Robot
The Crew

Ubisofts gör ett racingspel där alla möts i ett gränslöst USA. Men det bir ingen maffig massiv onlineracing, för The Crew får motorstopp redan i starten.

#ivory-tower, #ubisoft, #the-crew


Medlem
The Crew

-Det är ett spel från ubisoft.

Skämåsido... ubisoft kanske borde satsa på andra spel?
Rayman-serien har de ju lyckats med.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Ser ut som att du spelar spelet själv, dum idé.
Det är inte världens bästa spel men det är otroligt roligt med 4 kompisar i coop.

Medlem

- Haltande bilduppdatering

Vilken usel detalj att ge minus för, FPS är ju bara en siffra.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Redaktör
Skrivet av Pjotor:

- Haltande bilduppdatering

Vilken usel detalj att ge minus för, FPS är ju bara en siffra.

Heh. På pc ger konstanta 30 fps bättre flyt än när det hoppar mellan 50 och 60.


signatur
Medlem

Glad att jag inte lät racing-suget ta över då. Tack till FZ, nej tack till The Crew!

Medlem

Betan var tråkig, trodde att det skulle bli bättre närmare release. Utvecklarna borde fått mer tid till att i alla fall göra färdigt spelet.

Håller personligen tummarna på ett Need For Speed Underground 3 nästa år från EA utan några superbilar (Koenigsegg, Ferrari osv...).

Medlem

Next-Gen konsolerna verkar inte direkt lyckas... Finns många spel som knappt orkar upp till 60 fps (vissa utvecklare skiter fullständigt i att ens satsa på 60 fps, när konsolerna inte orkar med), men med The Crew orkar den knappt upp till 30 fps.

Men det är bara en siffra, inget man ska behöva fokusera på, eller hur Ubisoft?

TL;DR: "Good idea, poorly executed". Ubisoft får gärna skrotas efter flera dåliga releaser efter varandra.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Redaktör
Skrivet av Mikzarn:

Ser ut som att du spelar spelet själv, dum idé.
Det är inte världens bästa spel men det är otroligt roligt med 4 kompisar i coop.

Bilderna är offficiella eller tagna av mig på pc. Jag tog dem när jag körde solo för att visa grafiken.


signatur
Medlem

oväntat, ser inget som skulle vara roligt med spelet


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Freffo:

Betan var tråkig, trodde att det skulle bli bättre närmare release. Utvecklarna borde fått mer tid till att i alla fall göra färdigt spelet.

Håller personligen tummarna på ett Need For Speed Underground 3 nästa år från EA utan några superbilar (Koenigsegg, Ferrari osv...).

Kommer aldrig bli lika bra som NFS Underground 2 :'(

Medlem

I betan var spelet riktigt kul tyckte jag med en kompis. Vi körde mest dragrace på saltflatsen och lite mountain climbing för att uppnå hastighet över 400km/h för att sen bara slunga oss in i varandra eller in i en skog.

Får se hur Ubisoft ska "fixa" detta.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

inget bra år för Ubisoft verka det som :/ ...förutom små pärlor som Child of light & Valiant Hearts + Farcry4 som funkar bra out of da box


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv
Skrivet av darkthunder:

Next-Gen konsolerna verkar inte direkt lyckas... Finns många spel som knappt orkar upp till 60 fps (vissa utvecklare skiter fullständigt i att ens satsa på 60 fps, när konsolerna inte orkar med), men med The Crew orkar den knappt upp till 30 fps.

Men det är bara en siffra, inget man ska behöva fokusera på, eller hur Ubisoft?

TL;DR: "Good idea, poorly executed". Ubisoft får gärna skrotas efter flera dåliga releaser efter varandra.

Såklart dagens konsoler inte lyckas. Till och med GTA V laggar ju på dem och man är förbjuden till att ändra grafikinställningarna (sjukt)! Jag förstår än i dag inte varför personer inte köper en kraftfull dator för kanske 15 000 SEK, som räcker i 6-9 år, om inte längre, och använder den som en "konsol" (använder TV-skärmen som datorskärm).

Det kanske är summan som spelar stor roll? Cirka 3 000 SEK mot cirka 15 000 SEK.

Medlem

Fick med The Crew när jag köpte ett GTX970 på Inet.se, väldigt besviken. Har 21minuters speltid, ångrar att jag valde det spelet. Fast de andra spelen verkar ju inte blivit några höjdare heller så jag förstår varför man fick med det gratis!


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Testade betan, avinstallerade efter 30 min, kändes bara livlöst och verkar som att final versionen fortfarande är likadan. Usch.

Medlem

Skulle inte ta FZ recension som lag precis. Har hört folk som älskar spelet för vad det är, ett racing spel. Tillsammans med ett "crew" som vänner eller liknande utstrålar spelet kvalité.
Hade du tänkt spela ensam och tror du ska ha en magisk upplevelse har jag mina tvivel du kommer ha kul.

om man får slut på toalettpapper så funkar det snart lika bra med ubisofts aktier

Medlem

Kanske vinner pris för sämsta bilspel. Slutet för Ubisoft.

Medlem

Köpte på launch, från den där brasilianska sidan, så gav bara ca. 300. Fullpris kände som för mycket. Har inte hunnit spela jättemycket men men märker direkt vissa saker.

Fokus har lagts på att tillfredställa den Amerikanska marknaden märker man snabbt, när man börjar spelet får man välja mellan 3 muskelbilar eller en 370z. Sedan känns det lite påtvingat med modifikationsklasserna som de kör med, men det är ju kul att de har någon form av modifikationer.

Bilbiblioteket överlag känns inte så imponerande, väldigt få bilar. Sen har de lagt massa jobb på fancy animationer som känns överflödiga (bilarna demonteras i garaget osv, fint att titta på men menlöst.

Att bilfysiken känns arkadig i ett sånt här spel känns svårt att klaga på - men att de har lustgas som dessutom genereras konstant åter känns väldigt löjligt. Det är väl knappt lagligt någonstans att ha lustgassystem - sedan att det fylls på HELA TIDEN... Larvigt.

Tror ändå jag kommer ha kul med det eftersom det är en stor värld och man kan spela med kompisar. Tycker att Test Drive Unlimited gjorde det hela lite bättre - men det var väldigt drygt att försöka spela med kompisar och att få ihop pengar.

Jag tycker dåliga spel förstör för spelindustrin. Varför de släpper genom sådana mediokra produkter är en gåta.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Min racingsug och drömmar om TDU och NFUS2 tog över för mig och jag införskaffade det, bilkontrollen ska vi inte prata om plussa då på med connection problem. Jävla röra.

Medlem

Kommer köpa till reducerat pris till PC, av det jag spelade av betan var det hyfsat nog för mig att överväga ett köp, med det sagt var det totalt ospelbart på 30 fps, alldeles för mycket input lag för ett racing spel, som tur är det bra optimerat för PC så 60 fps var inga problem på Ultra med ett nu par år gammalt grafikkort.

Medlem

Förutom NFS: Most Wanted från 2010, Carmageddon och Twisted Metal-serien så ser jag inte vad som utmärker bilspel efter bilspel med knappa förändringar.

För min del är det nog avsaknaden av spelmekanik.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Tre mindre lyckade spel på kort tid från Ubisoft nu. Watch Dogs i våras var heller inte helt lyckat. Om de inte lyckas med Division och Rainbow Six nästa år så skulle jag inte vilja vara aktieägare.

Medlem

shit vilken dålig betyg ni gav ett spel jag tyckte va nämre 9 av 10

Inaktiv
Skrivet av shagul:

shit vilken dålig betyg ni gav ett spel jag tyckte va nämre 9 av 10

media.. a powerful tool.. det är nästan som biblen..
spela spelet och testa det själv, sen ge kritik.. likadant gäller filmer..

att läsa dålig/bra kritik innan man börjar se filmen eller börja spelet är bara idioti.. alla är inte lika.

Redaktör
Skrivet av Bu-Tch-Er:
Skrivet av shagul:

shit vilken dålig betyg ni gav ett spel jag tyckte va nämre 9 av 10

media.. a powerful tool.. det är nästan som biblen..
spela spelet och testa det själv, sen ge kritik.. likadant gäller filmer..

att läsa dålig/bra kritik innan man börjar se filmen eller börja spelet är bara idioti.. alla är inte lika.

Fast en recension kan ju ge en bild av spelet, så man känner om det är något att ha. Om man t.ex. vill ha ett bilspel med någorlunda trovärdig körkänsla fattar man av den här recensionen att The Crew inte är rätt spel.


signatur
FM-guru
F.d. Sisyr

Tyckte betan var lite småkul, men tror verkligen inte att jag skulle lira detta i mer än nån vecka innan jag tröttnar. Avstår.

Medlem

Testade betan, sämsta körkänslan jag någonsin upplevt. Det känns som man kontrollerar ett snöre framför bilen som den sedan följer efter. Helt otroligt för ett spel som enbart handlar om racing.

12
Skriv svar