Första julkalender-tävlingen avgjord!

Robot
Första julkalender-tävlingen avgjord!
Medlem
Första julkalender-tävlingen avgjord!

Grattis till vinsten, bra jobbat!


signatur

I'm just sayin...

Medlem

Nu tittade jag knappt på andra ledtråden så kan vara helt fel ute här.

Men syftar Marco Polo på att man "leker" just Marco Polo i poolen på ett hoteltak i Uncharted 2 (tror det var tvåan) ?

Medlem

jaaaaaaaaaaaaaaa

Medlem

Jaha ni var så långsökta... jag trodde efter första ledtråden att de var dovakhin

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av caracarn:

Nu tittade jag knappt på andra ledtråden så kan vara helt fel ute här.

Men syftar Marco Polo på att man "leker" just Marco Polo i poolen på ett hoteltak i Uncharted 2 (tror det var tvåan) ?

Och han reste runt världen och upptäckte saker.


signatur
Medlem

Aha! Fattade fan inte första frågan "spelhjälte" så är det en bild på deathwing. Jooo, jävla långsökt ledtråd.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Rakoon:

Aha! Fattade fan inte första frågan "spelhjälte" så är det en bild på deathwing. Jooo, jävla långsökt ledtråd.

Deathwing är en drake... Nathan Drake. Götlaborg!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Rakoon:

Aha! Fattade fan inte första frågan "spelhjälte" så är det en bild på deathwing. Jooo, jävla långsökt ledtråd.

Deathwing är en drake... Nathan Drake. Götlaborg!

Fool me once....

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Rakoon:

Aha! Fattade fan inte första frågan "spelhjälte" så är det en bild på deathwing. Jooo, jävla långsökt ledtråd.

Deathwing är en drake... Nathan Drake. Götlaborg!

Det är så dåligt att det i slutändan blir bra!


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Grattis till vinnarna!

Medlem

Fan va Nice! Första gången man vinner nått sånt här

Inaktiv

Tänkte döden, death, från Darksiders. Var för het på gröten. Grattis till a winner is you!

Medlem

Jäklar va skicklig man är
Tur jag inte använde mitt andra svar, vilket var "Spyro the dragon".


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Gissade "dragonborn"


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Ok, jag var helt inställd på spelhjältar från PC eftersom det var PC-priser. Mina konsollkunskaper är inte de bästa :]

Medlem

Grattis till vinnarna=)

Borde hat tagit den efter första ledtråden med tanke på hur omtalat det nya Uncharted spelet har varit. För mig var det andra ledtråden, efter den var jag säker på att det måste vara Uncharted och så fick jag ju även upp ögonen för en ny serie (tack FZ=)).

Medlem

Fan va gött! Tack för spelen härlig tidig julklapp

Medlem

Min gissning på Spyro var alltså helt åt bananas hållet. Får se om man lyckas pricka rätt på nån av de andra

Medlem

Haha schysst! Trodde aldrig jag skulle vinna på en chansning efter sista ledtråden

Medlem

Tack för koderna.

Medlem

Om det var så långsökt som detta så kan jag nog med 99% säkerhet att man svarat fel i andra tävlingen

Grattis till priserna iallafall

Medlem

Ni kan ju inte mena att det var långsökt.

Första ledtråden var en klassisk ordlek.
Andra var relevant då det finns tydliga anknytningar till Marco Polo i det andra spelets handling.
Tredje ledtråden var även den relativt tydlig då Uncharted-serien och dess utvecklare är exklusiva till Sony och ett av företagets största flaggskepp.

1
Skriv svar