Adoptera intergalaktisk get – stoppa ebola

Robot
Medlem
Adoptera intergalaktisk get – stoppa ebola

Och hur mycket donerar Blizzard själva, ingenting gissar jag på.

Medlem

De låter hela beloppet gå till röda korset men du tycker de gör en dålig sak?

Medlem
Skrivet av Spiff:

De låter hela beloppet gå till röda korset men du tycker de gör en dålig sak?

Lika bra att donera direkt till röda korset, tycker det är dåligt att Blizzard ska få cred för det.

Det är ju inte så att dom inte har några pengar själva.

Medlem

Fast nu lockar dom ju säkert massa folk som inte hade donerat annars, ser inte problemet riktigt? Du får ju inte mer cred för att du donerar direkt till rc, i detta fallet får man ju iaf en rymdget

Medlem
Skrivet av Joavels:
Skrivet av Spiff:

De låter hela beloppet gå till röda korset men du tycker de gör en dålig sak?

Lika bra att donera direkt till röda korset, tycker det är dåligt att Blizzard ska få cred för det.

Det är ju inte så att dom inte har några pengar själva.

Pengarna går oavkortat till Röda Korset. Hur många WoW-spelare tror du skulle donera 10 dollar till Röda Korset bara så där utan att få något tillbaka för det? Det här är högst ideellt av Blizzard och du bara klagar.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Jag tycker ändå att Blizzard borde donera en peng själva.

Redaktör
Skrivet av Joavels:

Jag tycker ändå att Blizzard borde donera en peng själva.

Det kanske de har gjort.


signatur
Medlem
Skrivet av Joavels:
Skrivet av Spiff:

De låter hela beloppet gå till röda korset men du tycker de gör en dålig sak?

Lika bra att donera direkt till röda korset, tycker det är dåligt att Blizzard ska få cred för det.

Det är ju inte så att dom inte har några pengar själva.

Det är ju en vinst för alla? Jag får en get och jag får lite god självkänsla för att donera pengar till kampen mot ebola samtidigt som Blizzard får lite PR på köpet. Finns betydligt fler företag (och privatpersoner) som inte engagerar sig alls.

Medlem
Skrivet av Joavels:

Jag tycker ändå att Blizzard borde donera en peng själva.

I tidigare sammanhang, tror det var antingen Japan eller någon storm i USA så matchade Blizzard totalsumman av alla köpen på i en egen donation. Mycket möjligt att de gör så denna gången också.

Medlem
Skrivet av Joavels:

Och hur mycket donerar Blizzard själva, ingenting gissar jag på.

Det är handlingen som räknas, inte tanken. Blizzard gör något som förmodligen genererar mer pengar till röda korset än vad som hade hänt om Blizzard inte hade gjort detta. Detta är därmed någonting positivt, för RK får mer pengar. Eventuella baktankar som Blizzard kanske har om ökad PR etc, kan inte räknas då handlingen fortfarande står fast, RK får mer pengar, simpelt.

Medlem

Att folk orkar gnälla om en sån här ska, samma gnäll varje gång.

Köpte precis en get till mig själv, är ju göe härlig


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem
Skrivet av Joavels:
Skrivet av Spiff:

De låter hela beloppet gå till röda korset men du tycker de gör en dålig sak?

Lika bra att donera direkt till röda korset, tycker det är dåligt att Blizzard ska få cred för det.

Det är ju inte så att dom inte har några pengar själva.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Seraium:
Skrivet av Joavels:
Skrivet av Spiff:

De låter hela beloppet gå till röda korset men du tycker de gör en dålig sak?

Lika bra att donera direkt till röda korset, tycker det är dåligt att Blizzard ska få cred för det.

Det är ju inte så att dom inte har några pengar själva.

https://38.media.tumblr.com/tumblr_mbkpwradkP1rwcc6bo1_250.gi...

Du vann just alla diskussioner någonsin!

Joavels borde sluta vara viktig och bara vara glad att några med så mycket inflytande som blizzard faktiskt gör något sånt här.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Joavels:
Skrivet av Spiff:

De låter hela beloppet gå till röda korset men du tycker de gör en dålig sak?

Lika bra att donera direkt till röda korset, tycker det är dåligt att Blizzard ska få cred för det.

Det är ju inte så att dom inte har några pengar själva.

Pengarna går oavkortat till Röda Korset. Hur många WoW-spelare tror du skulle donera 10 dollar till Röda Korset bara så där utan att få något tillbaka för det? Det här är högst ideellt av Blizzard och du bara klagar.

Precis, måste vara något fel på mänskligheten att det måste gå via ett spel företag för att rädda liv.

Medlem
Skrivet av Bu-Tch-Er:
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Joavels:
Skrivet av Spiff:

De låter hela beloppet gå till röda korset men du tycker de gör en dålig sak?

Lika bra att donera direkt till röda korset, tycker det är dåligt att Blizzard ska få cred för det.

Det är ju inte så att dom inte har några pengar själva.

Pengarna går oavkortat till Röda Korset. Hur många WoW-spelare tror du skulle donera 10 dollar till Röda Korset bara så där utan att få något tillbaka för det? Det här är högst ideellt av Blizzard och du bara klagar.

Precis, måste vara något fel på mänskligheten att det måste gå via ett spel företag för att rädda liv.

felet på mänskligheten och det diskuterade spelföretaget. Kan vi inte blanda in vår rösträtt och få in lite politisk diskussion i den här cyniska tråden också!

Medlem
Skrivet av Joavels:

Och hur mycket donerar Blizzard själva, ingenting gissar jag på.

När du köper något och pengarna går till välgörenhet så är det inte du som donerar några pengar eftersom att du fått något för dina pengar.

Blizzard kommer att donera alla pengar som geten drar in i försäljning under december. När du köper geten så donerar du personligen inte ett piss till Röda korset, utan du köper bara ett virtuellt djur, men Blizzard donerar i sin tur de intäkter de får in till Röda korset.

Ett sånt här initiativ ökar dock antalet köp. Folk som inte hade tänkt att köpa ett djur kanske gör det av en god gärning. Folk som kanske hade tänkt köpa ett annat djur som inte ingår i kampanjen väljer kanske geten istället. Men när det väl kommer till kritan så är det Blizzard som är den största förloraren då de är de enda som inte får ut något av det, bortsett från all publicitet då.

Medlem

Kan se framför mig hur man blir mobbad när folk får syn på geten. "Nice Ebola-goat".

1
Skriv svar