Julkalendern – sista ledtråden till Paradox-spelen

Robot
Julkalendern – sista ledtråden till Paradox-spelen

Sista chansen att klara vår fråga och tävla om Steam-spel från Paradox.

#paradox, #europa-universalis-iv, #crusader-kings-ii, #cities-in-motion-2, #warlock-2-the-exiled


Inaktiv
Julkalendern – sista ledtråden till Paradox-spelen

En liten bekräftelse där, ja. Nu ligger man bra till.

Medlem

Nu är jag väldigt säker på att jag svarade rätt.

Medlem

nu är jag jävligt säker på att det jag inte svarade på första ledtråden var rätt =_= never go for your first option kids


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Medlem
Skrivet av cute_ninja:

nu är jag jävligt säker på att det jag inte svarade på första ledtråden var rätt =_= never go for your first option kids

Jag svarade på första ledtråden, och jag skulle bli väldigt förvånad om mitt svar är fel

Inaktiv
Skrivet av nevdacil:
Skrivet av cute_ninja:

nu är jag jävligt säker på att det jag inte svarade på första ledtråden var rätt =_= never go for your first option kids

Jag svarade på första ledtråden, och jag skulle bli väldigt förvånad om mitt svar är fel

Hur långt efter att första ledtråden publicerades svarade du?

Medlem

Grattis till de som gissade rätt efter första ledtråden - själv hoppas jag på mer tur vid nästa första ledtråd (jobbigt när det finns många rätta svar efter första ledtråden)

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av nevdacil:
Skrivet av cute_ninja:

nu är jag jävligt säker på att det jag inte svarade på första ledtråden var rätt =_= never go for your first option kids

Jag svarade på första ledtråden, och jag skulle bli väldigt förvånad om mitt svar är fel

Hur långt efter att första ledtråden publicerades svarade du?

10 - 20 minuter efter.

Inaktiv
Skrivet av nevdacil:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av nevdacil:
Skrivet av cute_ninja:

nu är jag jävligt säker på att det jag inte svarade på första ledtråden var rätt =_= never go for your first option kids

Jag svarade på första ledtråden, och jag skulle bli väldigt förvånad om mitt svar är fel

Hur långt efter att första ledtråden publicerades svarade du?

10 - 20 minuter efter.

Jag var inte inne förrän 50 min senare. Attans!

Medlem

Jag fattar verkligen ingenting

Medlem

Nu ramlade polletten ner!

(tror jag...:P)

Medlem

Haaaaaaaaaa. Nu fattar jag. Klurigt.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Inaktiv

Äger redan tre av spelen, så har inte ens klurat men jag kan säga att jag är helt vilse nu när jag kollar igenom ledtrådarna x)

Medlem

Jag är också ganska säker på att jag satte den till slut!


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Jag fattar ingenting.

Medlem

Polettchock!
Det jag fick se nu fick mig att bryta ihop!
Jag svarade helfel igår.

Riktigt klurigt, men efter mycket om och men tror jag att jag lyckades komma på rätt svar.

Medlem

Som någon skrev igår: FZ, måste banne mig presentera alla gissningar sen! Gör dem anonyma förstås, men det vore hur kul som helst att se vad vi medlemmar har gissat på. Själv har jag varit inne på 4-5 olika spår men sparat mig till i dag då den berömda polletten trillade ner.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Fan, där visste jag att jag gissade fel. Hade 2 bra gissningar i huvudet. Dock tog jag den som var fel, istället för den som var rätt

Medlem
Skrivet av Anwest:

Som någon skrev igår: FZ, måste banne mig presentera alla gissningar sen! Gör dem anonyma förstås, men det vore hur kul som helst att se vad vi medlemmar har gissat på. Själv har jag varit inne på 4-5 olika spår men sparat mig till i dag då den berömda polletten trillade ner.

"Problemet" här är väl att de 4-5 olika spåren du varit inne på är helt rätt - tills tredje bilden kommer fram.

Efter dag 1 så kunde ju draken i Panzer Dragon varit rätt svaret...

Medlem

Deathwing, Marco Polo, Playstation 3? Nu känner jag att det swishar mycket ovanför skallen här.

Medlem

Väntade tills sista ledtråden med att skriva mitt svar. Men jag håller till samma svar som jag kom fram till på dag ett. Det var tack vare detta jag kom in på den banan.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av kaealy:

Brukar inte ledtrådar vara utformade så att man ska kunna gissa rätta svaret?

Hur ska en bild på Deathwing kunna generar ett vettigt svar på en spelhjälte i en serie som Warcraft?

När sa vi att det rörde sig om World of Warcraft? Tänk i större banor!

Medlem

Gjorde en storchansning här. Fattar verkligen inte vad det ska vara. Men men! God lycka till er alla.


signatur

Spaceships Are Magic

Medlem

Nu trillade äntligen polletten ner

Medlem

Fan, gissade igår, men tror jag skulle ha väntat.

Medlem

Gissade som tusan, baserar egentligen svaret bara på ledtråd 3. Vilket egentligen är helt ologiskt.


signatur

"We Want Fun And We Wanna Get Wasted" - Andrew W.K

Medlem

Missa den nästan, som tur var hade jag luskat ut svaret direkt efter tredje ledtråden tidigare idag. Det var det enda spelet jag associerade till direkt, och det blev genast klart med 1 och andra ledtråden.

för sent för mig svara..men jag fattar nada..men drar till med. death spank
vad fna var svaret då?


signatur

New life, New hope

Medlem

En eskimå som gillar playstation och drakar ? ehm,,,

1
Skriv svar