Bethesda visar Elder Scrolls Online till konsol

Robot
Bethesda visar Elder Scrolls Online till konsol

Och stor pc-uppdatering väntar i januari.

#bethesda, #the-elder-scrolls-online


Medlem
Bethesda visar Elder Scrolls Online till konsol

Spelade lite i betan, men tyckte inte det var värt att betala för.

Medlem

Provade och fastnade inte alls.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

det va roligt några timmar, men tog betydligt längre tid att tröttna på swtor

Medlem

Hur går det riktigt för ESO? Hittills har jag bara läst om svikande prenumeranter och massuppsägningar, men ändå vågar de sig på konsolsatsningar?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Jag saknar faktiskt mmo till konsol, vettefan hur man hanterar raid med tanke det oftast kräver mycket knapptryckningar för healing


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Fastnade aldrig för det. Det var som att spela Skyrim med månadskostnad och irriterande motspelare.

Då kan jag lika gärna spela Skyrim.


signatur

I drank what?

Medlem

Skulle dom göra det f2p eller skippa månadskostnaden på konsol så skulle det säkert kunna bli rätt stort där.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Hur går det riktigt för ESO? Hittills har jag bara läst om svikande prenumeranter och massuppsägningar, men ändå vågar de sig på konsolsatsningar?

Jag köpte speltid häromveckan och kan säga att det har genomgått en märkbar förbättring sedan launch. Senaste rapporten om subscriberantal var i Juli då dem hade 772 374 st.

Angående uppsägningar så har jag hört att detta ska vara något vanligt bland nysläppta MMOn, och inte behöver betyda att det går speciellt dåligt för spelet.
Faktumet att dem tror på en lyckad konsollaunch säger väl något om hur lönsamt spelet är för Bethesda.

Medlem

"Spelar du fortfarande Bethesdas MMO-tolkning av The Elder Scrolls-serien?"

Zenimax Onlines tolkning, spelet är gjort av Zenimax online. Bethesda är distributör.

Det är inte Elder Scrolls folket bakom mästerverk som Skyrim och Morrowind som gjort onlinespelet och det märks...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Jag tror personligen en uppföljare eller en värdig expansion till Skyrim hade inbringat mer pengar till Bethesda o co:s kassa.

phi
Medlem

Värst vad det var seglivat. Var övertygad om att det skulle bli f2p innan årsskiftet men jag ger väl det till sommaren istället.

Medlem

Spelet är perfekt för en gamepad, då det inte behövs tab-targeting eller klickbara healthbars. Jag tror absolut att ESO kommer gå an på konsol.

Frågan är om de kan fixa så det är lättare att spela tillsammans, vilket var en stor kritik från PC.

Medlem

Lirade lite i slutet av sommaren och det är verkligen polerat sedan release, men fortfarande något som känns lite segt med det. Hade nog förväntat mig mer av pvp:n o inte bara en myrstack av AoE spam.

Fortfarande mycket roligare än övriga mmorpg i min mening men endå tröttnar ja alldeles för snabbt.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Chiefen:

Spelet är perfekt för en gamepad, då det inte behövs tab-targeting eller klickbara healthbars. Jag tror absolut att ESO kommer gå an på konsol.

Frågan är om de kan fixa så det är lättare att spela tillsammans, vilket var en stor kritik från PC.

Ok:)


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jag spelade i ett par månader, men gillade aldrig instanstänket. Dvs att man kunde stå och se på när en medspelare körde en quest i ett läge där man själv inte var.....tog bort all känsla för mig..

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Hur går det riktigt för ESO? Hittills har jag bara läst om svikande prenumeranter och massuppsägningar, men ändå vågar de sig på konsolsatsningar?

Det kallas dödsryckningar!

Medlem
Skrivet av Chiefen:

Spelet är perfekt för en gamepad, då det inte behövs tab-targeting eller klickbara healthbars. Jag tror absolut att ESO kommer gå an på konsol.

Frågan är om de kan fixa så det är lättare att spela tillsammans, vilket var en stor kritik från PC.

Håller delvis med dig. Spelet var inte fullt lika fritt som tex. Tera Online som skulle vara perfekt för gamepad.
Men jag tror jag ska ge spelet en chans på konsol då PC versionen hade sina brister första veckorna jag spelade spelet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Om det kommer till PS4:an och man har Plus, behöver man betala något extra utöver denna prislapp?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det kändes som att utvecklarna ville göra så många parter som möjligt nöjda. Så det slutade med halvdant till både mmo spelare och es fans.

Dom skulle lyssnat mindre på communityn och bara kört på sin vision.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Om det kommer till PS4:an och man har Plus, behöver man betala något extra utöver denna prislapp?

Du behöver INTE PS+ för att spela ESO. Men du behöver en aktiv subscription till ESO.

Hoppas dom gör spelet free2play till PS4 så fler spelare spelar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag slutade spela ESO pga pengabrist.. :/


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Tyckte att ESO var ett riktigt bra MMO. Ännu bättre nu med alla uppdateringar.

Tyvärr är RP en stor passion i livet och på den punkten brister ESO.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

1
Skriv svar