Steam utmanar Twitch – gör egen streamingtjänst!

Robot
Steam utmanar Twitch – gör egen streamingtjänst!
Medlem
Steam utmanar Twitch – gör egen streamingtjänst!

Gött mos, polarn säger alltid att han är grym i planet side, upp till bevis dude!


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Inaktiv

Frågan är, gäller det bara spel som finns i Steam/köpta i Steam? För isåfall missar man stora spel som League of Legends, Starcraft m.fl.

Inaktiv

Detta kan bli stort! ;D

Medlem

Hur ser man folk som streamar som man inte har på friendslist?

Medlem

Hmm undrar hur mycket delay det kommer vara i jämförelse med twitch. Ska bli intressant. Hoppas de gör lite eget koncept och inte bara kopierar twitch.

Medlem
Skrivet av mickemat:

Hur ser man folk som streamar som man inte har på friendslist?

"Publika sändningar som är öppna för alla finns i community-avdelningen under den nya broadcastning-fliken"

Medlem
Skrivet av mickemat:

Hur ser man folk som streamar som man inte har på friendslist?

" Publika sändningar som är öppna för alla finns i community-avdelningen under den nya broadcastning-fliken."
Det är okej, Micke. Det är inte alla som klarar av att läsa tio rader med text och dessutom förstå innehållet.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av mickemat:

Hur ser man folk som streamar som man inte har på friendslist?

" Publika sändningar som är öppna för alla finns i community-avdelningen under den nya broadcastning-fliken."
Det är okej, Micke. Det är inte alla som klarar av att läsa tio rader med text och dessutom förstå innehållet.

Däremot är det inte okej att vara dryg.


signatur
Medlem

Jaaaa! Detta har jag väntat på!

Medlem

Steamar med andra ord?
Live Steaming osv


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Hannu:
Skrivet av mickemat:

Hur ser man folk som streamar som man inte har på friendslist?

"Publika sändningar som är öppna för alla finns i community-avdelningen under den nya broadcastning-fliken"

Tack, en smula morgontrött.

Skrivet av Dreijer:
Skrivet av mickemat:

Hur ser man folk som streamar som man inte har på friendslist?

" Publika sändningar som är öppna för alla finns i community-avdelningen under den nya broadcastning-fliken."
Det är okej, Micke. Det är inte alla som klarar av att läsa tio rader med text och dessutom förstå innehållet.

Och tack för denna kommentar. Hoppas du får en riktigt bra dag.

Medlem
Skrivet av Segas:

Frågan är, gäller det bara spel som finns i Steam/köpta i Steam? För isåfall missar man stora spel som League of Legends, Starcraft m.fl.

Jadå det går.

Lägg till ett non steam game/program till Steam, och strema på, finns eller åtminstone fans streams som Stremade film då de la till VLC t.ex.

Medlem

Jag har suttit och småtestat lite. Gick från Twitch till Youtube och nu Steam.

Som tittare är steam klart mycket bättre än de två tidigare.

Youtube, som streamare, är ett jävla hassle att dra igång men man slipper bufferingar och klippet finns på tuben när man väl är klar.

Twitch är.. Enkelt att dra igång men fruktansvärda problem med buffering ofta.

Stream flöt på, kort delay och enkelt att länka till folk på friendlisten. Kommer helt klart nyttjas när man "bara ska visa nåt".


signatur
Medlem

7 sekunders delay inom Sverige.

Kör man Mumble samtidigt så kommer personen som streamar ditt spel höra sig själv med 7 sekunders delay eftersom ljudet från spelet och chatten är på samma ström, riktigt irriterande...

Medlem

Hmm, är detta att lita på, eller kommer folk "hacka" sig in i ett steam och se vad man spelar/jobbar med nu?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Hmm, är detta att lita på, eller kommer folk "hacka" sig in i ett steam och se vad man spelar/jobbar med nu?

det är krypterat varför skulle detta bli ett säkerhets problem ?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av MaXMC:

7 sekunders delay inom Sverige.

Kör man Mumble samtidigt så kommer personen som streamar ditt spel höra sig själv med 7 sekunders delay eftersom ljudet från spelet och chatten är på samma ström, riktigt irriterande...

Man vill ju kunna spara feeden i efterhand.


signatur
Medlem
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av Hipshot:

Hmm, är detta att lita på, eller kommer folk "hacka" sig in i ett steam och se vad man spelar/jobbar med nu?

det är krypterat varför skulle detta bli ett säkerhets problem ?

Äsch, det finns hur mycket hål som helst i allt. Men jag säger inte att det kommer bli så, men jag kan tänka mig att någon försöker kanske


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Gick in på en publikstream som heter DOTA 2. Dock så streamar han/hon inte något spel utan porr. Går ju rapportera vilket är bra.

Medlem

nice, good job Valve


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

Kul! Jag är inte speciellt taggad på att Streama själv, men jag älskar att slå på PlayStation 4, lägga mig i soffan och titta på när någon annan streamar. Om inte annat är det grymt när man är intresserad av ett spel och vill se det innan man köper det. Schysst att den möjligheten kommer till Steam också!


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

1
Skriv svar