att ha en massa tur då det finnas massvis med tänkbara svar i nuläget i väntan på fler ledtrådar.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av kaealy:

Brukar inte ledtrådar vara utformade så att man ska kunna gissa rätta svaret?

Hur ska en bild på Deathwing kunna generar ett vettigt svar på en spelhjälte i en serie som Warcraft?

När sa vi att det rörde sig om World of Warcraft? Tänk i större banor!

Hehe det gjorde inte jag. Jaja, var inte så intressanta spel för mig den här gången så jag chansade på att få nåt bonuspris Lär ju inte bli nåt då :/

Medlem
Skrivet av kaealy:

Brukar inte ledtrådar vara utformade så att man ska kunna gissa rätta svaret?

Hur ska en bild på Deathwing kunna generar ett vettigt svar på en spelhjälte i en serie som Warcraft?

Idén är ju att de visar en bild om dagen som tillsammans ska leda dig fram till svaret.

Redaktör
Skrivet av caracarn:

Nu har ju Kaealy här avslöjat vilket spel det rör sig om för de som inte visste det...
Men han/hon har ju rätt i att det är omöjligt att gissa på rätt spelhjälte här utan att ha en massa tur då det finnas massvis med tänkbara svar i nuläget i väntan på fler ledtrådar.

"Tips: om vi visar en bild från ett spel är det inte nödvändigtvis det spelet vi är ute efter."


signatur
Medlem

Herregud, kan folk inte läsa hela nyheten innan de svarar?


signatur

"Alla har vi en hjälte i oss, vi måste bara släppa ut den"

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av caracarn:

Nu har ju Kaealy här avslöjat vilket spel det rör sig om för de som inte visste det...
Men han/hon har ju rätt i att det är omöjligt att gissa på rätt spelhjälte här utan att ha en massa tur då det finnas massvis med tänkbara svar i nuläget i väntan på fler ledtrådar.

"Tips: om vi visar en bild från ett spel är det inte nödvändigtvis det spelet vi är ute efter."

Den biten förstod jag och jag har en gissning om vilket spel det kan röra sig om men jag har fortfarande flera alternativ som kan vara rätt så chansen att jag gissar rätt är inte så stor. Den som sätter rätt gissning nu lär ju ha en stor del tur.

Men jag tycker det är kul med lite ny variation på tävlingarna och jag drog iväg en (enligt mig själv) kvalificerad gissning nu (som säkert bli fel med morgondagens bild)

Medlem

Fort! Det finns fortfarande tid att kickstarta en videokalender från redaktionen!

Medlem

Jag var säkert helt ute och cyklade!

Medlem

Allt beror ju på hur långsökt svaret är. Är poängen med bilden att det är en drake och inget mer, eller har "hjälten" koppling till denna drake?

Finns ju bara ett logiskt svar om hjälten faktiskt har anknytning till denna specifika drake så antar att det är en krånglig ordlek som i På Spåret

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kebbe:

Fort! Det finns fortfarande tid att kickstarta en videokalender från redaktionen!

Haha!


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ascor:

Allt beror ju på hur långsökt svaret är. Är poängen med bilden att det är en drake och inget mer, eller har "hjälten" koppling till denna drake?

Finns ju bara ett logiskt svar om hjälten faktiskt har anknytning till denna specifika drake så antar att det är en krånglig ordlek som i På Spåret

Du är något på spåret med På Spåret!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Du är något på spåret med På Spåret!

Bara det inte är Hipp Hipp Melodikrysset svårighetsgrad så:

inK
Medlem

Har man någon fördel med att svara redan efter en ledtråd? Är det lite som på spåret att det kostar att vänta för länge?

Jag satte iaf all in och skickade in svaret efter en bild.


signatur

Every trophy counts...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av inK:

Har man någon fördel med att svara redan efter en ledtråd? Är det lite som på spåret att det kostar att vänta för länge?

Jag satte iaf all in och skickade in svaret efter en bild.

De första dragna vinnarna kommer att få en liten bonusgrej i sitt vinstpaket.


signatur
Inaktiv

Blir det nån videokalender i år?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av inK:

Har man någon fördel med att svara redan efter en ledtråd? Är det lite som på spåret att det kostar att vänta för länge?

Jag satte iaf all in och skickade in svaret efter en bild.

De första dragna vinnarna kommer att få en liten bonusgrej i sitt vinstpaket.

Vad blir bonusen? Fick koderna iallafall, tack!


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Redaktör
Skrivet av Kimpur:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av inK:

Har man någon fördel med att svara redan efter en ledtråd? Är det lite som på spåret att det kostar att vänta för länge?

Jag satte iaf all in och skickade in svaret efter en bild.

De första dragna vinnarna kommer att få en liten bonusgrej i sitt vinstpaket.

Vad blir bonusen? Fick koderna iallafall, tack!

Kommer med posten!


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Kimpur:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av inK:

Har man någon fördel med att svara redan efter en ledtråd? Är det lite som på spåret att det kostar att vänta för länge?

Jag satte iaf all in och skickade in svaret efter en bild.

De första dragna vinnarna kommer att få en liten bonusgrej i sitt vinstpaket.

Vad blir bonusen? Fick koderna iallafall, tack!

Kommer med posten!

Får jag hämta ut den innan 24:e?
Spännande!


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

12
Skriv svar