Dragon Age: Inquisition

Medlem

Det jag inte kommer till sans med är click-to-move och click-to -loot. Fortfarande vänster-klickar jag för att min karaktär ska ta sig till målet i combat och högerklickar för och plocka upp eller läsa nåt... gammal vana, ska man väl säga... Men nu måste man stå intill och på rätt ställe för att karaktären ska lyda, annars står den bara dumt där och plirar. Synd, eftersom detta känns lite att man måste utelämna sin karaktär till AI:n om den ska springa fram av sig själv.

Lite mer flyt... och sen, tyvärr, ser vapnen lika obrukbara ut som i tidigare DA spel. Hade helst sett en lite bättre customize-del på dem, så de som vill ha vapen som kanske verkar coola och överbiffiga, eller de av oss som gillar funktionella och väl genomtänkta designer på vapen kan få både och. När man väl börjar träna och hantera samt fightas med blankvapen och liknande, börjar man uppskatta lite mer realism i utförande och utseende. Sen är väl UI:n inte heller den mest optimala, hade nog föredragit mer åt DA:Os design, men det är mer DA:2 över det hela. Smågrejer kanske, men jag kommer ihåg att det fanns ett visst flyt även i striderna i DA:O, något fattas tyvärr...


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem

Bara jag som tycker animationerna och voice-actingen är horribel?

Medlem

Nej, de animationer jag har sett, är lite styltiga. Voice-actingen har jag inte tänkt på, men man får kanske lyssna lite...


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem

Känns mer som en recension av berättelsen än av själva spelet. Hur är det i menyer, prestanda, buggar, enformigt mm?

Medlem

På metacritic ligger spelet kring 50 i betyg av användarna och 87 av recensenterna. Verkar vara ungefär lika många som hatar spelet som älskar spelet.
På negativa är det främsta klagomålen repetivt,buggigt, krävande fast dålig grafik, jobbiga menyer och tråkiga strider. Samt att huvud storyn ska vara rätt usel.

De som skriver positivt, tycker spelet är enkelt och mer som cod, samt att det är kul.

Medlem
Skrivet av Thunde:

På metacritic ligger spelet kring 50 i betyg av användarna och 87 av recensenterna. Verkar vara ungefär lika många som hatar spelet som älskar spelet.
På negativa är det främsta klagomålen repetivt,buggigt, krävande fast dålig grafik, jobbiga menyer och tråkiga strider. Samt att huvud storyn ska vara rätt usel.

De som skriver positivt, tycker spelet är enkelt och mer som cod, samt att det är kul.

Största problemet kan jag tycka att det är ett spel för konsoll och inte PC. Kör man med Xbox kontroller blir det betydligt roligare och bättre upplevelse även om det fortarande inte är en 10:a. Det har ju också högre betyg på både PS4 och Xbox one vilket inte är så konstigt.

Redaktör
Skrivet av Thunde:

På metacritic ligger spelet kring 50 i betyg av användarna och 87 av recensenterna.

Undrar vilket användarbetyg det hade haft om utgivaren hette Blizzard eller Bethesda istället för EA. Vissa gillar att sätta skräpbetyg på storspel från stora utgivare.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Thunde:

På metacritic ligger spelet kring 50 i betyg av användarna och 87 av recensenterna.

Undrar vilket användarbetyg det hade haft om utgivaren hette Blizzard eller Bethesda istället för EA. Vissa gillar att sätta skräpbetyg på storspel från stora utgivare.

Eller så är det recensenterna som är för rädda om sina reklampengar för att våg ge det dåligt betyg

Redaktör
Skrivet av fnord:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Thunde:

På metacritic ligger spelet kring 50 i betyg av användarna och 87 av recensenterna.

Undrar vilket användarbetyg det hade haft om utgivaren hette Blizzard eller Bethesda istället för EA. Vissa gillar att sätta skräpbetyg på storspel från stora utgivare.

Eller så är det recensenterna som är för rädda om sina reklampengar för att våg ge det dåligt betyg

Recensenterna är oftast frilansare, och har absolut ingenting med annonserna att göra. Det har inte ens jag, och jag är redaktör.


signatur
Medlem

Nu behöver jag lite råd och tips.ska jag köpa da:i goty för 279:- eller rebel galaxy för 179:- vad ä mest värt?


signatur

Styret upp och däcken ner

Skriv svar