Hurra – Playstation fyller 20 år!

Robot
Hurra – Playstation fyller 20 år!

Tomb Raider, Resident Evil, Gran Turismo – Sonys konsol har många spel på sitt samvete. Vilket är din favorit?

#sony, #nintendo, #resident-evil, #gran-turismo-psp, #tomb-raider, #silent-hill, #crash-bandicoot, #metal-gear-solid, #spyro-the-dragon, #driver, #everybodys-golf-1, #twisted-metal, #medal-of-honor


Medlem
Hurra – Playstation fyller 20 år!

Silent Hill.

Jag hade ingen aning om vad jag gav mig in på när jag började spela det spelet. Jag trodde det skulle vara lite mer som Resident Evil, som inte skrämde mig så mycket.
Men Silent Hill. Det var en helt annan erfarenhet.

Medlem

Metal Gear Solid


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

PS1'an vilka minnen RE samt Tomb Raider minns man väl starkast. Gran Turismo och givetvis.
Sen blev det mycket wipeout med ett helt fantastiskt soundtrack


signatur

Jäh!

Medlem

Final Fantasy 7

Medlem

Wipeout

Det spelet fick det att kännas som att framtiden hade anlänt.

Medlem

Playstation 1. Första konsolen. Första spelupplevelsen. Ojoj vilka minnen. Kommer ihåg när jag som liten kille går in till elgiganten med min pappa och ser playstation 1 + grandia på någon hylla längst in i butiken och tänkte "wow". 1 timme senare var jag helt frälst.

Medlem

Final Fantasy 7 och Gran Turismo på Playstation är bland de starkaste spelminnen jag har.

Hittills talar omröstningen sitt språk och visar PS3 för den skräpkonsol som den faktiskt är.

Medlem

Köpte min 1a Playstation när jag bröt handen, blev gipsad så bara tummen och fingrarna var synliga och inte kunde jobba på 2 månader. När jag tog bort gipset blev läkaren förvånad över att jag fortfarande hade ovanligt bra rörlighet i fingrarna. Jag gissar att det berodde på alla timmar med Tekken och GT.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Jag gick i sexan när jag fick psx. Men jag fick faktiskt en chippad PS1a haha. Och så hade min kusin fixat spyro the dragon, crash 3 och metalgear 1. Ett par månader fick jag 2 cd-fodral med typ 100 ps1 spel. han hade köpt dom i thailand. Jag hade då Final fantast tactis, brigandine, och Alundra som jag spelat klart 2-3 gånger hehe.

Medlem

Tobal, toshinden, twisted metal, FFVII, g-police <3


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Medlem

Dino Crisis var en favorit, spenderade även ohyggliga mängder timmar framför Kula World. Favoriten är dock Crash Bandicoot 2. Blir fortfarande en årlig genomspelning av det.

Medlem

Första spelet jag såg till ps1 var Toshinden och efter en månad skaffa jag en ps1 November 95 tror jag

Moderator | Testpilot

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Crash Bandicoot team racing med vännerna var väldigt roligt!


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Vagrant Story var fullkommligt brilliant. Även FFVII och MGS1 har varma minnen

Medlem

Utöver GTA och GTA: London, 1969 blev det mycket Legacy of Kain: Soul Reaver-, och Theme Hospital-lir. Givetvis fanns även Crash Bandicoot och Spyro the Dragon med i bilden.

Medlem

Metal Gear Solid.
bubblare: Final Fantasy Tactics och FF9.

Medlem

Crash Bash utan tvekan!

Medlem
Medlem

Uggabugga nån? Annars var det wipeout och Tekken.


signatur

#PCMR

Medlem

Jag hade aldrig PS1:an själv då jag hade NES men fick N64 men lirade i princip varje dag hos en kompis som hade PS1. Crash Bandicoot, Metal Gear Solid och Tomb Raider tyckte jag var de absolut bästa spelen. Har Crash Bandicoot på PS3an som jag lirar emellanåt. Väcker minnen

Medlem

Destruction Derby 2 lätt!

Medlem

Det årliga MLB The Show, som är Sony-utvecklat och därför också PlayStation-exklusivt, fick mig på fall när mitt basebollintresse växte. MLB 2K-serien som fanns på PC och Xbox var inte i närheten så bra.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Final Fantasy VIII vilket var min introduktion till serien. Jag fastnade direkt för handlingen och får ständigt nostalgitrippar så fort jag hör musiken.


signatur

I'm just sayin...

Medlem

Resident Evil
Bubblare: Tekken


signatur

I drank what?

Medlem

MGS1.

Sen kommer jag med en oväntad titel.

Sled Storm.
Jävlar vilket roligt racingspel på snöskotrar.
Många timmar med detta spel har spenderats!

Medlem

FF7, FF9, Castlevania Symphony of the Night, Suikoden 2

Medlem

Fattar inte hur PS4 tagit så många röster? Dåligt spelutbud, ingen bakåtkompatibilitet och dåligt stöd för mediaformat, föga imponerande prestanda (ser knappt skillnad på PS3 och PS4-spel). Vad ser ni i denna maskin som skulle göra den mer berättigad av er röst än de legendariska PS1/PS2?

edit: Det var ingen som kunde komma med något argument för det inte nä... Det säger ju en del om det.

12
Skriv svar