Butiker stoppar GTA V pga "våld mot kvinnor"

Medlem

Vad hände med valfrihet? Utför inte något våld mot kvinnor om du inte gillar våldet mot kvinnor. Det är inte konstigare än så.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skrivet av MrStrange:

Ständigt denna debatt om att det är så jäkla synd om kvinnor hit och dit..
Förbannade militanta feminister och annat PK-pack.

Att döda en massa män, barn, djur osv i spel är ok men så fort det handlar om kvinnor då ser "jämställdhets"-eliten rött.

Testa att tex göra ett spel där man fiskar med dynamit så ska du se hur glada folk blir

Medlem
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av Morganrone93:

... Det är väl minst lika mycket om inte mer våld bland "männen" i spelet?...

Mer våld mot män än mot kvinnor i GTA skulle jag säga.

Det är ju garanterat mer påtvingat våld mot män än kvinnor.
Man kan ju gå omkring i os Santos och bara riktia in så åp att slå kvinnor om man har lust med det precis som man kan göra det med män. Men i uppdragen så kan jag ärligt talat komma på ett enda uppdrag där man blir tvingad att döda en kvinna.

Undantaget är väl uppdraget där man hämtar killen som blir förhörd av GTAs CIA men jag kommer inte ihåg om man skjuter den kvinnan.

Skulle vara intressant att se hur många av dessa 30 000 som faktiskt spelat spelet...

Medlem

Tänk vad alla digitala kvinnor får utså

Medlem

Fan va löjligt tycker jag det värkar vara okej att slå ner oskyldiga människor på gatan på gta v och tortera folk med travor det klagar man inte på va jag hört men att bitch slapa en hora på gta v e ju världens undergång värkar det som

Medlem

Det är ju lika mycket våld mot män och djur + poliser och annat. Det är ett spel.

En helt annan sak jag tycker dom borde göra med GTA är att utveckla det parallellt som bilsimulator och typ peta in alla världens storstäder steg för steg och knyta ihop spelet så man kan köra bil ditigalt över hela världen i slutändan utan våld etc

Medlem
Skrivet av Soothsayer:
Skrivet av MrStrange:

Ständigt denna debatt om att det är så jäkla synd om kvinnor hit och dit..
Förbannade militanta feminister och annat PK-pack.

Att döda en massa män, barn, djur osv i spel är ok men så fort det handlar om kvinnor då ser "jämställdhets"-eliten rött.

Testa att tex göra ett spel där man fiskar med dynamit så ska du se hur glada folk blir

Torchlight II går att fiska med dynamit, har inte hört något om det... peta kanske inte vet om att det finns?

Medlem

Allt om feminism slutar bara med resultatet av hur trångsynt det är.

Medlem
Skrivet av tonykollberg:

Det är ju lika mycket våld mot män och djur + poliser och annat. Det är ett spel.

En helt annan sak jag tycker dom borde göra med GTA är att utveckla det parallellt som bilsimulator och typ peta in alla världens storstäder steg för steg och knyta ihop spelet så man kan köra bil ditigalt över hela världen i slutändan utan våld etc

Det är det inte.

Tortyrscenen tycker jag var rätt stark för att vara ett spel och det är mot en man.

Tycker inte det är något fel på scenen men det är nog bland det våldsammaste jag varit med om i spelväg.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag hade inte i min vildaste fantasi kunnat föreställa mig att något GTA-spel fått släppas i Australien... Herre gud, bannlyser inte de minsta lilla grej med våld i? o_O #mindblown

Medlem

Frågan är ju varför man köper spelet för att sedan klaga på det.

GTAV går inte direkt ut på att plantera små söta blommor och se dem växa.


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem
Skrivet av Xstioph:

Jag hade inte i min vildaste fantasi kunnat föreställa mig att något GTA-spel fått släppas i Australien... Herre gud, bannlyser inte de minsta lilla grej med våld i? o_O #mindblown

Jo, har för mig att dem censurerar och blockerar väldigt många spel och filmer dom anser opassande jämfört med andra länder.

Avstängd

Hoppas lite på att man spelar som kvinna i nästa Gta och kan plocka upp manliga horor för att sedan skjuta ihjäl dom och se om vi får samma typ av respons från media


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

För de som vill ha spelet går det alltid att beställa på andra ställen.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Dessa "feminister" kan dra åt helvete tills dom slutar hyckla och syssla med dubbelmoral.

Medlem

Våld mot kvinnor? Våld mot ALLA!

Medlem

Det är en våldsam och brutal satir på verkligheten, objektifieras kvinnor i det, ja, objektifieras kvinnor i verkligheten, ja.
Är väl det sistnämnda som kanske är det relevant i frågan.
Spela inte om du inte gillar det, knulla inte horor och mörda dom om du inte vill det.

Flickvännen satt och kollade på förra året när jag satt och spelade gta v, och hon åmade till rätt högt när man drog över någon hund, eller sköt en oskyldig i ansiktet, eller körde på en kossa.

Sen gav jag henne kontrollen, och då jävlar tog det fart, hon mördade ta mig fan allt som rörde sig.

Känns så mycket lättare att sitta och klaga över spel och vad som händer i spelen när man själv bara beskådar.

Medlem

Spela Mortal Kombat med en kille mot en tjej... är det ok då? Dom får nog plocka ut flertalet spel från sin butik....


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Bäst vi bannar alla kriminalserier med, tusan vad mycket våld mot kvinnor det är där


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Det är inte första gången som Target gör något sånt här? Snart följer väl Wal-mart.

FM-guru
F.d. Sisyr

Uppenbarligen ett beslut från folk helt okunniga i sakämnet, som påverkats av mentala kalhyggen....

Inaktiv

Men Girl With Dragon Tattoo blev en slående (haha) hit där...

Varför bryr man sig ens om att köpa ett spel, gnälla över våldet, när det är sin femte upplaga som heter GTA? Bilstölder med en 18-års gräns på framsidan lär verkligen inte handla om att stjäla bilar med blommor, kärlek och fågelkvitter.

Man blir så trött på sånt här!

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

Bäst vi bannar alla kriminalserier med, tusan vad mycket våld mot kvinnor det är där

Ja, har du sett det där CSI avsnittet där en kvinna blev mördad Jag blev så äcklad av hur serien kunde vara så öppen med sitt meddelande om våld mot kvinnor, 5an borde sluta sända skiten, F! FAN
(P.S - sarkasm utifall någon Sheldon inte inser det)


signatur

Game long and prosper

Medlem

Men vem fan bryr sig egentligen? Det är en butikskedja som gör ett fegt val baserat på i stort sett felaktiga uppgifter. Det är ju fortfarande Targets val, och det finns gott om andra återförsäljare av spelet. Snacka om storm i ett vattenglas.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

bah, det är bara en trend Likaså extrem feminism, ger det 5 år till

Medlem

Jag tycker det är märkligt att folk gnäller på Australien och politik när det är en butikskedja som inte vill sälja spelet.

Det är som att vilja avsätta regeringen för att ICA slutar sälja importerat fläsk.

Medlem

Det är väl iofs en rätt meningslös funktion att man kan köpa en hora, få en avsugning, sedan slå ned henne och köra över henne med en bil. Att dessutom få "spelfördelar" av att köpa en hora. Jag kan köpa argumentet att det är open world, även om jag inte delar att det är en nödvändig betingelse.

Medlem

Rockstar får väl helt enkelt släppa en ny version i Australien där man tagit bort alla kvinnliga npc:s.

Medlem

hära: average white male som inte tror på sexism, som är jävligt verklig och finns. Helt seriöst hur kan ni inte tycka att det bidrar till bilden av att se ner på kvinnor att man knullar horor och sen dödar dem för att få tillbaka sina pengar? Varför är ni så blinda...

sist jag kolla fanns det heller inga manliga prostituerade

Medlem
Skrivet av Ninja Goat:

hära: average white male som inte tror på sexism, som är jävligt verklig och finns. Helt seriöst hur kan ni inte tycka att det bidrar till bilden av att se ner på kvinnor att man knullar horor och sen dödar dem för att få tillbaka sina pengar? Varför är ni så blinda...

sist jag kolla fanns det heller inga manliga prostituerade

Du som har sett ljuset kan ju låta bli och spela det då?
Vi andra förstår att det är ett spel.

123
Skriv svar