Dying Light kommer att få din dator att svettas

Robot
Dying Light kommer att få din dator att svettas

Techlands kommande zombiespel äter gärna hjärna och minne - läs hårdvarukraven!

#dying-light


Medlem
Dying Light kommer att få din dator att svettas

Ser så sjukt kul ut. Ett bättre dead island.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Verkar vara en trend nu förtiden att ange höga systemkrav.
kanske för att man inte tror att man kommer kunna optimera ?

Höga systemkrav borde visa sig tydligt annars inte att man får kännslan att varför är kraven så höga när man inte ser nå "förbättringar"

----
Blandade visst ihop detta med "dayz kopian"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

har ju svårt att förstå vrf minimum är 8gb ram

Medlem
Skrivet av Rwaat:

har ju svårt att förstå vrf minimum är 8gb ram

Kanske för att fler resurser läses in i minnet för att ta bort laddningstider helt eller delvis från moment i spelet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Lär vara lika bra optimerat som en påse med rå fläskkött...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sanazin:

Lär vara lika bra optimerat som en påse med rå fläskkött...

... eller människokött!


signatur
Medlem

Höga systemkraven beror mer på dålig optimering. Det finns gott om PC spel som har mycket lägre systemkrav och minst lika bra eller bättre grafik än många AAA spel. Detta är en trend för många utvecklare då dom egentligen skiter fullständigt i PCn.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Ojsan hoppsan, mina fyra stackars cpu-kärnor är för lågt klockade för de rekommenderade kraven. Lär inte vara några problem så länge spelet är optimerat.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Idono:

Höga systemkraven beror mer på dålig optimering. Det finns gott om PC spel som har mycket lägre systemkrav och minst lika bra eller bättre grafik än många AAA spel. Detta är en trend för många utvecklare då dom egentligen skiter fullständigt i PCn.

Kan du backa upp dina påståenden med exempel?

Inaktiv

Med tanke på att Dying light inte direkt är en kandidat för skönhetstävlingar (men jo, det ser kul ut) så luktar det dålig optimering lång väg. Tyvärr.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av Idono:

Höga systemkraven beror mer på dålig optimering. Det finns gott om PC spel som har mycket lägre systemkrav och minst lika bra eller bättre grafik än många AAA spel. Detta är en trend för många utvecklare då dom egentligen skiter fullständigt i PCn.

Kan du backa upp dina påståenden med exempel?

Konsolerna har delat ram och videominne. Där av optimerings påståendet han ger. Man kan även göra så här. Ta konsolernas kraft ( finns fullt av specs på google) jämför sedan det med PC kraft. Varför klarar då inte PC av vissa spel som flyter på "typ" bra på konsol. Optimering handlar det om. En PC arbetar med att ha separat minne till grafik och inte konsoler.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av D01tY:
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av Idono:

Höga systemkraven beror mer på dålig optimering. Det finns gott om PC spel som har mycket lägre systemkrav och minst lika bra eller bättre grafik än många AAA spel. Detta är en trend för många utvecklare då dom egentligen skiter fullständigt i PCn.

Kan du backa upp dina påståenden med exempel?

Konsolerna har delat ram och videominne. Där av optimerings påståendet han ger. Man kan även göra så här. Ta konsolernas kraft ( finns fullt av specs på google) jämför sedan det med PC kraft. Varför klarar då inte PC av vissa spel som flyter på "typ" bra på konsol. Optimering handlar det om. En PC arbetar med att ha separat minne till grafik och inte konsoler.

Man måste ju också ta i beakning de hundratals, om inte tusentals, olika pc-konfigurationer som ska köra koden. Konsolerna har en var, vilket gör optimeringsarbete mycket lättare.


signatur
Medlem

Jag är inte ett dugg förvånad över att ökningen i systemkrav kommer nu. Det har ju trots allt släppts en ny generation konsoller, så om de gamla spelen bromsades av Xbox360 bromsas de nu av Xbone så lägstakravet har skjutit i höjden.
Kan såklart bero på andra saker. Jag är ju ingen expert, men jag har halvt med flit väntat med att köpa ny PC tills nya konsollgenerationen kommit. Vill att min ny burk ska klara av alla multiplattfformare.

Inaktiv

Nä men! Så oväntat att recommended på minne är just exakt den mängd som är populärast.

Medlem

Ett spel idag skulle ju flutit på fantastiskt bra på en PC om det verkligen var gjort för det. Tyvärr får man köpa dyra datorer idag för att kunna spela spel med 1080p/60fps. Det är lite tråkigt må jag säga, då man måste satsa på att köpa två grafikkort istället för en.

16GB RAM reccomended !!

NuZ
Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av D01tY:
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av Idono:

Höga systemkraven beror mer på dålig optimering. Det finns gott om PC spel som har mycket lägre systemkrav och minst lika bra eller bättre grafik än många AAA spel. Detta är en trend för många utvecklare då dom egentligen skiter fullständigt i PCn.

Kan du backa upp dina påståenden med exempel?

Konsolerna har delat ram och videominne. Där av optimerings påståendet han ger. Man kan även göra så här. Ta konsolernas kraft ( finns fullt av specs på google) jämför sedan det med PC kraft. Varför klarar då inte PC av vissa spel som flyter på "typ" bra på konsol. Optimering handlar det om. En PC arbetar med att ha separat minne till grafik och inte konsoler.

Man måste ju också ta i beakning de hundratals, om inte tusentals, olika pc-konfigurationer som ska köra koden. Konsolerna har en var, vilket gör optimeringsarbete mycket lättare.

Sant mycket sant men är det inte APIn och drivrutiner man gör koden mot och inte vilka "saker" man har i burken så inte så super stor skillnad.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Känns inte som grafiken kunde försvara systemkraven heller. Men jag bryr mig inte särskilt mycket för jag tycker bara det ser ut som ett sjukt tråkigt dussinspel som försöker rida på trenderna parkour och zombies. Gäsp.

Medlem

Är väl kanske dags att uppgradera min dator nu.
Mitt 560Ti och 2500k verkar ha gjort sitt.

Medlem

nu har det gått för långt med dessa absurt störda systemkrav, för fan det är bara ett spel, vill dom sälja typ ett spel som 10% av alla kan ens köra vettigt eller? jävla idioter..

Medlem
Skrivet av DAoG:

Är väl kanske dags att uppgradera min dator nu.
Mitt 560Ti och 2500k verkar ha gjort sitt.

Ojdå, jag tycker du är värd en uppgradering om du har plågat dig själv med ett 560Ti. Nästan lika illa som jag plågar mig själv med en Iphone 4S...=)

Medlem

Dubbla 680 borde väl räcka?


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Riktigt taggad för spelet! Ser kul ut

Medlem

Haha alltså systemkravsskämten bara regnar in ett efter ett sen *next-gen*.

Jag har inget emot att kraven höjs en aning, men när det blir bisarra höjningar och särskilt på en del i datorn utan att spelets grafik gör skäl för det så luktar det funky!

hade dom haft 8gb ram som recomended hade det varit rimligt, men spelet ser faktiskt inte ens typ dubbelt så bra ut som några av dom andra snyggaste spelen men kräver 16!? gb ram!

Detta måste vara 4K specs eller?

Medlem

Har bara 8Gb ram som mest i mina datorer, har fungerat bra tills nu. Aja blir konsol versionen man skaffar antar jag ...

Medlem

iofs ramminne är billiga så minimalt problem att köpa nytt.

plus är en fördel ifall man multitaskar eller kör program som kräver mer minne.

kör 16gig i min burk o det är overkill för spel men skitsamma:) när man håller på bildredigering etc så behövs det:)


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av Idono:

Höga systemkraven beror mer på dålig optimering. Det finns gott om PC spel som har mycket lägre systemkrav och minst lika bra eller bättre grafik än många AAA spel. Detta är en trend för många utvecklare då dom egentligen skiter fullständigt i PCn.

Kan du backa upp dina påståenden med exempel?

Som exempel säger jag senaste TombRaider. Ser enligt mig riktigt bra ut och jag kör allt max (förutom tressfx) på ett gammalt Asus HD 6950 2GB samt Amd phenom IIx6 1055T och 6 GB ddr3. Skulle vilja påstå att det är bra optimerat...


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Min laptop kommer att få äta grus så mycket som den blir nedkastad och sparkad på.
i7 4710HQ, GTx 870M 16Gb RAM ska inte vara ett problem egentligen men som vanligt, optimerat långt upp i röven nånstans...

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av D01tY:
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av Idono:

Höga systemkraven beror mer på dålig optimering. Det finns gott om PC spel som har mycket lägre systemkrav och minst lika bra eller bättre grafik än många AAA spel. Detta är en trend för många utvecklare då dom egentligen skiter fullständigt i PCn.

Kan du backa upp dina påståenden med exempel?

Konsolerna har delat ram och videominne. Där av optimerings påståendet han ger. Man kan även göra så här. Ta konsolernas kraft ( finns fullt av specs på google) jämför sedan det med PC kraft. Varför klarar då inte PC av vissa spel som flyter på "typ" bra på konsol. Optimering handlar det om. En PC arbetar med att ha separat minne till grafik och inte konsoler.

Man måste ju också ta i beakning de hundratals, om inte tusentals, olika pc-konfigurationer som ska köra koden. Konsolerna har en var, vilket gör optimeringsarbete mycket lättare.

Skrivet av nils45:

Ett spel idag skulle ju flutit på fantastiskt bra på en PC om det verkligen var gjort för det. Tyvärr får man köpa dyra datorer idag för att kunna spela spel med 1080p/60fps. Det är lite tråkigt må jag säga, då man måste satsa på att köpa två grafikkort istället för en.

16GB RAM reccomended !!

Som (Carl Johansson-Sundelius) säger:
"Man måste ju också ta i beakning de hundratals, om inte tusentals, olika pc-konfigurationer som ska köra koden. Konsolerna har en var, vilket gör optimeringsarbete mycket lättare."


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av svartlock:

Min laptop kommer att få äta grus så mycket som den blir nedkastad och sparkad på.
i7 4710HQ, GTx 870M 16Gb RAM ska inte vara ett problem egentligen men som vanligt, optimerat långt upp i röven nånstans...

i7 4710HQ motsvarar en 2600K så där orkar den minimum.
GTX 870m motsvarar ett 7870 och där är det just att den orkar minimum och har en väldigt lång bit till recommended.

Så low / medium settings i 30+ fps är att sikta på.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

12
Skriv svar