Butiker stoppar GTA V pga "våld mot kvinnor"

Robot
Butiker stoppar GTA V pga "våld mot kvinnor"

Australiska butikskedjan Target lyssnar på sina kunder, som ogillar Rockstars våldsodyssé.

#grand-theft-auto-v, #grand-theft-auto-iii


Medlem
Butiker stoppar GTA V pga "våld mot kvinnor"

... Det är väl minst lika mycket om inte mer våld bland "männen" i spelet?...

Medlem

Är nyheten skriven lite syrligt?


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

Medlem

Då kanske de ska ta bort andra spel eller varför inte filmer med liknande inslag? Löjligt.

Medlem

Läste igenom hela omröstninggrejen. Bara lögn lögn och mer lögn i det de har skrivit. Target AUS har ingen ryggrad hellre.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Hoppas att folk bojkottar butikskedjan.

Medlem

Alltså hade det varit The Sims hade jag kunnat förstå det, som faktiskt riktar sig till minderåriga, men här har dom ju 18+ som gräns.

Även om jag själv kan tycka det är lite småfjantigt att Rockstar försöker göra lite mer mogna spel men fortfarande lägger energi på att man ska kunna köpa horor i GTA år 2014.

Hade det varit enbart övervåld mot kvinnor hade jag förstått kritiken, men i GTA diskrimineras ju faktiskt ingen, vare sig det är rika, svarta, vita, fattiga, män eller kvinnor!

Medlem

Komiskt. 30000 personer har skrivit under för att stoppa försäljningen. Hur många av dem har spelat spelet?

Medlem

Social Justice Wins again! Satans moral nissar.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Bennii:

Komiskt. 30000 personer har skrivit under för att stoppa försäljningen. Hur många av dem har spelat spelet?

Med tanke på vad dem skriver om spelet skulle jag säga 0


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

kan misstänka det berömda youtube klippet är det dom flesta sätt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Skam


signatur

Veni Vidi Vice

Medlem

Våld mot kvinnor är fel, men om man vänder på det så går det bra.

Medlem

Ständigt denna debatt om att det är så jäkla synd om kvinnor hit och dit..
Förbannade militanta feminister och annat PK-pack.

Att döda en massa män, barn, djur osv i spel är ok men så fort det handlar om kvinnor då ser "jämställdhets"-eliten rött.


signatur
Redaktör
Skrivet av SlokMustasch:

Är nyheten skriven lite syrligt?

Ja, vafan - det är ju skevt att stoppa något med direkt falska argument. Det stämmer ju inte att man uppmanas att idka våld mot kvinnor (även om man kan.

GTA V är jäkligt våldsamt, och jag fattar att företag kan ha invändningar mot att sälja det om det strider mot deras policys eller om många kunder protesterar. Men det är direkt fel att peka ut en enskild orsak (som dessutom inte är riktigt sann) när det finns massor av annat våld, både frivilligt och påtvingat, som man inte låtsas om.


signatur
Redaktör
Skrivet av MrStrange:

Ständigt denna debatt om att det är så jäkla synd om kvinnor hit och dit..
Förbannade militanta feminister och annat PK-pack.

Att döda en massa män, barn, djur osv i spel är ok men så fort det handlar om kvinnor då ser "jämställdhets"-eliten rött.

Det finns ingenting som pekar på att Targets GTA V-motståndare är feminister, röda eller jämställdhetskämpar. Det handlar nog bara om folk som ogillar våldsamma spel, och där petition-skaparna lyft fram våld mot kvinnor som argument (för vem är INTE emot våld mot kvinnor?)


signatur
Redaktör
Skrivet av Bojkott:

Våld mot kvinnor är fel, men om man vänder på det så går det bra.

http://fc03.deviantart.net/fs70/i/2013/067/e/d/tomb_raider_re...

Har Target sagt att det där går bra?


signatur
Medlem
Citat:

och att spelaren belönas med "hälsopoäng" för att "utnyttja och döda dem"

Detta är ju rent skitsnack, man kan få hälsa för att betala för en sexuell tjänst vilket må vara olagligt i många länder men är ändå en frivillig akt från hennes sida, man får inte heller extra hälsopoäng för att döda henne efteråt, möjligtvis får man pengarna tillbaka.

Medlem

Märkligt att det är i Australien, de brukar ju aldrig censurera annars.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Bojkott:

Våld mot kvinnor är fel, men om man vänder på det så går det bra.

http://fc03.deviantart.net/fs70/i/2013/067/e/d/tomb_raider_re...

Har Target sagt att det där går bra?

Det råder inget säljstopp i alla fall. Så jag antar att det går bra.

http://www.target.com.au/p/tomb-raider-definitive-edition-xbo...

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av MrStrange:

Ständigt denna debatt om att det är så jäkla synd om kvinnor hit och dit..
Förbannade militanta feminister och annat PK-pack.

Att döda en massa män, barn, djur osv i spel är ok men så fort det handlar om kvinnor då ser "jämställdhets"-eliten rött.

Det finns ingenting som pekar på att Targets GTA V-motståndare är feminister, röda eller jämställdhetskämpar. Det handlar nog bara om folk som ogillar våldsamma spel, och där petition-skaparna lyft fram våld mot kvinnor som argument (för vem är INTE emot våld mot kvinnor?)

Nu menade jag inte just targets gta-v monståndare utan överlag så börjar den här debatten bli lite väl tjatig imo. Att det är så synd hit och dit dvs..

Självklart är jag emot våld mot kvinnor, IRL, men jag kan skilja på verklighet och spel.

Grejen är den att hade det inte funnits något som helst våld mot kvinnor i det här spelet utan enbart mot män så hade det inte blivit lika mycket skriverier och klagomål. Det är just det jag stör mig på.


signatur
Redaktör
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Bojkott:

Våld mot kvinnor är fel, men om man vänder på det så går det bra.

Har Target sagt att det där går bra?

Det råder inget säljstopp i alla fall. Så jag antar att det går bra.

http://www.target.com.au/p/tomb-raider-definitive-edition-xbo...

Ah! Då är jag med dig.


signatur
Medlem
Medlem

Löjligt.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Morganrone93:

... Det är väl minst lika mycket om inte mer våld bland "männen" i spelet?...

Mer våld mot män än mot kvinnor i GTA skulle jag säga.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Skrattretande.


signatur

Meep!

Medlem

Den bilden är inte från Tomb Raider 2013 dock, det är en fan skapad bild från deviantart, dock är det gott om liknande scener i spelet så jag antar att poängen är relevant.

För övrigt var det inga problem med PS3 och 360 versionen av GTA, jag misstänker att det har något med första persons vyn som gör folk obekväma.

Medlem

Fast felet ligger väll inte i spelet i sig utan i spelaren som tar valet att döda i detta fall en kvinna.

Det är väl upp till Target att sälja de spel de vill? De är ju inte direkt en myndighet eller public service.

123
Skriv svar