Analysföretag: Xbox One "vann" Black Friday

Medlem
Analysföretag: Xbox One "vann" Black Friday

Yeah, Ah-Ah-Ah-Ah-Ah-Ark)
Oo-ooh-ooh, hoo yeah, yeah
Yeah, yeah
Yeah-ah-ah
Yeah-ah-ah
Yeah-ah-ah
Yeah-ah-ah
Yeah, yeah, yeah

Seven a.m., waking up in the morning
Gotta be fresh, gotta go downstairs
Gotta have my bowl, gotta have cereal
Seein' everything, the time is goin'
Tickin' on and on, everybody's rushin'
Gotta get down to the bus stop
Gotta catch my bus, I see my friends (My friends)

Kickin' in the front seat
Sittin' in the back seat
Gotta make my mind up
Which seat can I take?

It's Friday, Friday
Gotta get down on Friday
Everybody's lookin' forward to the weekend, weekend
Friday, Friday
Gettin' down on Friday
Everybody's lookin' forward to the weekend

Partyin', partyin' (Yeah)
Partyin', partyin' (Yeah)
Fun, fun, fun, fun
Lookin' forward to the weekend

7:45, we're drivin' on the highway
Cruisin' so fast, I want time to fly
Fun, fun, think about fun
You know what it is
I got this, you got this
My friend is by my right, ay
I got this, you got this
Now you know it

Kickin' in the front seat
Sittin' in the back seat
Gotta make my mind up
Which seat can I take?

It's Friday, Friday
Gotta get down on Friday
Everybody's lookin' forward to the weekend, weekend
Friday, Friday
Gettin' down on Friday
Everybody's lookin' forward to the weekend

Partyin', partyin' (Yeah)
Partyin', partyin' (Yeah)
Fun, fun, fun, fun
Lookin' forward to the weekend

Yesterday was Thursday, Thursday
Today i-is Friday, Friday (Partyin')
We-we-we so excited
We so excited
We gonna have a ball today

Tomorrow is Saturday
And Sunday comes after ... wards
I don't want this weekend to end

R-B, Rebecca Black
So chillin' in the front seat (In the front seat)
In the back seat (In the back seat)
I'm drivin', cruisin' (Yeah, yeah)
Fast lanes, switchin' lanes
Wit' a car up on my side (Woo!)
(C'mon) Passin' by is a school bus in front of me
Makes tick tock, tick tock, wanna scream
Check my time, it's Friday, it's a weekend
We gonna have fun, c'mon, c'mon, y'all

It's Friday, Friday
Gotta get down on Friday
Everybody's lookin' forward to the weekend, weekend
Friday, Friday
Gettin' down on Friday
Everybody's lookin' forward to the weekend

Partyin', partyin' (Yeah)
Partyin', partyin' (Yeah)
Fun, fun, fun, fun
Lookin' forward to the weekend

It's Friday, Friday
Gotta get down on Friday
Everybody's lookin' forward to the weekend, weekend
Friday, Friday
Gettin' down on Friday
Everybody's lookin' forward to the weekend

Partyin', partyin' (Yeah)
Partyin', partyin' (Yeah)
Fun, fun, fun, fun
Lookin' forward to the weekend!!!!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Haha, verkar vara statistiskt säkerställd den här undersökningen


signatur

Styret upp och däcken ner

jbx
Medlem

Stackarna!!


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Man kan visa vad man vill med statistik, får se om detta stämmer när siffrorna kommer!

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Haha, verkar vara statistiskt säkerställd den här undersökningen

Du menar att 180.000 kvitton inte är tillräckligt för att visa en trend?
1000 brukar annars räcka.

Medlem

Jag har varken av konsollerna och är inte alls intresserad av att köpa någon. Men statistiken säger ju såklart sitt. Men anledningen är väl att Xboxen var billigare än ps:4an. Och jag antar för att låta lite stöddig. Alla som ville ha sina ps4:or har väl redan köpt dem typ?

Medlem
Skrivet av Håkan:
Skrivet av Ellakk:

Haha, verkar vara statistiskt säkerställd den här undersökningen

Du menar att 180.000 kvitton inte är tillräckligt för att visa en trend?
1000 brukar annars räcka.

Frågan är väl hur stor del av dessa kvitton som hade ett konsolköp på sig?

Sedan är det väl stor risk att undersökningens natur ger ett rejält skevt statistiskt urval.

Medlem

Om ett analysföretag säger någonting så brukar jag anta att det korrekta svaret är tvärtemot vad de säger.

Medlem

CDon bland annat hade en "Black Friday" rea, inga black friday priser där inte, Xbone var sänkt med 400kr ca så att den kom ned på samma nivå som övriga nätbutiker.

Medlem

seriöst vem bryr sig om console försälningen gammal hårdvara redan när den släptes för ett år sedan.

Medlem

MS har sån budget bara för sin pr avdelningen att, dom kan lägga så stor press på allt alla o allt som infektion är MS, och MS vet att all pr is Good pr, att dom vet att att idioter till snorungar och deras korkade idioter till päron köper det som MS får verka sälja som smör gör att inga köper den som säljer minst utan bäst för dom får bilden av att det är en bättre framtidssäkran om dom satsarp vinnande laget. Men jag härade ps, och alla som vet nåt att ps är det endå konsol värt köpa av alla dagens.

Har ps 4, en sli dator, en itx och kan lätt säga att ps 4 äger och att den är värd varendå krona, och lätt bättre än Xbof1 och bästa tv spelet jag ägt efter mina datorer. Och den mest VÄRDA SÅEL MASKIN efter hemdatorer. Alla är idioter som påstår annat....xBOX1 är bara skit jämfört med ps4. Handkontrollen är ettskämtjämfört med ps4ans. Allt MS säljer har en baktanke. Mank kan inte ens ha egna hörlurar med mic utan man måste haom som MS bestämmer.... MS har alltid baktankar med allt.... Sony är inte perfekt, men långt mycket öppnare än MS!!!!!!!!

Enda bra MS gjrot är Win7, det är aallt. Jag önskar Linux blir nästa stara OS, hoppas Steambox lyckas få fram en bra produkt som alla kan använda.....


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av Exim:

seriöst vem bryr sig om console försälningen gammal hårdvara redan när den släptes för ett år sedan.

Är nog ganska många som bryr sig, har ju sålt några miljoner

Medlem
Skrivet av HaZe303:

MS har sån budget bara för sin pr avdelningen att, dom kan lägga så stor press på allt alla o allt som infektion är MS, och MS vet att all pr is Good pr, att dom vet att att idioter till snorungar och deras korkade idioter till päron köper det som MS får verka sälja som smör gör att inga köper den som säljer minst utan bäst för dom får bilden av att det är en bättre framtidssäkran om dom satsarp vinnande laget. Men jag härade ps, och alla som vet nåt att ps är det endå konsol värt köpa av alla dagens. Har ps 4, en sli dator, en itx och kan lätt säga att ps 4 äger och att den är värd varendå krona, och lätt bättre än Xbof1 och bästa tv spelet jag ägt efter mina datorer. Och den mest oroshärdar efter hemdatorer. Alla är idioter som påstår annat....

1. Vad snackar du om?
2. Du menar att Microsoft är mer badguys än Sony pga sin storlek? Tror du har missat hur stora Sony är när det kommer till just hemelektronik & media.
3. Jag köpte mig ett Xbox One. Handlar både om att jag är van vid ett visst ekosystem, tycker deras kontroll är bättre och deras exklusiva spel känns lite intressantare.
4. Att säga att det ena är bättre än det andra är bara efterblivet, folk köper det dom känner passar bäst. Skillnaden mellan Playstation & Xbox är ju minimal nuförtiden, grafiken är detsamma, 90% av spelen finns på båda konsolerna, man får betala för att spela online osv osv.

Medlem
Skrivet av HaZe303:

MS har sån budget bara för sin pr avdelningen att, dom kan lägga så stor press på allt alla o allt som infektion är MS, och MS vet att all pr is Good pr, att dom vet att att idioter till snorungar och deras korkade idioter till päron köper det som MS får verka sälja som smör gör att inga köper den som säljer minst utan bäst för dom får bilden av att det är en bättre framtidssäkran om dom satsarp vinnande laget. Men jag härade ps, och alla som vet nåt att ps är det endå konsol värt köpa av alla dagens. Har ps 4, en sli dator, en itx och kan lätt säga att ps 4 äger och att den är värd varendå krona, och lätt bättre än Xbof1 och bästa tv spelet jag ägt efter mina datorer. Och den mest oroshärdar efter hemdatorer. Alla är idioter som påstår annat....

Full eller?

Medlem
Skrivet av Rentah:

Jag har varken av konsollerna och är inte alls intresserad av att köpa någon. Men statistiken säger ju såklart sitt. Men anledningen är väl att Xboxen var billigare än ps:4an. Och jag antar för att låta lite stöddig. Alla som ville ha sina ps4:or har väl redan köpt dem typ?

Nope, jag ska köpa PS4, men inte förrän den sänkts mycket mer i pris. Den är inte i närheten av att vara prisvärd idag.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Förvånar mig inte alls faktiskt, Xbox säljer bättre i USA historiskt och om nu priset har fallit lite under året så är det inte ens lite förvånande.

Medlem

Är det bara jag eller försöker FZ utnyttja ett konsolkrig för hits?

Medlem

Den här gifen säger dock det motsatta: http://i.imgur.com/3W1fapD.webm

Fast sen så är det bara på en butik.

Medlem
Skrivet av Ziljun:

Är det bara jag eller försöker FZ utnyttja ett konsolkrig för hits?

Lite av båda?

Det finns ett konsolkrig och statistik som denna är som bränsle i debatten. Därför rapporteras det nog rätt mycket om sånt i speltidningar samtidigt som tidningar och sidor lever på besökare.

Rätt eller fel så kan man tolka det olika. Jag tolkar det som något positivt då PS4 har ett försprång mot X1 och det är aldrig bra.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Håkan:

Du menar att 180.000 kvitton inte är tillräckligt för att visa en trend? 1000 brukar annars räcka.

Nej, Håkan, det kan mycket väl vara så. Vi vet inte hur datan inhämtades och om den var partisk på något sätt. Fanns det mer att vinna om man laddade upp ett XB1 kvitto? När räknades datan? Var räknades den? Vilka felmarginaler fanns? Standardavvikelse? Population?

Det här är bara bajs om du inte får se hela undersökningen. Säger inte ett skit.

Edit: Kollade på deras hemsida, sa inte ett dugg.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Inaktiv

Ptja, jag tillhör en av (gissningsvis få) svenskar som köpt en xbone under rean, jag är högst medveten om att Ps4 är kraftigare hårdvarumässigt men det spelar föga roll då fler exklusiva spel som jag vill spela finns på benet. Jag vägrar lägga 4 lax på en maskin enbart för Uncharted och ett halvdassigt teknikdemo i form av Killzone.

Medlem
Skrivet av HaZe303:

MS har sån budget bara för sin pr avdelningen att, dom kan lägga så stor press på allt alla o allt som infektion är MS, och MS vet att all pr is Good pr, att dom vet att att idioter till snorungar och deras korkade idioter till päron köper det som MS får verka sälja som smör gör att inga köper den som säljer minst utan bäst för dom får bilden av att det är en bättre framtidssäkran om dom satsarp vinnande laget. Men jag härade ps, och alla som vet nåt att ps är det endå konsol värt köpa av alla dagens. Har ps 4, en sli dator, en itx och kan lätt säga att ps 4 äger och att den är värd varendå krona, och lätt bättre än Xbof1 och bästa tv spelet jag ägt efter mina datorer. Och den mest oroshärdar efter hemdatorer. Alla är idioter som påstår annat....

Uhm, va? Alltså, ja ps4 är en helt okey konsol, men thats it. Sluta vara ett sånt jäkla fanboy, om folk vill ge Microsoft pengar så är det deras val. Antagligen handlar det om i hälften av fallen åtminstone om dom exklusiva spelen.

Medlem
Skrivet av Kakaff:

Den här gifen säger dock det motsatta: http://i.imgur.com/3W1fapD.webm

Fast sen så är det bara på en butik.

Don Mattrick på TV:n jobbar inte ens på Microsoft längre så det måste vara en gammal gif.

KoP
Medlem
Skrivet av Kakaff:

Den här gifen säger dock det motsatta: http://i.imgur.com/3W1fapD.webm

Fast sen så är det bara på en butik.

Analyserar du lite så ser du att skylten med "Buy now PS4" inte rör sig enhetligt med kamerans skakning (inklippt). Dvs det kan vara någon annan produkt nedanför skylten.

Medlem
Skrivet av KoP:

Analyserar du lite så ser du att skylten med "Buy now PS4" inte rör sig enhetligt med kamerans skakning (inklippt). Dvs det kan vara någon annan produkt nedanför skylten.

Titta lite till höger om folket så syns det tydligt att det rör sig om PS4... trycket var ganska stort i Tyskland när den släpptes: http://youtu.be/OsKHrWiYu4U

Medlem

Blir ju så när folk redan köpt PS4an

Medlem

Förstår inte varför det ska gnällas så om vilka som köper vad. Är det för att försvara sitt egna köp eller?

Är det inte bara positivt alla båda konsolerna säljer bra? Leder ju till bättre spel/produkter för oss konsumenter.

Medlem
Skrivet av Håkan:
Skrivet av Ellakk:

Haha, verkar vara statistiskt säkerställd den här undersökningen

Du menar att 180.000 kvitton inte är tillräckligt för att visa en trend?
1000 brukar annars räcka.

I det här fallet menar jag det. Random deluxe.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Har varken xbåt eller trolololstation 4, kommer inte skaffa heller. Men bra att xbåten knappar in, konkurrens är bra!

Nästa generation får man hoppas blir äkta next-gen. Håller mig under tiden till min ASUS Swift och GTX970 :>

12
Skriv svar