MaddeLisk prisas som årets spelare av Sverok

Medlem

Grattis till priset MaddeLisk.

Det du gör för e-sporten behövs. Märks om inte annat i kommentatorsfält här och där.

Medlem

Säger grattis också även om jag inte följer esport speciellt mycket.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av humancentipede:

hur går man till väga för att bli våldtagen av en snygg brud?
jag har anteckningsblocket redo.

Börjar beté sig och uttala sig på ett halvsmakligt sätt är en bra början.

Men allvarligt tycker jag inte att din attityd känns okej, jag är så less på den här typen av kommentarer, och vill kunna prata om spel på internet utan att höra samma tradiga, löjliga kommentarer. Jag tror många håller med mig.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av grollo_92:

Stort grattis! Nu minns jag ej vad han hette som tweeta att han skulle våldta henne men bra av DH att diskvalificera spelare för sånt beteende, det ger hopp mig för mänskligheten.

För det första så var det inte DH utan Fragbite som gav personen i fråga DQ pga tweeten.

Personen i fråga är inte direkt flytande i engelska och menade inte att han bokstavligen skulle våldta Maddelisk utan bara vinna över henne i matchen.

Överreaktion från alla inblandade vilket slängde en överdriven mörk skugga över SC2 för flera dagar.

Tbx till nyheten, roligt att Maddelisk men framförallt en SC2 spelare kammar hem priset.

Långt ifrån en överreaktion... Börjar vi inte bestraffa sånt barnsligt beteende hårdare kommer e-sporten aldrig växa upp.

E-sporten kommer aldrig att växa upp. Så länge utövarna är antisociala miffon i sena tonåren/tidiga tjugoårsåldern så kommer e-sporten aldrig räknas som nåt mer än en sidoaktivitet, oavsett hur mycket prispengar det finns.

Struntprat, du har bevisligen inte tittat de senaste åren.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av humancentipede:
Skrivet av fatcamp:
Skrivet av nazzat:

Hon tränar rätt skapligt. Sen tycker jag inte alls att själva rape-situationen på Fragbite är överdriven och det är bra att de sätter ribban på engång. Dessutom var ju hon själv ovetandes om det under själva matchen, tror inte heller det var hon som meddeladde arrangörerna om detta.

http://youtu.be/1J8D0wLNYN0

Det var ej hon som meddelade dom om det då hennes match blev pausad och hon fick ej reda på varför tills matchen var över. Det enda jag ej gillar över den situationen är att folk har sagt liknande saker förut fast då har dom ej fått lika hårt straff. Så jag tror att han fick hårdare straff för han sa det till en tjej vilket enligt mig är helt fel. Pratade med en vän om de och han sa att det är olika företag som står bakom dom turneringarna så man kan ej jämnföra. DOck så tycker han att om en kille våldtar en tjej så ska killen få högre straff än om en tjej våldtar en kille. Vilket enligt mig är helt jävla sjukt att könet ska spela roll med vilket straff du får. JAg tror att det var exakt samma sak som hände här.

hur går man till väga för att bli våldtagen av en snygg brud?
jag har anteckningsblocket redo.

Så att alla tjejer är en snygg tjej? Sen spelar det väl ingen roll hur tjejen ser ut, allt beror på om båda till eller ej. Bara för jag ska få dig att kankse tänka lite smartare så. Tänk dig om ett träsktroll som är en bodybuilder förgriper sig på dig och våldtar dig som kanske tänder på att se hur stora objekt hon kan köra upp i kanelsnäckan. Skulle inte du tycka det var våldtäkt då om du ej vill? Eller justja alla tjejer är super snygga right?

Skrivet av nazzat:
Skrivet av fatcamp:
Skrivet av nazzat:

Hon tränar rätt skapligt. Sen tycker jag inte alls att själva rape-situationen på Fragbite är överdriven och det är bra att de sätter ribban på engång. Dessutom var ju hon själv ovetandes om det under själva matchen, tror inte heller det var hon som meddeladde arrangörerna om detta.

http://youtu.be/1J8D0wLNYN0

Det var ej hon som meddelade dom om det då hennes match blev pausad och hon fick ej reda på varför tills matchen var över. Det enda jag ej gillar över den situationen är att folk har sagt liknande saker förut fast då har dom ej fått lika hårt straff. Så jag tror att han fick hårdare straff för han sa det till en tjej vilket enligt mig är helt fel. Pratade med en vän om de och han sa att det är olika företag som står bakom dom turneringarna så man kan ej jämnföra. DOck så tycker han att om en kille våldtar en tjej så ska killen få högre straff än om en tjej våldtar en kille. Vilket enligt mig är helt jävla sjukt att könet ska spela roll med vilket straff du får. JAg tror att det var exakt samma sak som hände här.

Var det inte det jag skrev? Att hon själv inte visste om det?
Men sant, kön borde inte spela roll.

Jag ville bara konfirmera att hon ej visste om det förrän han fick sin dom.

Skrivet av kebbe:

Vart kan man läsa om vad hon har gjort för att göra spel "mer välkomnande"? Kikar man på tidigare vinnare (kvinnor 4 av 6 år) så verkar det mer som att man ska ha "rätt" kön för att vinna.

Hon förtjänar faktiskt denna nominering. Hon har varit med inom esporten länge nu. Hon spelar på en väldigt hög nivå. Hon castar många turneringar och hostar många. Exempelvis har hon castad många dreamhacks turneringar på SVT, såsom DH valencia, DH summer, DH stockholm och winter. Sen även på WCS global finals ifrån SVTs studio i stockholm. Sen har jag för mig att hon hostade en DH turnering för spelet dota i SVT vilket visar att hon går utanför spelen hon självspelar och hjälper andra genres också. Så jag tycker hon förtjänar detta pris. Kan ej tänka på en annan som förtjänar det mer justnu, sen tycker jag att hon förtjänar det även mest utav alla som att fått ett pris hitills.

Medlem
Skrivet av Redstar:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Redstar:

Vad har hon vunnit då som gör att hon är värd att bli årets spelare?

Bättre än dig?

Det vet jag inte, jag har aldrig sett henne spela. Skulle det göra henne värdig till priset så lär jag vara en riktigt bra spelare.

Vad hon har vunnit spelar egentligen ingen roll utan mer vad hon gjort för att lyfta fram e-sporten i spelkulturen, Nu kände faktiskt inte jag till henne heller men sen är jag inte superinsatt i e-sport heller.

Men det har iaf inte med hur många matcher hon har vunnit eller tävlingar.

Medlem
Skrivet av Redstar:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Redstar:

Vad har hon vunnit då som gör att hon är värd att bli årets spelare?

Bättre än dig?

Det vet jag inte, jag har aldrig sett henne spela. Skulle det göra henne värdig till priset så lär jag vara en riktigt bra spelare.

Ett förtydligande verkar krävas. SVEROK:s pris för Årets spelare har inget med prestation i ett spel att göra.

Utan priset går till "person som under året gjort något storartat för spelhobbyn". Och i det ingår inte bara datorspel utan även rollspel, figurspel, kortspel och levande spel som lajv eller paintball.

Själv tycker jag att det är ett viktigare pris än exempelvis vem som vann Starcraft-SM eller nån turnering i Magic: The Gathering.

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:
Skrivet av Redstar:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Redstar:

Vad har hon vunnit då som gör att hon är värd att bli årets spelare?

Bättre än dig?

Det vet jag inte, jag har aldrig sett henne spela. Skulle det göra henne värdig till priset så lär jag vara en riktigt bra spelare.

Vad hon har vunnit spelar egentligen ingen roll utan mer vad hon gjort för att lyfta fram e-sporten i spelkulturen, Nu kände faktiskt inte jag till henne heller men sen är jag inte superinsatt i e-sport heller.

Men det har iaf inte med hur många matcher hon har vunnit eller tävlingar.

Aha, årets spelpersonlighet snarare än årets spelare då, jag läste på lite och Orvar Säfström vann ju ett år också. Bra att man uppmärksammar andra områden inom gaming. Konstigt att inte Pewdiepie tagit hem det än, iofs kanske han inte platsar.

Medlem
Skrivet av Manqs:
Skrivet av Redstar:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Redstar:

Vad har hon vunnit då som gör att hon är värd att bli årets spelare?

Bättre än dig?

Det vet jag inte, jag har aldrig sett henne spela. Skulle det göra henne värdig till priset så lär jag vara en riktigt bra spelare.

Ett förtydligande verkar krävas. SVEROK:s pris för Årets spelare har inget med prestation i ett spel att göra.

Utan priset går till "person som under året gjort något storartat för spelhobbyn". Och i det ingår inte bara datorspel utan även rollspel, figurspel, kortspel och levande spel som lajv eller paintball.

Själv tycker jag att det är ett viktigare pris än exempelvis vem som vann Starcraft-SM eller nån turnering i Magic: The Gathering.

You Sir, have been ninjad! Men det är sant som du säger när man läser lite mer om priset på Wikipedia.

Medlem
Skrivet av fatcamp:

Hon förtjänar faktiskt denna nominering. Hon har varit med inom esporten länge nu. Hon spelar på en väldigt hög nivå. Hon castar många turneringar och hostar många. Exempelvis har hon castad många dreamhacks turneringar på SVT, såsom DH valencia, DH summer, DH stockholm och winter. Sen även på WCS global finals ifrån SVTs studio i stockholm. Sen har jag för mig att hon hostade en DH turnering för spelet dota i SVT vilket visar att hon går utanför spelen hon självspelar och hjälper andra genres också. Så jag tycker hon förtjänar detta pris. Kan ej tänka på en annan som förtjänar det mer justnu, sen tycker jag att hon förtjänar det även mest utav alla som att fått ett pris hitills.

Inte för att vara sån men hon spelar inte på "en väldigt hög nivå". Sure hon skulle våldta mig i sc2 (inte för att det är nån större bedrift), och hon är väl bättre än rätt många. Mon hon lirar verkligen inte på de högre nivåerna. Detta menar jag utan att räkna in koreanerna. Hon har vunnit en del "underground" turneringar endast inriktade för kvinnor. Sen hur hon är som kommentator kan jag inte uttala mig om, hon är säkert väldigt bra iochmed hon van priset.

Medlem
Skrivet av Ekeblad:

Väx upp... skulle en kille vinna det här så skulle väl inte en människa kommentera hans utseende.

Om detta var ett forum med främst tjejer skulle det garanterat hända.

Skrivet av Ekeblad:

Jag ser förvisso smileyn på slutet men inte ens det gör det hela speciellt kul.,Jag tror inte att du skulle tycka det var så speciellt kul om du råkade ut för det. Att var helt försvarslös och i en situation där du inte vet om du kommer att komma ur den utan men för livet eller ens med livet i behåll.

Du vet att det finns vissa människor som har våldtäktsfantasier och har det som sexuell preferens?
Han kanske har det?

Ta ett chillpill vet ja.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Tompa8989:

E-sporten kommer aldrig att växa upp. Så länge utövarna är antisociala miffon i sena tonåren/tidiga tjugoårsåldern så kommer e-sporten aldrig räknas som nåt mer än en sidoaktivitet, oavsett hur mycket prispengar det finns.

Struntprat, du har bevisligen inte tittat de senaste åren.

Fyi så har jag det. Det går inte att bygga en seriös sport där vi å ena sidan har människor som knappt vågar säga ett ord och på andra sidan människor som inte har nåt filter på vad dom säger och skriver.

Medlem
Skrivet av Morknox:
Skrivet av fatcamp:

Hon förtjänar faktiskt denna nominering. Hon har varit med inom esporten länge nu. Hon spelar på en väldigt hög nivå. Hon castar många turneringar och hostar många. Exempelvis har hon castad många dreamhacks turneringar på SVT, såsom DH valencia, DH summer, DH stockholm och winter. Sen även på WCS global finals ifrån SVTs studio i stockholm. Sen har jag för mig att hon hostade en DH turnering för spelet dota i SVT vilket visar att hon går utanför spelen hon självspelar och hjälper andra genres också. Så jag tycker hon förtjänar detta pris. Kan ej tänka på en annan som förtjänar det mer justnu, sen tycker jag att hon förtjänar det även mest utav alla som att fått ett pris hitills.

Inte för att vara sån men hon spelar inte på "en väldigt hög nivå". Sure hon skulle våldta mig i sc2 (inte för att det är nån större bedrift), och hon är väl bättre än rätt många. Mon hon lirar verkligen inte på de högre nivåerna. Detta menar jag utan att räkna in koreanerna. Hon har vunnit en del "underground" turneringar endast inriktade för kvinnor. Sen hur hon är som kommentator kan jag inte uttala mig om, hon är säkert väldigt bra iochmed hon van priset.

Sa aldrig att hon är en av dom bästa men hon är den bästa tjejen och kan slå ut några av dom större vilket är mer än vad många andra som försöker komma in i scenen kan göra exempelvis destiny.

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Tompa8989:

E-sporten kommer aldrig att växa upp. Så länge utövarna är antisociala miffon i sena tonåren/tidiga tjugoårsåldern så kommer e-sporten aldrig räknas som nåt mer än en sidoaktivitet, oavsett hur mycket prispengar det finns.

Struntprat, du har bevisligen inte tittat de senaste åren.

Fyi så har jag det. Det går inte att bygga en seriös sport där vi å ena sidan har människor som knappt vågar säga ett ord och på andra sidan människor som inte har nåt filter på vad dom säger och skriver.

Kan alla andra sporter det så kan e-sporten det också. Folk är inte mer eller mindre sociala i andra sporter, det är vanligt folk.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Tompa8989:

E-sporten kommer aldrig att växa upp. Så länge utövarna är antisociala miffon i sena tonåren/tidiga tjugoårsåldern så kommer e-sporten aldrig räknas som nåt mer än en sidoaktivitet, oavsett hur mycket prispengar det finns.

Struntprat, du har bevisligen inte tittat de senaste åren.

Fyi så har jag det. Det går inte att bygga en seriös sport där vi å ena sidan har människor som knappt vågar säga ett ord och på andra sidan människor som inte har nåt filter på vad dom säger och skriver.

Kan alla andra sporter det så kan e-sporten det också. Folk är inte mer eller mindre sociala i andra sporter, det är vanligt folk.

Haha nej det är det inte.

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Tompa8989:

E-sporten kommer aldrig att växa upp. Så länge utövarna är antisociala miffon i sena tonåren/tidiga tjugoårsåldern så kommer e-sporten aldrig räknas som nåt mer än en sidoaktivitet, oavsett hur mycket prispengar det finns.

Struntprat, du har bevisligen inte tittat de senaste åren.

Fyi så har jag det. Det går inte att bygga en seriös sport där vi å ena sidan har människor som knappt vågar säga ett ord och på andra sidan människor som inte har nåt filter på vad dom säger och skriver.

Kan alla andra sporter det så kan e-sporten det också. Folk är inte mer eller mindre sociala i andra sporter, det är vanligt folk.

Haha nej det är det inte.

Not sure if trolling or just stupid...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

12
Skriv svar