Rainbow Six: Siege – så fungerar cover-systemet

Robot
Rainbow Six: Siege – så fungerar cover-systemet
Medlem
Rainbow Six: Siege – så fungerar cover-systemet

Det finns en stor potential för det här spelet, men frågan är om man kan utnyttja den potentialen när man heter Ubisoft.

Redaktör
Skrivet av Bojkott:

Det finns en stor potential för det här spelet, men frågan är om man kan utnyttja den potentialen när man heter Ubisoft.

De har gjort en del missar, men det betyder inte att allt de tar i blir skräp. Det är ju ett stort företag med många studior och anställda.


signatur
Inaktiv

Det här spelet ser verkligen mer och mer intressant ut, för var gång de visar upp det de har gjort hittills. Jag är ett gammalt fan av Rainbow Six och Ghost Recon, så jag håller verkligen tummarna på att de verkligen kan lyckas den här gången.

Rainbow Six: Vegas 2 var roligt, men inte i längden. Rainbow Six: Lockdown var lite roligare, då det spelet använde en skön grafikmotor, men det räckte ändå inte. Något fattades liksom. Likadant med Rainbow Six 3, även om jag har spelat det i kanske totalt 4 månader, om man lägger ihop all min speltid sedan det lanserades.

Kom igen nu, Ubisoft! Ge oss ett Rainbow Six-spel som verkligen håller i längden!

För övrigt: skönt namn - Chase Straight!

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Bojkott:

Det finns en stor potential för det här spelet, men frågan är om man kan utnyttja den potentialen när man heter Ubisoft.

De har gjort en del missar, men det betyder inte att allt de tar i blir skräp. Det är ju ett stort företag med många studior och anställda.

AC Unity, Far Cry 4 och The Crew nu i rad som är under all kritik, jag vågar INTE köpa något mer Ubisoft på förbokning eller release.

Medlem

Är så jeffla taggad =D OM det blir i närheten så bra som Swat 4a så blir det ett köp dirrmode :,P

Så man kan LUTA SIG och SKJUTA SAMTIDIGT??? Vilket otroligt genombrott för spelvärlden!.....

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Bojkott:

Det finns en stor potential för det här spelet, men frågan är om man kan utnyttja den potentialen när man heter Ubisoft.

De har gjort en del missar, men det betyder inte att allt de tar i blir skräp. Det är ju ett stort företag med många studior och anställda.

Visst finns det fortfarande en chans att det kan bli bra. Problemet med Ubisoft har inte varit spelens innehåll, utan snarare hur stabila de har varit. Krascher, buggar, idiotisk AI m.m. har tenderat att förstöra den spelupplevelse som finns begraven under dessa problem. Både Unity och FC4 har varit roliga tills det att man stöter på ett problem. Unity har jag gett upp på och inväntar en rejäl patch (kanske har kommit men har inte orkat testa). FC4 har fungerat hyfsat bra men har kraschat emellanåt, vilket har gjort att jag har fått börja om från senaste checkpoint som i vissa fall har varit ganska så långt bakåt.

Ubisoft kan bygga upp bra storylines, men deras programmerare borde skickas till skolbänken omedelbart för att lära sig ett och annat. Eller så kan de helt enkelt börja ta den tid som krävs för att göra ett stabilt spel och sluta ge oss releasedatum som de inte kan hålla.

Medlem

På grund av sina senaste missar har jag tappat lite förtroende gentemot Ubisoft, men jag ser ändå potential i det här spelet! Hoppas verkligen det blir bra nu!

Medlem

Detta ser ut att kunna bli ett väldigt trevligt taktisk skjutare som kommer införa för många sömnlösa nätter.

Medlem

Det här kommer bli så fett.
Kidsen kommer inte fatta ett dugg.

Medlem

Fan så fint med ett riktigt cover-system!

Medlem
Skrivet av von_lidl:

Fan så fint med ett riktigt cover-system!

Lite missvisande titel. Hela grejen var väl att det inte var något cover system. "We chose to not implement a contextual cover system..." som han sa i filmen. Man kan leana, that's it. Och det uppskattas.

Medlem

Men va fan det här börjar ju se rätt bra ut ju, de verkar fatta det här med gameflow.

Inaktiv

Vilken motbjudande kille..

Medlem

Gör det oldschool som första rainbox six. Men nej, inte ens då tänker jag förhandsboka detta. Väntar och ser.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Bojkott:

Det finns en stor potential för det här spelet, men frågan är om man kan utnyttja den potentialen när man heter Ubisoft.

De har gjort en del missar, men det betyder inte att allt de tar i blir skräp. Det är ju ett stort företag med många studior och anställda.

AC Unity, Far Cry 4 och The Crew nu i rad som är under all kritik, jag vågar INTE köpa något mer Ubisoft på förbokning eller release.

Samma här. De senaste titlarna jag har förbeställt (Battlefield 4, Sim City 5 och Far Cry 4) har alla varit katastrofala. Nu skiter jag i preorder och väntar tills communityt säger att spelet faktiskt fungerar. Givet att Ubisoft inte kan klandras för EAs kassa releaser, har de precis som du säger haft stora problem med sina egna. Jag tycker mig se en trend som jag absolut inte uppskattar. Inga fler förbokningar för min del.


signatur

Man skulle ha två hjärnor så att man kunde sabba den ena

Medlem

Ser ut att kunna va bra. Hoppas att det ändå är någorlunda realistiskt och seriöst.

Gillade SWAT4 i helhet, men inte allt.


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Bojkott:

Det finns en stor potential för det här spelet, men frågan är om man kan utnyttja den potentialen när man heter Ubisoft.

De har gjort en del missar, men det betyder inte att allt de tar i blir skräp. Det är ju ett stort företag med många studior och anställda.

Skulle det vara betryggande? Det är EA med.

Redaktör
Skrivet av undercover:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Bojkott:

Det finns en stor potential för det här spelet, men frågan är om man kan utnyttja den potentialen när man heter Ubisoft.

De har gjort en del missar, men det betyder inte att allt de tar i blir skräp. Det är ju ett stort företag med många studior och anställda.

Skulle det vara betryggande? Det är EA med.

Jag menar bara att man kanske inte måste svartmåla precis allt Ubisoft tar i bara för att de gör ett par halvknackiga spel. Nyanser, världen är inte svart eller vit.


signatur

varför är alla 12 som jobbar med spelutveckling? inte konstigt att spelen blir sämre med fler buggar hela tiden

Medlem

Jag hoppas att det är mer i andan av rainbow six: rogue spear och SWAT 4 än senare versioner men det ser fortfarande ut att har arkad stuket som RB6: Vegas...

Medlem

Jag hoppas att det är mer i andan av rainbow six: rogue spear och SWAT 4 än senare versioner men det ser fortfarande ut att har arkad stuket som RB6: Vegas...

Medlem

Så här gör man ett riktigt coversytem, många applåder till dessa herrar. Precis som vi förr hade i cod m.fl spel på PC, lean och inte beroende av någon låst animation och en viss tidpunkt.

Bra jobbat för en gång skull UBI.

1
Skriv svar