Här är Steams bästa spel – enligt spelarna

Robot
Medlem
Här är Steams bästa spel – enligt spelarna

Det var lite oväntat måste jag ändå säga.

Medlem

Euro Truck Simulator alltså? Intressant!

Medlem

Euro Truck Simulator 2 är det bästa! Finns en MP mod till den, där är ungefär 5000+ folk på EU Servern Så ja ETS2 är stort som fan. Sjukt många bra mods som enhancar texturer och nya städer (bland annat sverige). Rekommenderas starkt!!


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem

Hade inga planer på att köpa nått spel under rean men efter jag såg listan så blev det faktiskt Euro Truck Simulator 2, helt otippat. Är sugen på ett chill spel där man får lite open-world känsla och ser olika platser. Har man hittat rätt?

Medlem

One Finger Death Punch är sjukt enkelt uppbyggt men ack så roligt det är. Även Euro Truck Simulator 2 är väldigt roligt och avslappnande.

Medlem

Är lite förvånad att inte senaste cod är med där på på listan.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Ja verkar ju som att man har lite annorlunda smak ändå. Kerbal Space Program är ett grymt spel, och även Euro Truck Simulator 2 är ju ganska kul. Sistnämnda har dock väldigt mycket problem för mig när det handlar om att använda min g27.

Skyrim var väl okej, ett steg ner på många sätt och några framåt samtidigt.

Jag är nog mest nöjd med Banished, Project CARS, Next Car Game och Spin Tires just nu. Även om updates går långsamt på Spin Tires.

Medlem

Well...
Allting är relativt.

Medlem
Skrivet av Monstertarzan:

Hade inga planer på att köpa nått spel under rean men efter jag såg listan så blev det faktiskt Euro Truck Simulator 2, helt otippat. Är sugen på ett chill spel där man får lite open-world känsla och ser olika platser. Har man hittat rätt?

Japp..köra runt lite och lyssna på radio (i spelet), eller på spotify. Underbart spel

Medlem
Skrivet av Odee:

Euro Truck Simulator alltså? Intressant!

Nu vet jag inte om du äger spelet. Men här följer lite personliga åsikter om spelet.

Otroligt fint och välgjort simulatorspel. Jag har testat det med Xbox 360 kontroll och även Logitech G27, båda fungerar klockrent. Man kan konfigurera allt från lufttryck på bromsarna, motorbromseffekt, fullt fungerande GPS i hytten med hastighetsindikitaion i nedre hörnet. Du kan även äga ditt egna företag med personlig logotyp. Till och med din alldeles egna namnskylt i fönstret eller på kofångaren. Du kan även byta allt från plastkåpor på sidan till små detaljer som olika typer av belysning och viltfångare.

Spelet har ett levelsystem som fungerar riktigt bra och är belönande. Låt oss säga att du har levererat tillräcklig många släp så kan du välja mellan olika typer av laster du vill köra i framtiden som du tjänar mer pengar på. Brandfarliga ämnen såsom brandfarliga/miljöfarliga ämnen, längre körsträckor, brådskande leveranser, Eco driving för att spara bensin, ömtålig last(Glas och olika möblemang) m.m.

Kan varmt rekommendera spelet till alla som tvekar. Oerhört många mods finns att installera hur lätt som helst. Allt från Scania T serien med V8 ljud, till snötäckta landskap. Plog fram på lastbilen tillsammans med snökedjor runt däcken. Du kan till och med skräddarsy din egna radiostation eller välja någon av de 100tals podcast stationer som strömmas via internet i realtid.
Jag brukar lyssna på polska, franska och brittiska radiostationer som är långt mycket bättre än Rix Fm. Väldigt mysigt köra på landsvägar när det regnar och är natt. För dig som funderar på att införskaffa spelet så kan det vara en idé att skaffa Going East expansionen för att upptäcka östra Europa Polen m.m. Dekaler och lackeringar finns att hämta gratis på diverse hemsidor, inget man ska betala för.

Det ska släppas en skandinavisk expansion härnäst enligt utvecklarna. Sverige, Norge och troligen Danmark står på listan vad jag vet såhär långt. Finland har jag för mig att det inte kommer vara med.

Älskar personligen det här spelet, bästa simulatorn på många år. Känner mig som en konung när jag sveper förbi Autobahn i 120km/h med 25 ton frätande syra.

10/10 för ett spel som bara blir bättre med tiden på alla punkter och även för väldigt bra utvecklare som lyssnar på spelarna.

Medlem
Skrivet av Xionize:

Euro Truck Simulator 2 är det bästa! Finns en MP mod till den, där är ungefär 5000+ folk på EU Servern Så ja ETS2 är stort som fan. Sjukt många bra mods som enhancar texturer och nya städer (bland annat sverige). Rekommenderas starkt!!

Köpte det för något år sen men det grafiiken var inte mycket att hänga i granen och nu när du skriver kanske jag ska damma av det, vart laddar jag ner dessa mods du beskriver?

Sen undrar jag om man kan andvända sin ps4 kontroller till det på nått sätt.

Medlem

Alltså, ah, i all ärlighet har jag ju sett bra mycket sämre topplistor så ah.. Varför inte?

Medlem

Egentligen tror jag inte det är HELT oväntat att mindre spel som t.ex. Euro Truck hamnar så högt.
Jag tror inte många skulle köpa det spelet om man verkligen inte var en som skulle gilla det. Verkar inte alls vara min typ av spel... och därför kommer jag inte köpa det och rösta ned det.

Det handlar ju inte om hur många personer i världen som skulle gilla spelet utan bara hur de som röstat anser.

Medlem

Coolt. Portal 2 är ju en värdig vinnare helt klart även om det finns många andra tänkbara. Jag ska skriva en Review på CoH2 (med bra betyg) och en på Valiant Hearts (med dåligt betyg) när jag är klar.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Portal 2 och Skyrim ok, men resten... WTF?! Kan det bero på att billigare spel spelas av flest och att dessa också tycker det är viktigast att betygsätta?!??!


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem

One Finger Death Punch. Kanske inte är världens snyggaste spel.Men super härligt spel. Tips testa. 50% just nu. dvs 2,49€

Medlem
Skrivet av magma:

Är lite förvånad att inte senaste cod är med där på på listan.

Inte jag... spelet verkar dock en aning bättre än Ghosts men inte tillräckligt för att locka dit en stor massa

Medlem
Skrivet av kallamamran:

Portal 2 och Skyrim ok, men resten... WTF?! Kan det bero på att billigare spel spelas av flest och att dessa också tycker det är viktigast att betygsätta?!??!

...Eller att ett spel inte behöver vara ett AAA-spel för att uppskattas?

Medlem
Skrivet av rewoX:
Skrivet av magma:

Är lite förvånad att inte senaste cod är med där på på listan.

Inte jag... spelet verkar dock en aning bättre än Ghosts men inte tillräckligt för att locka dit en stor massa

Jag var sarkastisk..


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Haha helt sjukt med Euro Truck Simulator ser grymt ut! Kollade snabbt en video och verkar välgjort och soft. Konstigt att man fastnar för något så oväntat!

Portal-spelen är det bästa VALVe har gjort, förutom HL.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av magma:
Skrivet av rewoX:
Skrivet av magma:

Är lite förvånad att inte senaste cod är med där på på listan.

Inte jag... spelet verkar dock en aning bättre än Ghosts men inte tillräckligt för att locka dit en stor massa

Jag var sarkastisk..

Sarkasm är svår att uppfatta ibland speciellt via text.

dmn
Medlem

Portal är så sjukt överskattat.

Medlem

Nyhetstorka eller?


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av rewoX:
Skrivet av magma:
Skrivet av rewoX:
Skrivet av magma:

Är lite förvånad att inte senaste cod är med där på på listan.

Inte jag... spelet verkar dock en aning bättre än Ghosts men inte tillräckligt för att locka dit en stor massa

Jag var sarkastisk..

Sarkasm är svår att uppfatta ibland speciellt via text.

Jag vet


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

finns någon mod till truck simulator där man kan spela som dhl och slå sönder alla paket?

Medlem

Har varit ett stort fan av SCS lastbilssimulatorer sedan jag började lira Hard Truck: 18 Wheels of Steel för drygt 10 år sedan. Personligen har det alltid varit roligare att köra i USA, men ETS, och speciellt 2:an, är riktigt skoj. Ser verkligen fram emot American Truck Simulator som förhoppningsvis släpps nästa år.

Medlem
Skrivet av Freffo:
Skrivet av Odee:

Euro Truck Simulator alltså? Intressant!

Nu vet jag inte om du äger spelet. Men här följer lite personliga åsikter om spelet.

Otroligt fint och välgjort simulatorspel. Jag har testat det med Xbox 360 kontroll och även Logitech G27, båda fungerar klockrent. Man kan konfigurera allt från lufttryck på bromsarna, motorbromseffekt, fullt fungerande GPS i hytten med hastighetsindikitaion i nedre hörnet. Du kan även äga ditt egna företag med personlig logotyp. Till och med din alldeles egna namnskylt i fönstret eller på kofångaren. Du kan även byta allt från plastkåpor på sidan till små detaljer som olika typer av belysning och viltfångare.

Spelet har ett levelsystem som fungerar riktigt bra och är belönande. Låt oss säga att du har levererat tillräcklig många släp så kan du välja mellan olika typer av laster du vill köra i framtiden som du tjänar mer pengar på. Brandfarliga ämnen såsom brandfarliga/miljöfarliga ämnen, längre körsträckor, brådskande leveranser, Eco driving för att spara bensin, ömtålig last(Glas och olika möblemang) m.m.

Kan varmt rekommendera spelet till alla som tvekar. Oerhört många mods finns att installera hur lätt som helst. Allt från Scania T serien med V8 ljud, till snötäckta landskap. Plog fram på lastbilen tillsammans med snökedjor runt däcken. Du kan till och med skräddarsy din egna radiostation eller välja någon av de 100tals podcast stationer som strömmas via internet i realtid.
Jag brukar lyssna på polska, franska och brittiska radiostationer som är långt mycket bättre än Rix Fm. Väldigt mysigt köra på landsvägar när det regnar och är natt. För dig som funderar på att införskaffa spelet så kan det vara en idé att skaffa Going East expansionen för att upptäcka östra Europa Polen m.m. Dekaler och lackeringar finns att hämta gratis på diverse hemsidor, inget man ska betala för.

Det ska släppas en skandinavisk expansion härnäst enligt utvecklarna. Sverige, Norge och troligen Danmark står på listan vad jag vet såhär långt. Finland har jag för mig att det inte kommer vara med.

Älskar personligen det här spelet, bästa simulatorn på många år. Känner mig som en konung när jag sveper förbi Autobahn i 120km/h med 25 ton frätande syra.

10/10 för ett spel som bara blir bättre med tiden på alla punkter och även för väldigt bra utvecklare som lyssnar på spelarna.

Härligt att höra! Har en G27 påväg som en julklapp åt mig själv. Ska bli intressant.

Skrivet av dmn:

Portal är så sjukt överskattat.

Vilken nivå fastade du på?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar