GTA-bannande butik uppmanas banna Bibeln

Robot
GTA-bannande butik uppmanas banna Bibeln

Andra vill stoppa försäljningen av erotisk bok, ytterligare andra vill tvinga Target att byta sitt aggressiva namn.

#gta-v-2


Medlem
GTA-bannande butik uppmanas banna Bibeln

"En annan omröstning uppmanar Target att sluta sälja den småporriga boken "Fifty shades of grey", för att den kan ge kvinnor orimliga förväntningar på mäns sexuella förmåga. Vilket kan leda till depression och lågt självförtroende."

Haha klockrent


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Medlem

Klockrent.

Target opened the flood gates of absurdity genom att ge vika för den där tramsiga GTA V-petitionen. Nu kommer baksmällan från det beslutet.

Alle man, fram med de mest pedantiska och anala kraven! Gärna med prognoser om apokalyps ifall dessa inte följs, och gärna krav som inte är kompatibla med varandra.

Ligg nu i sängen ni bäddat, Target.

Medlem

Det gläder mig att deras dubbelmoral får internationell uppmärksamhet. GTA har fått vara syndabock för spelvåldet länge nog, det är dags att informera folk och syna skitsnacket nu.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Jag har egentligen inte något problem med att de vägrar sälja saker som kan uppfattas uppmana till våld mot kvinnor. Jag har inte spelat GTA V - väntar fortfarande på pc-versionen - men det har ju inte möts av strålande analyser för sina kvinnoporträtt direkt.

Det jag däremot har ett problem med är när man böjer sig för namninsamlingar gällande enskilda verk. Ha ett övergripande system för vad ni tillåter och inte tillåter, och applicera sedan det på allt ni (potentiellt) säljer. Det är okej. Att i efterhand ändra sig om enskilda verk känns däremot rätt unket, oavsett om de förtjänar det eller ej. Enskilda verk kan kanske starta en diskussion om huruvida de har rätt riktlinjer i sådana här situationer, men om de bara tar bort spelet (i det här fallet) så tycker jag att de gör fel.

"Senaste nytt! Target har valt att sluta sälja någonting alls för att folk utan pengar inte ska känna sig diskriminerade!"

Medlem

Skrivit på alla 3

Medlem

Att en butik väljer att avstå från produkter som innehåller våld har jag inget emot, men det är denna evigt pågående dubbelmoral som stör mig. Nu tog man bort GTA 5 för att spelet kan ge (helt upp till spelaren) en dålig kvinnosyn. Men man tänkte aldrig ens tanken på vad man säljer för övrigt.

Det är lite som att sluta sälja yxor för att man kan hugga ner folk med dem men samtidigt ha rea på knivar. Företag med sån här störd dubbelmoral bör man undvika till varje pris.

Inaktiv

Så jävla klockrent!

phi
Medlem

Jag gillar att "banna bibeln" har redan fått över 20 000 underskrifter, efter en dag.

Medlem

Lyckades skriva på 2 av de 3, sen krasha sidan.

Medlem

Kmart Australia har också tagit bort spelet från hyllorna. Konstigt nog ägs de av samma företag, Wesfarmers Limited. Måste vara ett märkligt sammanträffande va?

Källa: http://arstechnica.com/gaming/2014/12/australian-target-store...


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Skrev på för bibeln och deras logga just because.


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem

wow, nu är de i farten igen haha


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

k3m
Medlem

Hoppas Target får en rejält pissig konsekvens av deras absurda handlande.

Medlem

Så rätt!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Haha fan va roligt x). De lär ju få en hel del underskrifter också så nu sitter Target verkligen i skiten.

Och uj uj uj vilken dag på Fox "News" det lär bli om de lyckas banna bibeln!

Latest news: "Australia Bans God! Work of satan?! Armageddon is near?!"

Typical republican family man had this to say on the subject: "-Nukem all and let God sort them out!"

Inaktiv

Bibeln har väl blivit polisanmäld för hets mot folkgrupp bl.a. ett antal gånger. Har inte lett någonstans direkt vad jag vet.

Som man sår, får man skörda.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Jag skrev lätt på om att ta bort Bibeln från bokhyllorna! Bort med skiten!

Medlem

/signed


signatur

Meep!

Medlem

Värt att notera. PS3 samt XBOX360 versionerna finns att köpa. Samt även PS4 paketet med GTA5. Verkar vara en riktig lekstuga det här.

http://www.target.com/p/playstation-4-500gb-console-bundle-wi...


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Bibeln...

Dom blir la inte av med skiten..?
Send to me and this one will make big fire..

Medlem
Skrivet av Ercarret:

...men det har ju inte möts av strålande analyser för sina kvinnoporträtt direkt.

Finns både bra porträtt av kvinnor OCH män i GTA-serien. Det finns även gott om dåliga sådana. Det är ju det som är grejen med Noire som är GTAs nisch.

Medlem
Skrivet av b0ne:

Värt att notera. PS3 samt XBOX360 versionerna finns att köpa. Samt även PS4 paketet med GTA5. Verkar vara en riktig lekstuga det här.

http://www.target.com/p/playstation-4-500gb-console-bundle-wi...

Är kanske inte tillräckligt högupplöst, eller så blir så mycket värre när det är first person...

Då får man väl bara nöja sig med att ta bort King James versionen av bibeln och behålla de gammla klassiska grekiska och hebreiska versionerna =D.

...spelar väl ingen större roll för de kristna i vilket fall, inte som att de bryr sig om att läsa bokenfan hursom. Herpilyderp, här är vad vi påstår är "världens viktigaste bok", fast jag orka aldrig läsa den. Bara hört att man kan förtrycka människor och kunskap med den och det räcker gott o väl för mig ,´D...

Medlem

Skriver på allt jag kan hitta i ämnet.
Den här var lite mysig...
https://www.change.org/p/target-target-australia-must-remove-...

"For years, Nintendo's Super Mario Bros series of computer games have used a colourful and friendly design and simplistic, repetitive structure to deliver a strong message of willful murder of wildlife, consumption of hallucenogenic flora and collection of income without declaration of tax."

Medlem

Undrar om de fortfarande säljer GTA IV?

12
Skriv svar