Butiker stoppar GTA V pga "våld mot kvinnor"

Medlem

"Ibland sägs det att det till en del låg militärstrategiska skäl bakom koloniseringen av Australien, och att det bland de deporterade fanns många politiska fångar. Men det är mest ett sätt att skyla över det faktum att Australien var en avstjälpningsplats för vålds- och egendomsbrottslingar. De irländska revolutionärer som deporterades kom långt senare.

Brutalitet och umbäranden präglade livet. Kvinnor kunde säljas män emellan, och om en fri nybyggare kastade ut den kvinnliga fånge han tagit till sig, återstod för henne inte mycket mer än att bli ännu en prostituerad bland gränderna i The Rocks."

Sudda sudda sudda sudda bort er sura min.. ^^

Medlem

Tycker dock det är konstigt att folk här inne per automatik vänder sig mot feminism. Är det specifikt feminister som är anledningen till denna säljstopp?

Ni är precis som de trångsynta gamlingarna som skyller på spel när nånting våldsamt händer i verkligheten. Hade inte förvånat mig om de flesta av er sitter om 50 år och är de som är ogillade av den yngre generationen för att vara precis lika trångsynta.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Securion:
Skrivet av Ninja Goat:

hära: average white male som inte tror på sexism, som är jävligt verklig och finns. Helt seriöst hur kan ni inte tycka att det bidrar till bilden av att se ner på kvinnor att man knullar horor och sen dödar dem för att få tillbaka sina pengar? Varför är ni så blinda...

sist jag kolla fanns det heller inga manliga prostituerade

Du som har sett ljuset kan ju låta bli och spela det då?
Vi andra förstår att det är ett spel.

tycker bara det är jävligt onödigt, sitter du och onanerar till prostituerade i GTA V eller? känns som ett sjukt onödigt tillägg i spelet och lägger knappast till någon form av "underhållning"

Medlem

Men på den här sidan så vänder sig alla per automatik mot feminism som sagt, varje gång en av Arnroth's krönika som handlar om just kvinnors könsroller i spel, ja då jävlar är det bara jävla skitsnack, trams och whine.

En massa barnsliga 17 åriga pojkar är vad som finns på den här sidan känns det som, dock är innehållet väldigt bra när det gäller artiklar.

Och handlar inte om att "kolla bort" och inte spela, det är Rockstars ansvar också, GTA är ett av världens mest spelade spel, och jag bojkottar gärna GTA V om det hjälper.

Medlem

"Åh nej <1% av folket tycker en sak, vi låter de få som de vill på vår butiks bekostnad. Vad ska vi med pengar till."


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av MrStrange:

Ständigt denna debatt om att det är så jäkla synd om kvinnor hit och dit..
Förbannade militanta feminister och annat PK-pack.

Att döda en massa män, barn, djur osv i spel är ok men så fort det handlar om kvinnor då ser "jämställdhets"-eliten rött.

Det finns ingenting som pekar på att Targets GTA V-motståndare är feminister, röda eller jämställdhetskämpar. Det handlar nog bara om folk som ogillar våldsamma spel, och där petition-skaparna lyft fram våld mot kvinnor som argument (för vem är INTE emot våld mot kvinnor?)

Sättet brevet är skrivet på pekar ju på en vis typ av person, och därigenom kan man ju dra en slutsats om vilka kretsar det spridits i. Sen kan ju länkar ha hamnat på villovägar på t ex facebook.

Skrivet av Ninja Goat:

Men på den här sidan så vänder sig alla per automatik mot feminism som sagt, varje gång en av Arnroth&#039;s krönika som handlar om just kvinnors könsroller i spel, ja då jävlar är det bara jävla skitsnack, trams och whine.

En massa barnsliga 17 åriga pojkar är vad som finns på den här sidan känns det som, dock är innehållet väldigt bra när det gäller artiklar.

Och handlar inte om att "kolla bort" och inte spela, det är Rockstars ansvar också, GTA är ett av världens mest spelade spel, och jag bojkottar gärna GTA V om det hjälper.

Men är du helt verklighetsfrånvänd? GTA V bidrar ju knappast mer till våld mot kvinnor jämfört med alla andra olagligheter man kan göra i spelet.

Inaktiv
Skrivet av Ninja Goat:

hära: average white male som inte tror på sexism, som är jävligt verklig och finns. Helt seriöst hur kan ni inte tycka att det bidrar till bilden av att se ner på kvinnor att man knullar horor och sen dödar dem för att få tillbaka sina pengar? Varför är ni så blinda...

sist jag kolla fanns det heller inga manliga prostituerade

Jag tror inte det bidrar till någon bild av att se ner på kvinnor.
Själv har jag har inget emot prostitution och ser inte ner på prostituerade. Men även om man gjorde det, varför skulle det bidra till en sådan bild?

Du kan köpa en jävla varmkorv av korvgubben och sedan köra över honom och ta tillbaka dina pengar (I GTA 4 fanns det iaf korvgubbar, har inte spelat GTA 5 än). Vad är skillnaden?

Hur tycker du Rockstar ska göra det annorlunda för att det enligt dig inte ska vara sexistiskt? Odödliga horor? Horor utan pengar? Inga horor alls?
Rockstar avbildar den kriminella världen i USA där prostitution förmodligen är ganska vanligt och sexköp förmodligen är ganska socialt accepterat. Varför ska Rockstar göra avkall på just denna del av sin vision när spelet innehåller långt värre saker än sexköp, som t.ex. tortyr?

Anledningen till att det inte finns några manliga prostituerade är förmodligen för att alla tre huvudpersoner i spelet är heterosexuella män.

Om något borde ju GTA bidra till en dålig manssyn då det är män som står för de värsta hemskheterna i spelet.

Skrivet av Ninja Goat:

Men på den här sidan så vänder sig alla per automatik mot feminism som sagt, varje gång en av Arnroth&#039;s krönika som handlar om just kvinnors könsroller i spel, ja då jävlar är det bara jävla skitsnack, trams och whine.

En massa barnsliga 17 åriga pojkar är vad som finns på den här sidan känns det som, dock är innehållet väldigt bra när det gäller artiklar.

Och handlar inte om att "kolla bort" och inte spela, det är Rockstars ansvar också, GTA är ett av världens mest spelade spel, och jag bojkottar gärna GTA V om det hjälper.

Varför inte försöka argumentera emot det som sägs istället för att kalla det trams och whine?
Jag tycker de flesta feminister är verklighetsfrånvända då de grundar alla sina argument i felaktiga radikalfeministiska teorier om könsmaktsordning och patriarkat.
Det är Rockstars ansvar att göra vad? Att utbilda folket inom "DEN RÄTTA LÄRAN"? Rockstar gör inga educational games för barn, de gör vuxenspel.

Själv tycker jag att spelmakare borde få ha exakt vad de vill i sina spel precis som jag tycker filmskapare borde få ha exakt vad de vill i sina filmer och författare borde få skriva om precis vad de vill i sina böcker. Uppenbarligen finns det folk som inte tycker att så är fallet.

Medlem

det är lungt sålänge man dödar folk, men om du slår en kvinna! neeeeeeej dåååå blir det andra brullar hahahaha.

Redaktör
Skrivet av kabex:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av MrStrange:

Ständigt denna debatt om att det är så jäkla synd om kvinnor hit och dit..
Förbannade militanta feminister och annat PK-pack.

Att döda en massa män, barn, djur osv i spel är ok men så fort det handlar om kvinnor då ser "jämställdhets"-eliten rött.

Det finns ingenting som pekar på att Targets GTA V-motståndare är feminister, röda eller jämställdhetskämpar. Det handlar nog bara om folk som ogillar våldsamma spel, och där petition-skaparna lyft fram våld mot kvinnor som argument (för vem är INTE emot våld mot kvinnor?)

Sättet brevet är skrivet på pekar ju på en vis typ av person, och därigenom kan man ju dra en slutsats om vilka kretsar det spridits i. Sen kan ju länkar ha hamnat på villovägar på t ex facebook.

Så länge det inte finns en tydlig definition av vad feminism är, blir det rätt meningslöst att kalla folk feminister. I den här tråden lutar det åt att "feminism" används som skällsord, att folk som har något emot våld mot kvinnor i spel är rabiata moralväktare och livrädda för spel.

Ett annat sätt att beskriva feminism är personer som tycker att kvinnor och män ska värderas lika utifrån vad de gör (t.ex. sammalön för samma arbete). Ta Bengt Westerberg, liberal ex-ledare för FP: om inte jag minns fel kallade han sig feminist, och utsågs till "Årets kvinna" nån gång på 90-talet. Det går inte gärna att koppla den typen av feminism till den där felinformerande omröstningen.

Så visst, sättet brevet är skrivet på pekar på en viss typ av människa. En människa som är rädd för nya underhållningsformer, på precis samma sätt som sker varje gång en ny underhållningsform dyker upp (video, film, radio, tidningar - till och med att folk lärde sig läsa har ansetts farligt). Men det är fel att kalla de människorna feminister, för det här handlar om rädsla för något man inte känner till. Inget annat.


signatur
Gen
Medlem

Ingen som tänkte på NOLF? Kvinnlig karaktär som skjuter sig igenom arméer av manliga hejdukar

Medlem

Man blir bara arg när man läser sånt här. Alla människor som försöker censurera och stoppa film, musik och spel tycker jag är mindre värda människor. Räcker det inte med att bara ignorera saker som man inte gillar? Nej, man måste förstöra för alla andra. Nu ska jag gå och se en actionfilm där dom kidnappar ett rosa gossedjur och där små röda hjärtan kommer ut ur pistolerna för det är så verkligheten ser ut eller hur?

Medlem
Skrivet av Ninja Goat:

Men på den här sidan så vänder sig alla per automatik mot feminism som sagt, varje gång en av Arnroth&#039;s krönika som handlar om just kvinnors könsroller i spel, ja då jävlar är det bara jävla skitsnack, trams och whine.

En massa barnsliga 17 åriga pojkar är vad som finns på den här sidan känns det som, dock är innehållet väldigt bra när det gäller artiklar.

Och handlar inte om att "kolla bort" och inte spela, det är Rockstars ansvar också, GTA är ett av världens mest spelade spel, och jag bojkottar gärna GTA V om det hjälper.

Okej. Du gnäller på att dessa ''barnsliga 17-åringar'' gnäller?

Sen kan man ju undra vad din agenda är i den här frågan? Du skriver att du gärna bojkottar om det hjälper. Hjälper vad då? Att få Rockstar att lägga ner GTA? Att få alla butiker att sluta sälja det? Om du inte gillar ett spel så är det fruktansvärt enkelt...Du ger fan i att spela det.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Tycker dock det är konstigt att folk här inne per automatik vänder sig mot feminism. Är det specifikt feminister som är anledningen till denna säljstopp?

Ni är precis som de trångsynta gamlingarna som skyller på spel när nånting våldsamt händer i verkligheten. Hade inte förvånat mig om de flesta av er sitter om 50 år och är de som är ogillade av den yngre generationen för att vara precis lika trångsynta.

Det verkar ju handla specifikt om våld mot kvinnor. Att man tvingas tortera en person eller att nästan allt våld är mot män är inget problem, de är ju inte kvinnor. Att män framställs som extremt våldsbenägna verkar inte vara något problem det heller.

Så jag tycker då inte att det är konstigt att folk vänder sig mot feminismen även om det säkert är andra också som röstat för.

Angående den andra delen, är det inte de som röstat för att Target ska bannlysa spelet som är trångsynta och skyller allt på spel, inte de som tycker att beslutet är dumt?


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem
Skrivet av ArcticFire:
Skrivet av Apministern:

Tycker dock det är konstigt att folk här inne per automatik vänder sig mot feminism. Är det specifikt feminister som är anledningen till denna säljstopp?

Ni är precis som de trångsynta gamlingarna som skyller på spel när nånting våldsamt händer i verkligheten. Hade inte förvånat mig om de flesta av er sitter om 50 år och är de som är ogillade av den yngre generationen för att vara precis lika trångsynta.

Det verkar ju handla specifikt om våld mot kvinnor. Att man tvingas tortera en person eller att nästan allt våld är mot män är inget problem, de är ju inte kvinnor. Att män framställs som extremt våldsbenägna verkar inte vara något problem det heller.

Så jag tycker då inte att det är konstigt att folk vänder sig mot feminismen även om det säkert är andra också som röstat för.

Angående den andra delen, är det inte de som röstat för att Target ska bannlysa spelet som är trångsynta och skyller allt på spel, inte de som tycker att beslutet är dumt?

Läs Tompas senaste inlägg.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av ArcticFire:
Skrivet av Apministern:

Tycker dock det är konstigt att folk här inne per automatik vänder sig mot feminism. Är det specifikt feminister som är anledningen till denna säljstopp?

Ni är precis som de trångsynta gamlingarna som skyller på spel när nånting våldsamt händer i verkligheten. Hade inte förvånat mig om de flesta av er sitter om 50 år och är de som är ogillade av den yngre generationen för att vara precis lika trångsynta.

Det verkar ju handla specifikt om våld mot kvinnor. Att man tvingas tortera en person eller att nästan allt våld är mot män är inget problem, de är ju inte kvinnor. Att män framställs som extremt våldsbenägna verkar inte vara något problem det heller.

Så jag tycker då inte att det är konstigt att folk vänder sig mot feminismen även om det säkert är andra också som röstat för.

Angående den andra delen, är det inte de som röstat för att Target ska bannlysa spelet som är trångsynta och skyller allt på spel, inte de som tycker att beslutet är dumt?

Läs Tompas senaste inlägg.

Ja, jag läste det förrän jag skrev också. Feminism borde kopplas ihop med t.ex. lika lön för lika arbete. Men nu är det ju så att det är de radikala som får mest uppmärksamhet och ger dåligt rykte åt allt. Det som Target skriver får mig att tänka på radikala feminister. Vilket är synd. Man glömmer ofta bort de vanliga människorna som inte har extrema åsikter.

Hade beslutet handlat om våldet överlag i GTAV, alltså mot kvinnor, djur och män hade det inte orsakat lika mycket uppmärksamhet. Då hade det varit enkelt att förklara att man inte stöder det överdriva våldet. Men då borde ju bannlysningen ha kommit 14 månader tidigare, då GTAV faktiskt släpptes, och inte i samband med en viss video som visar vad man kan göra i PS4 och X1-versionen.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem
Skrivet av ArcticFire:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av ArcticFire:
Skrivet av Apministern:

Tycker dock det är konstigt att folk här inne per automatik vänder sig mot feminism. Är det specifikt feminister som är anledningen till denna säljstopp?

Ni är precis som de trångsynta gamlingarna som skyller på spel när nånting våldsamt händer i verkligheten. Hade inte förvånat mig om de flesta av er sitter om 50 år och är de som är ogillade av den yngre generationen för att vara precis lika trångsynta.

Det verkar ju handla specifikt om våld mot kvinnor. Att man tvingas tortera en person eller att nästan allt våld är mot män är inget problem, de är ju inte kvinnor. Att män framställs som extremt våldsbenägna verkar inte vara något problem det heller.

Så jag tycker då inte att det är konstigt att folk vänder sig mot feminismen även om det säkert är andra också som röstat för.

Angående den andra delen, är det inte de som röstat för att Target ska bannlysa spelet som är trångsynta och skyller allt på spel, inte de som tycker att beslutet är dumt?

Läs Tompas senaste inlägg.

Ja, jag läste det förrän jag skrev också. Feminism borde kopplas ihop med t.ex. lika lön för lika arbete. Men nu är det ju så att det är de radikala som får mest uppmärksamhet och ger dåligt rykte åt allt. Det som Target skriver får mig att tänka på radikala feminister. Vilket är synd. Man glömmer ofta bort de vanliga människorna som inte har extrema åsikter.

Hade beslutet handlat om våldet överlag i GTAV, alltså mot kvinnor, djur och män hade det inte orsakat lika mycket uppmärksamhet. Då hade det varit enkelt att förklara att man inte stöder det överdriva våldet. Men då borde ju bannlysningen ha kommit 14 månader tidigare, då GTAV faktiskt släpptes, och inte i samband med en viss video som visar vad man kan göra i PS4 och X1-versionen.

Fast människor i tråden skyller på feminsm i helhet. Vilket är fel. Bara för att där finns ett par radikala sådana behöver man inte dra med alla.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Fast människor i tråden skyller på feminsm i helhet. Vilket är fel. Bara för att där finns ett par radikala sådana behöver man inte dra med alla.

Nej men man kan ju "dra med" alla feministerna.

Medlem
Skrivet av Burtas:
Skrivet av Apministern:

Fast människor i tråden skyller på feminsm i helhet. Vilket är fel. Bara för att där finns ett par radikala sådana behöver man inte dra med alla.

Nej men man kan ju "dra med" alla feministerna.

Varför står det att du citerade mig? Jag skrev inte det där.
Men ja, det som jag menade var ju att folk drar alla under samma kam fastän de egentligen menar de radikala.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem
Skrivet av ArcticFire:
Skrivet av Burtas:
Skrivet av Apministern:

Fast människor i tråden skyller på feminsm i helhet. Vilket är fel. Bara för att där finns ett par radikala sådana behöver man inte dra med alla.

Nej men man kan ju "dra med" alla feministerna.

Varför står det att du citerade mig? Jag skrev inte det där.
Men ja, det som jag menade var ju att folk drar alla under samma kam fastän de egentligen menar de radikala.

Sorry vart väldigt fel
Är korrigerat nu.

Medlem

Inte bara utländska butiker som slutat sälja GTA V tydligen. Även en stor svensk distanshandelsfirma har bojkottat spelet, trots att man kunde köpa det hos dem tidigare, efter att "nyheten" att man kan "våldta kvinnor" dykt upp på nätet.

Man blir lite trött på att det fortfarande finns så mycket fördomar mot spel, speciellt när de inte stämmer. Och ännu mer när man ser mellan ögonen på när samma sak händer i teve. Hur många kedjor bojkottar Game of Thrones där det verkligen kan sägas handla om våld mot kvinnor?

123
Skriv svar