Game of Thrones: Iron From Ice

Robot
Game of Thrones: Iron From Ice

Det första värdiga Game of Thrones-spelet solkas av tekniken, men FZ:s Joakim Bennet känner sig ändå fysiskt utmattad efter de dryga två timmarna speltid. Vintern är på väg, med stormsteg.

#telltale-games, #game-of-thrones, #game-of-thrones-iron-from-ice


Medlem
Game of Thrones: Iron From Ice

Det kunde gjorts så mycket bättre. Inte jättedåligt, men efter Tales from the Borderlands episode 1 blev jag ganska så besviken.

Medlem

Håller inte med något utav minuset, men kan förstå varför, Grym inledning utav telltale enligt mig!

Medlem

Tror nog det varit ännu sämre för spelet om inte "kändisarna" varit med. Även om jag förstår kritiken tror jag spelet hade känts tråkigt och b om alla de starka karaktär man fått känna i game of thrones lyst med sin frånvaro.

Medlem

Att första delen av ett Telltale-spel är kort är väl ingen nyhet direkt ?!

Medlem
Skrivet av AHTF:

Tror nog det varit ännu sämre för spelet om inte "kändisarna" varit med. Även om jag förstår kritiken tror jag spelet hade känts tråkigt och b om alla de starka karaktär man fått känna i game of thrones lyst med sin frånvaro.

Det gick bra för The Walking Dead.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Kort men bra. Första telltalespelet för mig. Min bedömning av spelet är att storyn är bra och mina val
Påverkar verkligen. Men gud vad kort. Jag vill inte paya 27 euro för den spellängden.

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Kort men bra. Första telltalespelet för mig. Min bedömning av spelet är att storyn är bra och mina val
Påverkar verkligen. Men gud vad kort. Jag vill inte paya 27 euro för den spellängden.

Du betalar ju inte dock 27 euro för 2,5 timmar, utan snarare för 2.5*6 så alltså 15 timmar, vilket är ett helt ok pris för mig om man jämför med annan kultur.

Medlem

"Det första värdiga Game of Thrones-spelet"
Vet inte om jag håller med. Gillar Game of Thrones RPG. Bra story so far, kommit typ halvvägs. Mors är en riktigt skön karaktär och har en bra voice actor som höjer det spelet rejält.

Medlem
Skrivet av Davisx3m:
Skrivet av Ricomaniac:

Kort men bra. Första telltalespelet för mig. Min bedömning av spelet är att storyn är bra och mina val
Påverkar verkligen. Men gud vad kort. Jag vill inte paya 27 euro för den spellängden.

Du betalar ju inte dock 27 euro för 2,5 timmar, utan snarare för 2.5*6 så alltså 15 timmar, vilket är ett helt ok pris för mig om man jämför med annan kultur.

Men jag får väl köpa dem andra? Eller är jag helt fel ute? Som sagt - första telltale för mig:)

Medlem

Runt två timmar är väl ganska vanligt för en Episod från ett Telltale spel?

Medlem

Man kan klaga på animationer o grafiken men samtidigt så är det definitivt fler som klagar på att det tar ca 2 månader per episod. Ser hellre att episoderna kommer fortare (eller som telltale gör nu att de producerar flera serier samtidigt) än att man lägger dubbla på att göra 15h med underbar grafik. Däremot hade jag gärna sett lite mer fokus på faktisk gameplay som är anpassade efter plattformen som man spelar på.

Medlem
Skrivet av Seraium:
Skrivet av AHTF:

Tror nog det varit ännu sämre för spelet om inte "kändisarna" varit med. Även om jag förstår kritiken tror jag spelet hade känts tråkigt och b om alla de starka karaktär man fått känna i game of thrones lyst med sin frånvaro.

Det gick bra för The Walking Dead.

Fast det är ju baserat på comics inte serien, detta är baserat på serien som i sin tur baserat på boken

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:
Skrivet av Davisx3m:
Skrivet av Ricomaniac:

Kort men bra. Första telltalespelet för mig. Min bedömning av spelet är att storyn är bra och mina val
Påverkar verkligen. Men gud vad kort. Jag vill inte paya 27 euro för den spellängden.

Du betalar ju inte dock 27 euro för 2,5 timmar, utan snarare för 2.5*6 så alltså 15 timmar, vilket är ett helt ok pris för mig om man jämför med annan kultur.

Men jag får väl köpa dem andra? Eller är jag helt fel ute? Som sagt - första telltale för mig:)

Nej du har köpt all delarna, så du får dom allt eftersom utan extra betalning.

Moderator | Testpilot

Minus för kändisar låter lite skumt. Tycker det om inte annat gjorde så att spelet känns lite mer levande då de tar från tv-serien som redan är så bra det kan bli.

För mig var det ett plus i alla fall. Kände igen mig mycket bättre.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Har varken läst böckerna eller sett TV-serien, har miljontals andra serier att se först och spela. Men, Telltales gör ju bra spel, så förhoppningsvis slutar inte deras framgångar här.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Seraium:
Skrivet av AHTF:

Tror nog det varit ännu sämre för spelet om inte "kändisarna" varit med. Även om jag förstår kritiken tror jag spelet hade känts tråkigt och b om alla de starka karaktär man fått känna i game of thrones lyst med sin frånvaro.

Det gick bra för The Walking Dead.

Det är två skilda världar. I The Walking Dead så känner man ju bara en liten skara männsikor, i en liten del av världen och då får man ju bara uppleva den händelsen från ett annat perspektiv. Jag tror att man skulle känna sig helt bortkopplad från rötterna i Game of Thrones spelet om de började introducera massor av familjer man inte kan relatera till.

Medlem
Skrivet av Smilfink:
Skrivet av Seraium:
Skrivet av AHTF:

Tror nog det varit ännu sämre för spelet om inte "kändisarna" varit med. Även om jag förstår kritiken tror jag spelet hade känts tråkigt och b om alla de starka karaktär man fått känna i game of thrones lyst med sin frånvaro.

Det gick bra för The Walking Dead.

Det är två skilda världar. I The Walking Dead så känner man ju bara en liten skara männsikor, i en liten del av världen och då får man ju bara uppleva den händelsen från ett annat perspektiv. Jag tror att man skulle känna sig helt bortkopplad från rötterna i Game of Thrones spelet om de började introducera massor av familjer man inte kan relatera till.

this

Medlem

Ska försöka spela igenom detta imorgon.

Dock förstår jag verkligen om man blir trött när de överbesudlar sitt spel med "kändisar". Varför inte köra på en helt egen storyline? I grunden handlar det valet bara om att tjäna pengar. Det är enklare att sälja det om folk känner igen sina favoritkaraktärer på boxen.


signatur

Have a good time!

Medlem

Lite väl kort? Tyrion är perfekt som han är


signatur

Metal is best served heavy.

FM-guru
F.d. Sisyr

Själv tyckte jag det var en väldigt stark start på serien. Det bästa första avsnittet jag spelet av ett Telltale-spel över huvud taget, faktiskt. Manuset, inte minst i form av dialoger, var enormt välskrivet, och röstskådespelarna höll toppklass rakt igenom. Håller absolut inte med om "kändisar" som ett minus - Ramsay Bolton är ju smått fantastisk i spelet.

Skrivet av Brain:

Ska försöka spela igenom detta imorgon.

Dock förstår jag verkligen om man blir trött när de överbesudlar sitt spel med "kändisar". Varför inte köra på en helt egen storyline? I grunden handlar det valet bara om att tjäna pengar. Det är enklare att sälja det om folk känner igen sina favoritkaraktärer på boxen.

Det är en egen storyline. Ser ärligt talat inte poängen med att göra ett Game of Thrones-spel som inte har ett piss med serien/böckerna att göra utöver själva fantasyvärlden, då det är karaktärerna som befolkar världen som gör den så intressant.

Medlem

Väntar nog på en rea när alla avsnitt är ute


signatur

I drank what?

Frilansare
Skrivet av Sisyr:

Själv tyckte jag det var en väldigt stark start på serien. Det bästa första avsnittet jag spelet av ett Telltale-spel över huvud taget, faktiskt. Manuset, inte minst i form av dialoger, var enormt välskrivet, och röstskådespelarna höll toppklass rakt igenom. Håller absolut inte med om "kändisar" som ett minus - Ramsay Bolton är ju smått fantastisk i spelet.

Ja, Ramsay är faktiskt grym. Vilket härligt as!

Medlem

Jag spelade igenom avsnittet på kanske en timme. Helsike vad kort det var. Jag inbillar mig att episoderna i Walking Dead och The Wolf Among Us var mycket längre.

Moderator | Testpilot
Skrivet av arkhanari:

Jag spelade igenom avsnittet på kanske en timme. Helsike vad kort det var. Jag inbillar mig att episoderna i Walking Dead och The Wolf Among Us var mycket längre.

Vilket är roligt, för mig kändes det som att den var jätte lång. Nästan som Tales of the borderlands som jag nästan blev lite arg på att det aldrig tog slut, haha.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Filmatiseringen är bra, och spelet blir säkert helt ok i slutänden, men det är böckerna som är den riktiga skatten. Ifall man inte läst dem så har man verkligen missat något.

Om GRRM nu bara kunde skriva klart så jag får börja om igen!

Medlem

Jösses vilket slut på EP1. Imponerad...

Inaktiv

Fantastiskt. Kändes om möjligt ännu mer involverande än TWD gjorde imho.
Är lite fundersam över om slutet av EP1 är likadant vid de olika valen dock. Rekommenderar köp för alla som sett Game Of thrones och vill ha mer.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Har varken läst böckerna eller sett TV-serien, har miljontals andra serier att se först och spela. Men, Telltales gör ju bra spel, så förhoppningsvis slutar inte deras framgångar här.

Och vilka serier kan det vara då? Game of Thrones får ju självklart ha prioritering #1. Du kommer INTE ångra dig.

Skrivet av Divion:
Skrivet av walter_iego:

Har varken läst böckerna eller sett TV-serien, har miljontals andra serier att se först och spela. Men, Telltales gör ju bra spel, så förhoppningsvis slutar inte deras framgångar här.

Och vilka serier kan det vara då? Game of Thrones får ju självklart ha prioritering #1. Du kommer INTE ångra dig.

Haha. Jag gillar din uppfodrande ton.

Då ska vi se:

1. Breaking Bad
2. Star Trek - TNG
3. Star Trek - DP9
4. Star Wars - The Clone Wars
5. The Walking Dead
- m.fl.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar