Nya King's Quest är ett fartfylld 3D-spel

Robot
Nya King's Quest är ett fartfylld 3D-spel
Medlem
Nya King's Quest är ett fartfylld 3D-spel

Kings Quest som ett plattformsspel? Do not want
Hade hoppats på ett äventyrsspel som liknade de äldre KQ spelen :/

Skribent
Skrivet av ForrestFox:

Kings Quest som ett plattformsspel? Do not want
Hade hoppats på ett äventyrsspel som liknade de äldre KQ spelen :/

Jag tror och hoppas att det blir någon blandning. Trailern bjuder ju dock mest på plattformshoppande, så kanske bör man vara orolig? =/


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Redaktör
Ponny

Det visuella är fantastiskt. Ser ju tokmysigt ut och kittlar mina King's Quest-nerver Men kan det spelmekaniskt hävda sig? ... Oooåååh. Tveksamt.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Har för mig att KQ 8 sålde sämst av alla spelen och det här spelet påminner mycket mer om Mask of Eternity än något av de andra spelen. Det första spelet jag tänkte på när jag såg trailern var Trine och även om jag gillar Trine så vet jag inte om jag hade gillat en liknande spelmekanik i ett KQ spel.

Men jag har iaf fått ett sug efter att spela de andra spelen i serien som jag inte spelat klart och även om KQ 8 verkar vara mer RPG än adventure så gillade jag demot när jag spelade det för många år sedan.

Jag har inte förtroende för Activision men de får mer än gärna motbevisa mig, ett nytt KQ som innoverar men samtidigt känns som KQ hade verkligen inte varit något jag sagt nej till.

KoP
Medlem

Kan ju bli ett kul spel fastän det inte känns något vidare som KQ.

Bara man kan sätta sig på huk som i dom första KQ spelen så att det ser ut som att man skiter så blir jag nöjd.

MEG
Medlem

Hoppas mycket på detta spel, minns de fantastiska (de tre första) Kingsquest spelen.
Tycker om att grafiken är som en tecknad film och om det skulle vara några få plattformsavsnitt i spelet så kan man nog stå ut med det.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Huga... Det där känns föga Kings Quest. Gör om, gör rätt.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

När jag hörde om ett nytt Kings Quest så blev jag peppad. Men den ballongen stack de hål på rejält nu..

1
Skriv svar