Wasteland 2-utvecklaren: "Vi jobbar på ett nytt, hett eftertraktat RPG"

Robot
Wasteland 2-utvecklaren: "Vi jobbar på ett nytt, hett eftertraktat RPG"

Gänget bakom Wasteland 2 och Torment teasar i brev till fansen.


Medlem
Wasteland 2-utvecklaren: "Vi jobbar på ett nytt, hett eftertraktat RPG"

Ett nytt Bard's Tale vore inte så dumt.

(jag har förträngt det som kom för ca 10 år sedan)

Medlem

Ett Arcanum 2 vore inte alls fel

Medlem

Dom kan ju göra Torchlight 3


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

arcanum 2 hade ju vart kalas.

Medlem

Säger som alla andra Arcanum 2, så länge dom behåller stämningen.

Medlem
Skrivet av Margy:

Ett nytt Bard's Tale vore inte så dumt.

(jag har förträngt det som kom för ca 10 år sedan)

Håller med dig - det finns bara 3 Bards Tale!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag skulle bli väldigt förvånad om det var något annat än ett nytt Bard's Tale, vilket är lite tråkigt eftersom jag inte har någon relation till Bard's Tale alls.

Men jag skulle inte ha något emot ett nytt Icewind Dale-spel. Ingenting alls. Det skulle vara intressant att se vad typ George Zeits skulle kunna göra där.

Medlem

Ett isometriskt och lite mer vuxet Bard's Tale vore underbart!

Medlem

Lär ju inte vara D&D eller Star Wars då de inte har några sådana licenser.
Arcanum 2 vore sjukt sexigt.
Kan det vara en "ny" IP? Nått som fansen velat se i RPGform? Tror inte det, men man vet aldrig.

arcanum 2! dräggel


signatur

New life, New hope

Medlem

Baldurs Gate 3 hoppas jag på.. Det har ivf jag väntat på länge..

Medlem
Skrivet av kryddan:

Baldurs Gate 3 hoppas jag på.. Det har ivf jag väntat på länge..

Vet att Ziets har många idéer till en eventuell fortsättning, men högst osannolikt att det skulle vara det spelet som de snackar om här. Tror personligen aldrig att det kommer göras, for better or worse. Arcanum 2 låter mer troligt i såna fall.

Medlem
Skrivet av Zero303:

arcanum 2 hade ju vart kalas.

Ge mig ännu ett isometriskt hack'n'slash. Best thing ever.

Medlem

Half-Life 3 RPG confirmed

k3m
Medlem

Jag tänker bara på hur gött det ska bli att lira

Medlem
Skrivet av Mox+:
Skrivet av kryddan:

Baldurs Gate 3 hoppas jag på.. Det har ivf jag väntat på länge..

Vet att Ziets har många idéer till en eventuell fortsättning, men högst osannolikt att det skulle vara det spelet som de snackar om här. Tror personligen aldrig att det kommer göras, for better or worse. Arcanum 2 låter mer troligt i såna fall.

Kanske inte, men drömma kan man.
Helt omöjligt är det inte dock.. Spelade aldrig Arcanum då det inte verkade intressant, men många andra kan väl ha väntat på en uppföljare där såklart.

Medlem

Personligen tror jag att det är Rock and Roll racing uppföljaren som alla längtar efter

Inaktiv

Don't bother om det är turn based.

Medlem

Är ju helt klart ett nytt Hunted: The Demon's Forge!

Medlem

Nytt universum! hade velat ha ett helt nytt universum.

Ingen jävla remake

Medlem

Ett Ishar IV eller Faery Tale Adventure 3 säger min känsla.

Medlem

Om det är någon av dessa, så blir jag nöjd:

Arcanum 2
Bard's Tale
Baldur's Gate 3
Icewind Dale 3


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av kryddan:
Skrivet av Mox+:
Skrivet av kryddan:

Baldurs Gate 3 hoppas jag på.. Det har ivf jag väntat på länge..

Vet att Ziets har många idéer till en eventuell fortsättning, men högst osannolikt att det skulle vara det spelet som de snackar om här. Tror personligen aldrig att det kommer göras, for better or worse. Arcanum 2 låter mer troligt i såna fall.

Kanske inte, men drömma kan man.
Helt omöjligt är det inte dock.. Spelade aldrig Arcanum då det inte verkade intressant, men många andra kan väl ha väntat på en uppföljare där såklart.

Om du var intresserad av hans idéer för BG3:

"I’ve always thought that the struggles of a new FR (Forgotten Realms) deity could be pretty interesting. Think about what the Bhaalspawn would be up against: 1) few or no followers in a setting where a god requires worship to survive, 2) no divine portfolio to speak of, and 3) a fortress / headquarters that is still floating somewhere in the Abyss – not friendly territory, even for an evil PC.

Under those circumstances, I think a divine campaign would be a battle for survival. It’s suggested at the end of ToB that Cyric and his allies will be coming after you (whether the player is evil or not) because Cyric took over Bhaal’s divine portfolio. The player, as a nascent god, would be facing off against some powerful deities.

Terrible odds? Yes. But that’s great for a story hook.

Initially the player may just be staving off imminent disaster as Cyric and his friends move quickly against the player – several strong deities against a relatively weak one. I could imagine the player being forced to abandon the Throne of Bhaal and going on the run across the planes. The player’s goal would be to gain followers (faith=power), usurp the divine portfolio of another god, and carve out a base of power in the wider multiverse. Your journey could take you to some of the planes we’ve never visited in a CRPG – Mount Celestia, Limbo, and Mechanus, for example – as well as revisiting old favorites like Sigil, though seeing the City of Doors through the eyes of a minor deity could be a very different experience. In a divine-level planar campaign, the player might stir up a civil war on Mount Celestia, conquer a layer of the Abyss, or assemble an adventuring party of divine avatars. Ultimately you’d take back the Throne of Bhaal, smack down Cyric and his friends, and establish a place for yourself among the pantheon of gods.

Mechanically, it seems like a critical resource would be your divine power, which would rise with your number of followers (humans, divines, demons, or whatever), the extent of your notoriety and influence, and the importance of your divine portfolio. (The concept of divine rank could conceivably replace character level.) You’d create avatars to go adventuring in the various planes, so death wouldn’t force a reload. And as you travel the planes, you might learn ways to change or improve the traits of your avatar, or to create multiple avatars, each with different shapes and abilities, useful for different situations.

That’s just some quick brainstorming, but I think a divine-level BG3 could be a lot of fun, and the Bhaalspawn’s story could certainly go on if developers wanted to pursue it."

Medlem

Arcanum 2 vore sjukt trevligt som sagt, framförallt om de har med ett sådär fantastiskt deppigt stråk-soundtrack som sist, väldigt unik stämning i det spelet och den spelvärlden.

vem vågar allvarligt talat axla balders gate 3..ingen har så stora bollar


signatur

New life, New hope

Medlem

Fallout 4?
Annars så vore nog Half-life 3 (rpg) ganska stort också.

Medlem
Skrivet av dMike:

Fallout 4?
Annars så vore nog Half-life 3 (rpg) ganska stort också.

Nej, det tror jag inte på. Wasteland 2 är alldeles för likt Fallout samt att de inte har licenserna till varken de ena eller andra.

Arcanum däremot. För de som inte spelat det, boka julen. Ni kommer inte att bli besvikna.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

1
Skriv svar